شهید آوینی

یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور

هزاران ایرانی بلکه میلیونها هموطن نه در فرودگاه مهرآباد ، بلکه در سراسر این سرزمین ،لحظه ورود سعید و سهیل را در خاطره های خود ثبت کردند تا بدین ترتیب آخرین بخش زیباترین و طولانی ترین مستند ، به نام ابوطالب و کریمی در تاریخ هنر و رسانه ثبت گردد.

به گزارش خبرنگار "مهر"، با آنکه قرار بود  دو مستند ساز ایرانی  حدود ساعت23 با پرواز شماره 915 ایران ایرتور از آبادان وارد تهران شوند، اما از حدود ساعت 20 شمار زیادی از شهروندان تهرانی در فرودگاه مهرآباد تجمع کردند. ازدحام به حدی بود که دیگر مسافران پروازهای داخلی با کمک نیروی انتظامی و صرفا از راه باریکی که آنها از میان جمعیت برای ایشان باز کرده بودند توان خروج از سالن فرودگاه را داشتند.

شمار استقبال کنندگان به حدی زیاد بود که دیگر مسافران پروازآبادان نتوانستند از این ترمینال خارج شوند و به ترمینال شماره 3 مهرآباد هدایت شدند. 

خانواده های این دو مستند ساز با حضور در فرودگاه مهرآباد در حالی كه اشك شوق می ریختند، آنها را در آغوش گرفته و از سعید  و سهیل استقبال كردند.

جمعی از مسؤولان، شخصیت‌ها و هنرمندان، ازجمله علی لاریجانی، غلامحسین الهام، حسن غفوری فرد، علاءالدین بروجردی،  خانواده شهید صارمی و نیز برخی مدیران و کارکنان سازمان صداوسیما در این مراسم حضور داشتند.

شمار زیادی از استقبال کنندگان با افشاندن شاخه های گل و نثار تاج گل صحنه های زیبایی به این استقبال پرشور بخشیدند.

"مرگ بر آمریکا" ،" مرگ بر انگلیس"،"حسین حسین شعار ماست؛ شهادت افتخار ماست " ، " خونی که در رگ ماست ، هدیه به رهبر ماست "،"جایزه‌ صلح نوبل، هم به سعید، هم به سهیل" و"آزاده‌ قهرمان، خوش آمدی به ایران" از جمله شعار هایی بود که در این مراسم سرداده شد.

با وجودی که کمیته پیگیری آزادی مستندسازان از ساعتها پیش از ورود سهیل کریمی و سعید ابوطالب به ترمینال 6 فرودگاه مهرآباد ، مکانی را برای برگزاری مراسم استقبال آماده کرده بود، ازدحام مستقبلین به حدی بود که سیل جمعیت ، استفاده از جایگاه آماده سازی شده برای سخنرانی دو مستندساز را دشوار ساخت.طنین شعار و فریادهای شادی مردم آنقدر بلند بود که حتی مجری مراسم با بلندگوهای تعبیه شده در سالن نیز نتوانست جمعیت را به آرامش دعوت کند.

سهیل کریمی و سعید ابوطالب با قرار گرفتن در پشت تریبون ، تنها در سخنان کوتاهی به ابراز احساسات حاضران پاسخ گفته و از دعای خیر ملت ایران و نیز سعی و تلاش خانواده خود و مسوولانی که برای آزادی آنها تلاش کردند ، تشکر نمودند.

شبکه خبر ، شبکه 2 و شبکه سوم سیما این مراسم را به صورت زنده برای میلیونها ایرانی و غیر ایرانی در داخل و خارج از کشور پخش کردند.

یکی از مشاوران رئیس جمهوری که گفته می شد به نمایندگی از آقای خاتمی در این مراسم حاضر شده، به خبرنگار ما گفت که تنها به نمایندگی از "خود" به استقبال مستندسازان آمده است.

دهها موتور سوار خودروی حامل مستندسازان را بدرقه کردند.

تا ساعتی پس از پایان این مراسم ، ترافیک محوطه پروازهای داخلی فرودگاه به حالت عادی بازنگشت.

منبع : خبر گزاری مهر

 

زندگی نامه
سعید ابوطالب

سعید ابوطالب , متولد سال ١٣٤٨ تهران, متأهل و دارای دو فرزند پسر ٨ ساله و ١٠ ماهه, دارای مدرك كارشناسی شیمی از دانشگاه تهران و فارغ التحصیل رشته های فیلمسازی و کارگردانی از ( باغ فردوس )«مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی» می باشد.

وی از سال١٣٧٤ همکاری همه جانبه خود را با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان تهیه کننده و کارگردان تلویزیونی آغاز کرد که حاصل این همکاری, تولید دهها اثر ارزشمند علمی, فرهنگی و چندین مستند تلویزیونی بوده که همگی از شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده اند.

برخی از این آثار عبارتند از:
١- مجموعه ایدز ١٣ قسمت
٢-و اینک مهر... ٢٦ قسمت
٣-تماشاچی های فوتبال ٢ قسمت
٤-آثار نقاشی مهندس «میرحسین موسوی» ٢ قسمت
٥-حاشیه جشنواره فیلم فجر ٥ قسمت
٦-زمستان ٧٩ ٢ قسمت
٧-جوانان و انتخاب ٦ قسمت
٨-تبلیغات خیابانی ٣ قسمت
٩-مستند فقر ٢ قسمت
١٠-پیوند (معرفی حکمای ایران – با مشارکت فرهنگسرای «ولاء») ٢٦ قسمت
١١-زندگی «جهانگیر خان قشقایی» (با مشارکت فرهنگسرای «ولاء») ١ قسمت
١٢- زندگی برای تو (اهدا عضو) ٨ قسمت
١٣ اینترنت و ما ٦ قسمت
١٤-سرزمین مادری(مهاجرت نخبگان) ٦ قسمت
١٥-چشمان کاملا باز ١٣ قسمت
١٦-واما عشق ١٣ قسمت
١٧-شعر و موسیقی قشقایی ٨ قسمت
١٨-زندگی «شهید چمران» ١ قسمت
١٩-زندگی «شهید تندگویان» ١ قسمت
٢٠-حیات آبی خلیج فارس ١٣ قسمت

و بسیار فعالیت های دیگر که شروح آن را می توانید در آدرس زیر مشاهده بفرمایید :

زندگی نامه
سهیل کریمی

سهیل کریمی, متولد سال ١٣٥١ روستای «حصارزیرک» شهرستان شهریار است.

از سال ١٣٧٧ وارد عرصه روزنامه نگاری شده و همزمان, همکاری خود را به صورت قراردادی (برنامه ای) با سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.
سهیل, دوره های خبرنگاری, تصویربرداری و فیلم نامه نویسی را در تهران پشت سر گذاشته است.

اولین کار تلویزیونی خود را با ایفای نقش در مستند «گزارشی از شرق» بعنوان «گزارشگر» آغاز نمود و بعد از آن نیز در اکثر کارهای «سعید ابوطالب», بعنوان محقق, دستیار کارگردان و گزارشگر همکاری نمود.

کریمی, مجرد و فرزند ارشد خانواده است که پس از فوت پدر, مسئولیت پشتیبانی از مادر و مراقبت از برادرش را نیز عهده دار می باشد.

 

 

 

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo