شهید آوینی

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: اشغالگران عراق در مسؤولیت سنگین این جنایت سهیم اند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی به مناسبت شهادت مظلومانه جمعی از عاشقان حسینی در فاجعه خونین كربلا و كاظمین تأكید كردند: این فاجعه و جنایت هولناك از هر دسته تروریست جنایتكاری صادر شده باشد، اشغالگران عراق در مسؤولیت سنگین آن سهیم اند .

 

 متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

فاجعه‌ی خونین كربلا و كاظمین و مشابه آن در كویته‌ی پاكستان، عاشورای حسینی را به مشهد عاشقان اهل بیت (ع) بدل ساخت و دست جنایتكاری را كه برانگیخته‌ی كینه و بغض از یك سو و جهل و تعصب از سویی دیگر است، آشكار كرد. مظلومانی كه در این حوادث به خاك و خون غلطیدند گناهشان این بود كه با دلی سرشار از محبت حضرت سیدالشهدا (ع) در بزرگداشت شهیدی شركت كردند كه حیات و بقای اسلام، رهین قیام او و دین محمدی (ص) مدیون خون مطهر اوست. شهیدی كه دنیای اسلام در طول قرن‌های متمادی از درس فراموش نشدنی او الهام گرفته و مظلومیت و شهادت او و یارانش در مهم‌ترین مقاطع تاریخ، پرچم آزادگی را برافراشته است. مظلومانی كه در روز عاشورای حسینی در كربلا و كاظمین و كویته به خون غلطیدند فداییان راه اسلام و شهیدان عشق خاندان پیامبر عظیم‌الشأن صلی الله علیه و آله‌اند.
فاجعه شهادت عزاداران عاشورا و هتك حرمت حرم مطهر كاظمین علیهما السلام از هر دسته‌ی تروریست جنایتكاری صادر شده باشد، اشغالگران عراق در مسؤولیت سنگین آن سهیم‌اند.
سیاست‌هایی كه ایجاد فتنه‌های مذهبی میان فرق اسلامی، شیوه‌ی شناخته‌شده‌ی آن‌ها است، نمي‌توانند خود را از ننگ این جنایت هولناك مبرا سازند. امروز عراق مظلوم در زیر چكمه‌های نظامیان اشغالگر از تشكیل دولتی دلسوز و كارآمد محروم شده است. اشغالگران اگر بتوانند ثابت كنند كه در طراحی این توطئه دخالت نداشته‌اند، هرگز نمي‌توانند مسؤولیت ناشی از سهل‌انگاری خود را در حفظ امنیت عمومی این كشور انكار كنند. توصیه‌ی مؤكد اینجانب به ملت مؤمن و غیور عراق آن است كه اسیر ترفند دشمنان نشوند و خود را در دام اختلافات فرقه‌ای گرفتار نسازند و همه با وحدت كلمه در زیر لوای مرجعیت دینی، احقاق حقوق طبیعی و انسانی خود را مطالبه كنند. نخبگان سیاسی و فرهنگی عراق، اخراج اشغالگران و تشكیل حكومت ملی بر اساس اسلام عزیز را با جدیت، وجهه‌ی همت خود سازند.
اینجانب حادثه‌ی خونبار عاشورای حسینی در شهرهای مقدس كربلا و كاظمین و نیز در شهر كویته‌ی پاكستان را به حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه و به سه ملت ایران و عراق و پاكستان تسلیت مي‌گویم و صبر و اجر بازماندگان شهدای این حوادث و شفای عاجل مجروحان را از خداوند متعال مسألت مي‌نمایم.
                                                                                                                                                               
                                                                                                                                                                                         سید علی خامنه‌ای

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo