شهید آوینی

 

بازگشت مقام معظم رهبری از شهرستان بم به تهران


ایشان پس از دیداری که سه و نیم ساعت طول کشید، تقریبا از تمام مناطق اصلی آسیب‌دیده در بم بازدید کردند. بر اساس این گزارش، دیدار امروز رهبری به دلیل آنکه غیر منتظره و ناگهانی صورت گرفت و ایشان خود به سمت بازماندگان می رفتند، با دیدارهای قبلی تفاوتهایی داشت.

استقبال مردم مصیبت‌دیده بم از آیت‌الله خامنه‌ای بسیار صمیمانه بوده و تا حدودی در بهبود وضعیت روحی آنان موثر بوده است. ایشان در جمع بازماندگان زمین لرزه با اشاره به ابعاد فاجعه، خطاب به مردم بم گفتند: امروز همه ما مثل شما داغدار این مصیبت هستیم. مردم و مسؤولان همگی با شما همدرد هستند و من این مصیبت را به همه خانواده‌ها و برادران و خواهرانی كه عزیزانشان را از دست داده‌اند تسلیت عرض مي‌كنم.آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: این مصیبت‌ها، ابتلا و امتحان الهی هستند هرچند در تلخ و سخت بودن آنها شكی نیست، ولی گاهی خدای متعال از دل همین مصیبت‌ها و تلخي‌ها، بركاتی را نصیب آن مردم مي‌كند.

رهبر انقلاب خطاب به مردم بم كه هنگام سخنان ایشان می‌گریستند، گفتند: در این چند روز، همه بر غم‌های شما گریه كردند و من از ملت ایران مي‌خواهم كه به كمك‌های خود ادامه دهند.

ایشان در پایان اظهار امیدواری كردند كه كار بازسازی بم به زودی آغاز شود و این بار بم بسیار بهتر و مستحكم‌تر از قبل ساخته شود.

ایشان همچنین در جلسه‌ای با حضور مسؤولان مركزی و محلی شركت کرده و در جریان فعالیت‌های انجام شده برای كمك‌رسانی قرار گرفتند.

گفتنی است، هواپیمای حامل رهبر انقلاب ساعت 30و13 به سمت تهران پرواز کرد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo