شهید آوینی

 

فعالیت ۳ هزار و۵۷۲ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در منطقه زلزله زده بم

 ۱۱ دى ۱۳۸۲ برابر با یکم ژانویه ۲۰۰۴ ستاد حوادث غیر مترقبه ایران اعلام کرد : ۳ هزار و۵۷۲ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در منطقه زلزله زده بم مشغول فعالیت هستند. روابط عمومی وزارت کشور روز پنچشنبه به نقل از این ستاد افزود : این تعداد ماشین الات که از استانهاى کشور به بم انتقال یافته اند شامل۲۶۸ دستگاه لودر،۲۴۴ دستگاه بیل مکانیکی ،۳۵۴ دستگاه تریلی ، یک هزار و۳۲۸ دستگاه سایر ماشین آلات سبک و سنگین است . زلزله شدیدى شهرستان بم در استان کرمان را لرزاند و دهها هزار کشته و مجروح برجاى گذاشت .

سازمان ملل : قربانیان زلزله بم ممکن است به ۳۴ هزار نفر برسد

۱۱ دى ۱۳۸۲ برابر با یکم ژانویه ۲۰۰۴ دفتر هماهنگ کننده کمکهاى بشردوستانه سازمان ملل مستقر در ژنو روز چهارشنبه گزارش داد : تاکنون ۲۸ هزار و۱۰۰ نفر از مردم شهر زلزله زده بم دفن شده اند که این رقم ممکن است به ۳۴ هزار نفر افزایش یابد . سازمان ملل در اطلاعیه یی گفت که دولت ایران عملیات استقرار سه اردوگاه موقت به ظرفیت ۶۰ هزار نفر را آغاز کرده است . براساس این گزارش ،جمعیت هلال احمر ایران منطقه مصیبت زده را به ۲۷ بخش تقسیم کرده و امدادگران را در این بخشها گماشته است . دفتر هماهنگ کننده کمکهاى بشردوستانه سازمان ملل در نهمین گزارش از فاجعه زلزله ۳ / ۶ ریشترى روزجمعه گذشته بم افزود : تا امروز اهداکنندگان کمک و سازمانهاى بین المللی و نهادهاى وابسته به سازمان ملل یک کمک مالی / ۷۱ میلیون دلارى را متعهد شده اند. این نهاد بشردوستانه سازمان ملل افزود : امروز در ژنو نشستی در زمینه ۸ زلزله ایران براى توجیه نهادهاى بشردوستانه درباره وضعیت و نیز برنامه فراخوان کمک اضطرارى تشکیل شد.

یک امدادگر سوییسی عملکرد هلال احمر ایران رابی سابقه خواند

 ۱۱ دى ۱۳۸۲ برابر با یکم ژانویه ۲۰۰۴ هماهنگ کننده تیم امداد صلیب سرخ سوییس که در بم بسر می برد، گفت : عملیات هوایی امدادگران هلال احمر ایران در مورد انتقال دهها هزار زخمی به هفت بیمارستان در هفت شهر مختلف در کمترین زمان ، واقعا بی سابقه است . "کارل شولر" در مصاحبه با روزنامه سوییسی "تاگس آنتسایگر" که در شماره روز چهارشنبه این نشریه به چاپ رسید، گفت ما از عملکرد هلال احمر ایران شگفت زده شدیم . وى اضافه کرد، نخستین کمکهاى ضرورى در بم را نیز هلال احمر ایران ارائه کرد و مردم عادى نیز در ایجاد شهرک چادرى شرکت داشتند. شولر گفت : در حال حاضر شهرکی شامل شش هزار چادر در بم تاسیس شده ، مساله آب آشامیدنی در این شهر تاحدودى مرتفع شده و مواد غذایی و پوشاک به اندازه کافی وجود دارد اما تقسیم آن با مشکل روبروست . وى با اشاره به نقش امدادگران سوییسی در مراحل تلاش براى نجات مجروحان زیر آوار زلزله و تاسیس چادر براى اسکان و ارائه کمکهاى پزشکی به آنان ، گفت ، پس از اتمام کار تاسیس شهرک چادرى در بم ، تیم امداد سوییس وارد فاز سوم یعنی بازسازى شهر خواهد شد. بر اساس این گزارش ، سازمان امدادى "زنجیره هاى خوشبختی " سوییس موفق شده است بیش از یک میلیون فرانک کمک نقدى براى زلزله زدگان جمع آورى کند.

معاون وزیر راه : راه آهن بیش ا۲۰ز هزار تن کمکهاى مردمی به بم ارسال کرد

 ۱۱ دى ۱۳۸۲ برابر با یکم ژانویه ۲۰۰۴ معاون وزیر راه و ترابرى گفت : تاکنون ۲۰ هزار و۸۰۰ تن انواع لوازم ، تجهیزات و کمکهاى مختلف توسط۴۹۱ واگن باربرى راه آهن جمهورى اسلامی به منطقه زلزه زده بم انتقال داده شده است . به گزارش روز پنجشنبه وزارت کشور، "احمد مجیدى " افزود : از اولین روز حادثه بم تاکنون ۱۴۹ پرواز از کشورهاى خارجی به مقصد استان کرمان صورت گرفته و امدادگران و کمکهاى مختلف مردم سراسر جهان را به بم انتقال داده است . نماینده وزارت راه و ترابرى در ستاد حوادث غیرمترقبه کشور اظهارداشت : همچنین تاکنون دو هزارو۵۷۱ دستگاه کامیون حامل کمکهاى انسان دوستانه مردم ایران به همت سازمان حمل و نقل و پایانه هاى کشور به منطقه زلزله زده بم انتقال یافته و۴۱۱ دستگاه اتوبوس نیز براى انتقال رایگان امدادگران و مردم ، به این منطقه اختصاص یافته است . مجیدى افزود : هواپیمایی جمهورى اسلامی ایران نیز با۱۰۱ سورتی پرواز،امدادگران ، پزشکان ، پرستاران ، متخصصان و کمکهاى مختلف را به منطقه بم منتقل کرده است . وى ، از ارسال۴۸۴ دستگاه ماشین آلات ادارات کل راه و ترابرى استانها به بم خبرداد و گفت : سازمان بنادر و کشتیرانی ۲۵۰ کانتینر نیز براى سرویسهاى بهداشتی مناطق زلزله زده اختصاص داده است . معاون وزیر راه همچنین افزود که فعالیت مجدد سازمان هواشناسی منطقه بم براى پیش بینی وضعیت آب و هوایی منطقه آغاز شده است .

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo