7000 نیروی‎ انتظامی‎ در بم‎ مستقر شدند

فرمانده‎ نیروی‎ انتظامی‎ اعلام‎ كرد.: هفت‎ هزار نفر از پرسنل‎ ناجـا بـرای‎‎ یـاری رساندن‎‎‎ به‎‎ زلزله زدگـان در شهـرستـان بـم‎ مستقر شده‎ اند.
سردارمحمدباقر قالیباف‎ گفت‎: درپی‎ زلزلـه‎ اخیر 14 گردان‎ ازنیروهای‎ قرارگاه‎ عملیاتی‎ مرصاد به‎ منظور كمك‎ رسانی‎ و تامین‎ امنیت‎ به‎‎‎ مناطق‎ زلزله زده اعزام‎ شدند.
وی‎‎ افزود: نیروهای انتظامی‎ همچنین‎ وظیفه‎ تشخیص‎ هویت‎‎ وتامین‎ امنیت مناطق‎ زلزله‎‎ زده را به‎‎ عهده دارند.
سردار قالیباف‎ با بیان‎‎ این مطلب‎ كه‎ كاركنان‎ نیروی‎ انتظامی‎ دوشـادوش‎ سـایـر نیـروهای‎ امدادرسان‎‎ به‎‎ زلزله زدگان كمك‎ می‎‎ كنند , گفت‎: نیروی‎ انتظامی یك‎ بیمارستان‎ صحرایی‎‎ برای‎‎‎ مداوای زخمی های زلزله‎‎‎ اخیر درمنطقه ایجاد كرده است‎ .

 

اختصاص‎ 10 روزحقوق‎ نمایندگان‎ به ‎مردم‎‎بم

نمایندگان مجلس‎ شورای‎ اسـلامی‎ 10 روز حقـوق‎ خـود را بـه‎‎‎ مـردم‎ زلـزلـه زده شهرستان‎ بم‎ اهدا كردند.
همچنین‎‎ نمایندگان مجلس‎ با صدور بیانیه‎ ای‎ ضمن‎‎ تسلیت‎‎ درگذشت هزاران نفراز مردم‎‎ بم و اعلام‎ آمادگی‎ برای‎‎ هرگونه‎ كمـك‎ و هـمكـاری برای‎‎ بازسازی مناطق‎ زلزله‎‎ زده خون‎ خود را نیز برای‎‎ زخمیهای این‎ حادثه‎ اهدا كردند.

 

 

عزیمت فرمانده كل سپاه به منطقه‌

سردار سرلشكر پاسدار یحیی صفوی، فرمانده كل سپاه، صبح امروز در راس هیاتی از فرماندهان ارشد سپاه، جهت بررسی وضعیت منطقه زلزله‌زده و هدایت و نظارت عملیات امدادرسانی نیروهای سپاه پاسداران و بسیج به شهرستان بم سفر كرد.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران، به دستور فرمانده كل سپاه، همچنین دهها دستگاه‌ لدر، بولدوزر و تجهیزات مهندسی نیروهای پنج‌گانه سپاه پاسداران برای تسریع در عملیات امدادرسانی و كمك به مردم زلزله زده به منطقه بم اعزام شده و مشغول فعالیت شبانه‌روزی هستند.

به گزارش ایسنا در همین ارتباط سرلشكر صفوی گفت: تمامی امكانات و تجهیزات امدادی سپاه برای كمك رسانی به زلزله‌زدگان شهر بم بسیج شده است.
وی با اشاره به عمق فاجعه افزود: از ساعات اولیه وقوع این حادثه بزرگ، لشكر 41 ثارالله و بسیجیان استان كرمان در آماده‌باش به سر می‌برند و تاكنون 30 گردان امدادی از بسیجیان گردان عاشورا به منطقه اعزام شده است.
وی یاد‌آور شد: همچنین 10 فروند هواپیما و 5 فروند هلی‌كوپتر سپاه برای انتقال مصدومان به منطقه منتقل شده و 10 فروند هلی كوپتر مای 17 نیز آماده انتقال است كه به محض مساعد شدن شرایط جوی به منطقه زلزله‌زده بم اعزام خواهند شد.
وی افزود: از ابتدای استقرار 10 فروند هواپیمای سپاه تاكنون 3500 مصدوم به بیمارستان‌های همجوار منتقل شده‌اند.
وی هم‌چنین از ایجاد یك واحد بیمارستانی صحرایی مجهز در منطقه زلزله‌زده بم خبر داد و گفت: 4 واحد بیمارستان صحرایی دیگر در حال بارگیری و اعزام به منطقه است.
فرمانده كل سپاه افزود: تمامی امكانات و تجهیزات مهندسی و پزشكی و امدادی سپاه بسیج در كل كشور آماده‌اند تا به تدریج برای كمك‌رسانی به مصدومان این فاجعه بزرگ طبیعی به استان كرمان ارسال شوند.
صفوی ضرورت تسریع در امدادرسانی به نیازمندان این زلزله را یاد‌آور شد و گفت: برای سرعت عمل در انتقال حادثه دیدگان این زلزله به مركز درمانی علاوه بر استقرار قرارگاه نیروی هوایی سپاه یك پست برج سیار برای هدایت پروازها در منطقه ایجاد شده است.
 

 

آخرین گزارش از کمک سازمانهای مختلف به افراد آسیب دیده بم

با توجه به فاجعه دلخراش زلزله اخیر بم، سازمان بیمه خدمات درمانی با تشكیل ستادی تحت عنوان ستاد بحران به بررسی روند درمان زلزله‌زدگان پرداخت.
به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران، سازمان بیمه خدمات درمانی همچنین با همكاری و هماهنگی كاركنان اقدام به ارائه كمكهای نقدی و غیرنقدی (ده هزار تخته پتو، پالتو و لباس گرم، چهار هزار چراغ والور، مایحتاج غذایی از قبیل آب معدنی، كنسرو،كمپوت، كالباس و ...) به هموطنان در این شهرستان كرد.
همچنین، با توجه به حائز اهمیت بودن مقوله كمك رسانی درمانی به مجروحین و مصدومین این حادثه بزرگ، 100 میلیارد ریال اعتبار از سوی این سازمان در اختیار بیمارستانهای ارائه‌كننده خدمات در استان كرمان و استان‌های همجوار قرار گرفت تا با وجود مشكلات عدیده درمانی در كشور، هزینه‌های مالی بیمارستانی این عزیزان بیش از پیش كمرنگ‌تر جلوه‌گر شود.
×
اعلام آمادگی 1500 تن از كادر پزشكی شهر تهران برای كمك‌رسانی به زلزله‌زدگان
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشكی دكتر محمدرضا ظفرقندی رییس كل سازمان نظام در گفت‌وگویی پیرو فراخوان سازمان نظام پزشكی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نیاز به اعضاء جامعه پزشكی برای كمك‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله استان كرمان بالغ بر 1500 تن از پزشكان عمومی، متخصص و پرستاران و امدادگران شهر تهران ضمن تماس با سازمان نظام پزشكی، برای كمك‌رسانی در مناطق مورد نیاز ثبت‌نام نموده و آمادگی خویش را برای یاری رساندن به آسیب‌دیدگان اعلام كردند.
وی اظهارداشت: بدنبال درخواست مسؤولین وزارت بهداشت مبنی بر نیاز اعضاء جامعه پزشكی، سازمان نظام پزشكی از كادر پزشكی سراسر كشور درخواست همكاری كرد كه خوشبختانه با استقبال بسیار چشمگیر اقشار مختلف جامعه پزشكی روبرو شدیم به طوری كه طی روز گذشته تا ساعات پایانی شب گذشته بالغ بر 1500 تن از پزشكان متخصص، عمومی و پرستاران شهر تهران با این سازمان تماس حاصل نموده و برای اعزام به مناطق زلزله‌زده ثبت‌نام نمودند و جا دارد كه از همه ایثار، فداكاری و مشاركت گسترده جامعه پزشكی كشور تشكر نماییم.
وی افزود: لیست اسامی داوطلبین به اعزام، تحویل مسؤولین ذیربط گردید و شب گذشته با هماهنگی ستاد بحران وزارت بهداشت گروهی از پزشكان مورد نیاز به مناطق زلزله‌زده اعزام گردیدند و تعدادی از كادر پزشكی بصورت داوطلبانه در مراكز درمانی شهر تهران به خدمت رسانی و مداوای آسیب‌دیدگان پرداختند.
دكتر ظفرقندی افزود: طبق آخرین گزارشات دریافتی از استان كرمان آسیب‌دیدگان از زلزله نیاز مبرم به پتو، چادر، پوشاك گرم، مواد غذایی فاسد نشدنی و وسایل گرم كننده دارند و این سازمان آماده دریافت كمكهای نقدی و جنسی هموطنان هستند.
رئیس كل سازمان نظام پزشكی ادامه داد: به همین منظور شماره حساب جاری 5151 بانك ملت تهران، شعبه خیابان دمشق جهت مبالغ ریالی و شماره حساب جاری 222 همان شعبه جهت مبالغ ارزی برای دریافت كمكهای نقدی هموطنان داخل و خارج از كشور جهت اهداء به آسیب‌دیدگان از زلزله اختصاص یافته است.
وی گفت: هموطنان در تهران می‌توانند به خیابان طالقانی غربی، خیابان سرپرست شمالی، سازمان نظام پزشكی جمهوری اسلامی ایران مراجعه كنند.
همچنین رییس ستاد حوادث پیش‌بینی نشده استان كهگیلویه و بویراحمد اعلام كرد: بیمارستانهای این استان آمادگی سرویس‌دهی به 150 نفر مجروح حادثه دلخراش زلزله بم را دارند.
مهندس رودشتیان درگفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا اظهارداشت: فرودگاه استان آماده فرود هواپیمای مجروحین این حادثه است و همچنین در این راستا 400 نفر از نیروهای باتجربه استان جهت كمك دهی به مجروحین شهرستان بم روانه شده‌اند.
وی گفت: 100 دستگاه خودرو جهت اعزام به این منطقه نیز از سوی این ستاد تدارك دیده شده است.

Logo
https://old.aviny.com/News/82/10/07/06.aspx?&mode=print