نمايشگاه بزرگ هفته دفاع مقدس در غرب تهران برپا شد

قلمرو غرب سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با همکاري بسيج شمال غرب تهران ، نمايشگاه هفته دفاع مقدس را در سطح وسيع وگسترده برگزار مي کند

به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران ، اين نمايشگاه  از 31 شهريور ماه تا 6 مهر ماه به همت جمعي از هنرمندان بسيجي به ارائه برنامه هاي فرهنگي ، اجتماعي ، مذهبي و ... مي پردازد.

در اين نمايشگاه غرفه هايي بنا شده که بازگو کننده تاريخ اسلام از عيد غدير خم تا کربلاي حسيني ، صحنه کربلا ، کربلاي ايران وجبهه و جنگ است و همچنين برنامه هايي نظير شب شعر، قصه ، خاطره ، و شبي با قرآن  اجرا مي گردد که خاطرات سالهاي دفاع مقدس را در يادها تداعي کرده و نيز برنامه هاي سرگرم کننده اي براي مردم اجرا مي شود.

نمايشگاه گروهي عکس

فرهنگسراي ملل (امير کبير)به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس اقدام به برگزاري نمايشگاه گروهي عکس با موضوع جنگ نموده است

اين نمايشگاه با هدف به تصوير کشيدن صحنه هايي از دلاوريها و رشادتهاي رزمندگان جنگ تحميلي ، 115 قطعه عکس از آثار عکاسان مختلف جنگ از جمله :سعيد صادقي ، ابراهيم شاطري ، علي فريدوني ، عليرضا فرزين، هوشنگ خوش سيما و... را ازمناطق جنوب و غرب کشور به نمايش مي گذارد.

گفتني است مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه از ساعت 20-16 روز دوشنبه 31 شهريور در سالن نگار خانه فرهنگسراي ملل برگزارمي شود همچنين اين نمايشگاه همه روزه تا تاريخ 6 مهر از ساعت 13-9 و 20-15 براي بازديد عموم علاقه مندان بر پا مي شود.

نمايشگاه«يادمان ايثار» در ميدان بهارستان ايران

گروهي از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، ورود حضرت آدم (ع) به عراق كنوني را در نمايشگاه «يادمان ايثار» در ميدان بهارستان بازسازي كرده اند. اين نمايشگاه كه به مناسبت مبعث رسول اكرم (ص) برپا شده است، شامل عكس، ماكت و دكورهايي است كه تاريخچه عراق كنوني از ورود حضرت آدم (ع) تا ترور آيت الله محمد باقر حكيم را به تصوير مي كشد. بخش عمده اي از اين نمايشگاه به جنگ ايران و عراق و ماكت هايي در اين خصوص اختصاص دارد. «يادمان ايثار» با هدف آشنايي مردم با مسايل روز و نزديك كردن آنها به مقوله جنگ تحميلي، روز اول مهرماه، پس از نماز مغرب و عشا، همراه نورافشاني در ميدان بهارستان افتتاح مي شود.در حاشيه اين نمايشگاه، غرفه هايي از نقاشي كودك، قرآن و ادوات پيشرفته جنگي برپا شده است.