شهید آوینی
 
گوگل تصاوير ماهواره‌اي را اينترنتي كرد
شركت "گوگل" از روز دوشنبه خدمات جديد و بسيار جالبي را معرفي كرده‌است كه كاربران به كمك آن مي‌توانند به تصاوير ماهواره‌اي از سرتاسر كره زمين دسترسي يافته و با بزرگنمايي قابل توجه، حتي خيابانها و خانه‌هاي متمايز را نيز در سطح زمين مشاهده كنند.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از سانفرانسيسكو، شركت گوگل در پي خريد شركت توليدكننده نقشه‌هاي ديجيتالي "كي‌هول" در شش ماه قبل، اين خدمات جديد خود را كه از آدرس اينترنتي  http://maps.google.com‬  قابل دسترسي است از روز دوشنبه ارائه كرده‌است.

"گوگل"، دارنده قدرتمندترين موتور جستجوي اينترنتي جهان، در كنار خدمات جديد تصاوير ديجيتالي ماهواره‌اي، خدمات ارائه نقشه‌هاي معمولي نقاط مختلف جهان را نيز همچنان به كاربران عرضه خواهد كرد.

برخي كارشناسان عقيده دارند كه بزرگنمايي تصاوير ارائه شده از سوي اين خدمات جديد "گوگل" با بهره‌گيري از فن‌آوري شركت "كي‌هول"، مي‌تواند حتي نوعي تجاوز به حوزه زندگي شخصي افراد محسوب شده و موجبات اعتراض افراد ناراضي را برانگيزد.

با اين وجود به گفته مقامات شركت "كي‌هول"، تصاوير ارائه شده در اين خدمات جديد نمي‌توانند تجاوزي به زندگي شخصي افراد محسوب شوند زيرا در اين تصاوير همواره از عكسهاي ماهواره‌اي با قدمت بين شش تا ‪ ۱۲‬ماه استفاده مي‌شود و اين تصاوير آن قدر دقيق نيستند كه بتوان با استفاده از آنها به طور مثال شماره پلاك خودروها را خواند و يا اينكه متوجه شد يك نفر در هنگام برداشته شدن آن تصوير مشغول چه كاري بوده‌است.

خدمات جديد "گوگل" در ابتدا شامل تصاوير مربوط به آمريكاي شمالي خواهد بود و به تدريج ساير مناطق كره زمين را نيز پوشش خواهد داد.

به نظر مي‌رسد اقدام جديد شركت "گوگل" در ارائه رايگان تصاوير ديجيتالي ماهواره‌اي، ضربه‌اي ديگر به رقباي ارائه‌دهنده خدمات جستجوي اينترنتي اين شركت باشد و آنها را نيز مجبور به ارائه خدمات مشابه كند.

منبع:خبرگزاري ايرنا

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo