شهید آوینی
 
تلویزیون فرانسه در خصوص شیعیان برنامه پخش مي‌كند

شبكه تلویزیون "ارته" كه متعلق به دو كشور فرانسه و آلمان است، سه‌شنبه شب (پنجم آوریل) راس ساعت 20:45 برنامه‌ای تحت عنوان "شیعه چیست و شیعیان در انتظار امام غایب" پخش مي‌كند.

مجری این شبكه تلویزیونی فرانسه یكشنبه شب درتشریح برنامه‌های هفتگی خود در حالی كه تصویر بزرگی از امام راحل را به نمایش گذاشته بود، از برگزاری این برنامه خبر داد.

شبكه تلویزیون "ارته" این برنامه را در ساعاتی كه بیشترین بیننده تلویزیونی را دارد، همزمان باحضور "سید محمد خاتمی" رییس جمهوری اسلامی ایران در فرانسه تدارك دیده است.

مجری این شبكه تلویزیونی اعلام‌كرد: برنامه مذكور تلاش دارد تا محتوای معنوی و روحانی مذهب شیعه را برای بینندگان معرفی كند.

مجری شبكه تلویزیونی ارته افزود: با بازگشت امام خمینی به ایران در سال‪ ۱۹۷۹‬میلادی ، شیعه با حضور تماشایی خود پا به عرصه جهانی گذاشت و در سال ‪ ۱۹۸۱‬میلادی برای اولین‌بار در تاریخ، اولین جمهوری اسلامی در دنیا در ایران تاسیس شد.

این شبكه تلویزیونی اضافه كرد: امام خمینی، رهبر روحانی ایران توانست با ایجاد این حكومت، قوانینی برای حیات سیاسی و زندگی خصوصی مردم وضع كند.

شبكه تلویزیونی ارته همچنین سه‌شنبه شب راس ساعت 21:25 دقیقه برنامه دیگری درخصوص شیعیان عراق و زیارت كربلا پخش مي‌كند.

به گفته مجری این شبكه تلویزیونی بعد از سقوط صدام در عراق، سفر زایر به عراق برای زیارت مرقد امام حسین (ع) گسترش چشمگیری یافته است.

شبكه تلویزیونی "ارته" كه بیننده زیادی دارد یك شبكه فرهنگی است و متعلق به دو كشور فرانسه و آلمان مي‌باشد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo