شهید آوینی

شیعه مورد حمایت آمریکا چگونه پروژه تفرقه را کلید زد؟

در حالی که واکنش ها به اقدام گروهی تندرو در توهین به اعتقادات اهل سنت در عراق ادامه دارد اطلاعاتی به دست آمده است که نشان می دهد برنامه ویژه ای برای برهم زدن وحدت مسلمانان در آستانه مراسم حج ابراهیمی از سوی سرویس های امنیتی برخی از کشورهای غربی کلید خورده است.

شیعه مورد حمایت آمریکا'تفرقه'شبکه ماهواره ای فدک'شبکه ماهواره ای اهل بیت'الهیاری'توهین'توهین به مقدسات اهل سنت'یاسر الحبیب'وحدت مسلمانان'شیعه'سنی


انتشار ویدئویی از شخصی به نام "ثائر الدراجی" که به اصحاب پیامبر (ص) ناسزا می‎گوید و عده ای نیز وی را همراهی می کنند با استقبال گسترده برخی جریان های ضد وحدت و شبکه‎های وهابی مواجه شده است.

پس از انتشار این ویدئوها دور جدیدی از فشار بر شیعیان به ویژه در برخی از شهرهای عراق آغاز شده است.

در چنین شرایطی آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق با صدور فتوایی این اقدام را به شدت محکوم کرد و آن را مخالف اخلاق و سیره اهل بیت (ع) برشمرد.

شیعه مورد حمایت آمریکا'تفرقه'شبکه ماهواره ای فدک'شبکه ماهواره ای اهل بیت'الهیاری'توهین'توهین به مقدسات اهل سنت'یاسر الحبیب'وحدت مسلمانان'شیعه'سنی

"نوری مالکی" نخست وزیر عراق هم با محکوم کردن این اقدام دستور بازداشت عاملان را صادر کرد.

هفته گذشته و در سالروز شهادت امام جواد (ع)چند جوان به سرکردگی ثائر الدراجی علیه شخصیت های مورد احترام اهل سنت در منطقه سنی نشین "الاعظمیه" بغداد شعار سر دادند. 

 

فیلم اظهارات الدراجی و شعارهای همراهان او به صورت گسترده در شبکه های وهابی و همچنین از سوی برخی از شیعیان مخالف وحدت مسلمانان در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

انتشار گسترده این فیلم توسط شبکه های وابسته به قطر و عربستان و بحث های صورت گرفته در شبکه های اجتماعی ، تلاش تازه ای از سوی دشمنان برای اختلاف افکنی میان مسلمانان و بهره برداری از آن در زمان برگزاری مراسم حج است.

موضوعی که با روشن شدن رابطه ثائر الدراجی با برخی از شبکه های انگلیسی مسلک شیعی و مخالف اسلام سیاسی، نشان از برنامه ریزی سرویس های غربی برای تحت شعاع قرار دادن وحدت مسلمانان دارد.

ثائر الدراجی بر اساس فایل های ویدیویی که در اینترنت نیز وجود دارد ارتباط وسیعی با شبکه های بدنام مدعی شیعی ‎گری در لندن و نیویورک داشته است.

هدف اصلی این شبکه ها تولید برنامه هایی با محتوای توهین به اهل سنت و پررنگ کردن اختلافات میان مسلمانان و ضدیت با اسلام سیاسی است به همین دلیل از سوی کشورهای میزبان مورد حمایت قرار می گیرند.

در ویدئویی که در چند ماه پیش در سایت یوتیوب منتشر شد، ثائر الدراجی در تماس با شبکه ماهواره ای فدک وابسته به یاسر الحبیب گفته است که توهین به نماد به اعتقادات اهل سنت باید در قول و عمل به ظهور برسد . وی در این گفتگو به اظهارات یکی از روحانیونی که هم اکنون در قم ساکن است اشاره داشته و بر اساس این اظهارات نتیجه می گیرد که توهین آشکار به اهل سنت جز اعتقادات شیعه است و باید صورت گیرد.

یاسر الحبیب روحانی جوان کویتی است که به دلیل اقدامات ساختارشکنانه خود مورد توجه کشورهای غربی و شبکه های وهابی قرار گرفت. وی پس از آنکه به دلیل توهین به اهل سنت از سوی دولت کویت دستگیر شده بود ، پس از تحمل سه ماه زندان با فشار وزارت امور خارجه آمریکا و نهادهای حقوق بشری غربی از زندان بیرون آمد و به انگلیس پناهنده شد. شیخ مدعی شیعه گری کویتی که متولد سال 1977 میلادی (1355 شمسی ) در آن زمان 25سال بیشتر سن نداشت.

وی پس از سکونت در لندن حیطه فعّالیت های خود را به شدّت گسترش داد. روزنامه ای با نامshianewspaper به طبع رساند و حوزه علمیه "امامین عسکریین”را در لندن به راه انداخت. بعدتر اما برای آن که سخنان فتنه گرانه اش بهتر شنیده شود، شبکه ماهواره ی "فدک” را نیز با حمایت انگلیسی ها تأسیس نمود و در سال 2010 نیز مکان هیئتش در لندن را به حسینیه ای بزرگ به نام "حسینیه سیّدالشّهدا” منتقل و مکان جدید را مجتمعی برای حوزه علمیه، هیئت، دفتر کار، مؤسّسه رسانه ای، شبکه ماهواره ای فدک، روزنامه شیعه و پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی قرار داد.

اما یکی از اقدامات او که با استقبال وهابیون مواجه شد ، پخش برنامه ای در تلویزون فدک به مناسب فوت عایشه بود. یاسر الحبیب در اظهاراتی که در سایت رسمی او منتشر شده، گفته: "جشن گرفتن به مناسبت هلاک عایشه، ضرورتی دینی است؛ چه این که روز هلاکت عایشه، پیروزی اسلامی عظیمی به شمار می رود.”

شیعه مورد حمایت آمریکا'تفرقه'شبکه ماهواره ای فدک'شبکه ماهواره ای اهل بیت'الهیاری'توهین'توهین به مقدسات اهل سنت'یاسر الحبیب'وحدت مسلمانان'شیعه'سنی

 

سایت وی نیز در باره جشنی که به مناسبت فوت همسر پیامبر برگزار شده بود، گزارش می دهد: "لازم به ذکر است که شبکه ماهواره ای "فدک" این جشن مبارک و وقایع آن را پوشش داده و پخش نمود. ضمن این که در بالای صفحه شبکه نیز شعار "الله اکبر ... عایشه فی النّار" برای اوّلین بار در تاریخ شبکه های تلویزیونی قرار داده شد و در فواصل مختلف برنامه، سرودهایی به مناسبت و شادی از هلاکت رأس الکفر عایشه و شکر نعمت برائت از او، پخش گردید”.

پخش این فیلم به صورت همزمان توسط دو گروه در اینترنت منتشر شد. وهابیون و برخی از شیعیان مخالف وحدت.

در این بین شبکه های خبری و روزنامه های وابسته به قطر و عربستان نیز با پوشش گسترده این مراسم شرایط را برای فشار بیشتر به شیعیان آماده کردند.

سایت خبری شیعیان عربستان (راصد)، واکنش "شیخ عبدالعزیز آل‏الشّیخ” مفتی اوّل سعودی را چنین گزارش می دهد: "بعد از اسائه‏ ادب یاسر الحبیب به أم‏المؤمنین عایشه، انتشار مذهب تشیّع در کشورهای عربی و اسلامی متوقّف شده است”. وی در دیدار خود با ائمه جمعه و جماعات مساجد عربستان سعودی گفت: "سخنان یاسر الحبیب، روحانی‏ شیعه کویتی باعث شد تا بسیاری از اهل سنّت که تمایلی به تشیّع داشتند، از مسیر انحرافی خود برگشته و راه مستقیم را برگزینند.” آل‏الشّیخ ادامه داد: "مُخبرین ما در کشورهای عربی به من اطلاع دادند عدّه زیادی از اهل‏سنّتی که شیعه شده بودند، به خصوص در شمال آفریقا، پس از گفته‏های یاسر الحبیب متوجّه شده‏اند که تشیّع، مذهبی باطل است و به مذهب حقّ برگشته‏اند.”

نهایتآً این دست موضع گیری ها که باعث ورود فشارهای فراوان به شیعیان عرب نیز شده بود، استفتائی را از سوی جمعی از علماء و فرهیختگان شیعه منطقه احساء عربستان، در پی داشت. و این چنین بود که مقّام معظّم رهبری در پاسخ فرمودند: "اهانت به نمادهای برادران اهل سنّت از جمله اتّهام زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع، شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سیّدالانبیاء پیامبر اعظم - حضرت محمّد صلّی الله علیه وآله می شود.”

فتوایی که از شبکه ماهواره ای "الجزیره" گرفته تا روزنامه "الانباء" کویت، سایت پرمخاطب "محیط"، روزنامه های "السّفیر" لبنان و "الحیات" چاپ لندن و سایت رادیو تلویزیون مصر و ... به انعکاس درآمد و مورد تحلیل قرار گرفت.

با این حال به نظر می رسد پروژه الدراجی، پروژه تبلیغاتی یاسر الحبیب 2 را کلید زده است.

ثائر الدراجی همچنین در ماه های اخیر با شبکه اهل بیت که متعلق به فردی به نام اللهیاری است تماس داشته و تقریبا به عنوان یک کارشناس اظهار نظر می کرده است .

الهیاری فردی افغانی است که چند سال پیش در قم مبادرت به تاسیس یک شبکه ماهواری کرد که به دلیل مشی انحرافی وی دفتر این شبکه در قم تعطیل شد. اللهیاری پس از پلمپ دفترش به آمریکا پناهنده شد و با کمک مالی چند نهاد آمریکایی شبکه اهل بیت را تاسیس کرد.

شیعه مورد حمایت آمریکا'تفرقه'شبکه ماهواره ای فدک'شبکه ماهواره ای اهل بیت'الهیاری'توهین'توهین به مقدسات اهل سنت'یاسر الحبیب'وحدت مسلمانان'شیعه'سنی

 

این شخص ارتباط نزدیکی با همان فردی دارد که ثائر الدراجی اقدامات ساختارشکنانه خود را به استناد از اظهارات او انجام میداد. ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی ، ایجاد فاصله بین شیعیان و مرجعیت معظم شیعه ، توهین به مقامات جمهوری اسلامی ، دشمنی با جمهوری اسلامی ، دفاع از آمریکا به بهانهٔ آزادی بیان در آن کشور" از جمله مختصات فکری اللهیاری است.

این شبکه نیز همانند شبکه فدک سعی در ایجاد فتنه انگیزی میان مسلمانان دارد.

این درحالی است که رهبر معظم انقلاب یک ماه پیش در دیدار کارگزاران حج با اشاره به برنامه دشمنان برای تفرقه افکنی میان مسلمانان فرمودند:

«خوب فهميدند كه اگر در دنياى اسلام مذاهب اسلامى گريبان يكديگر را بگيرند و كشمكش با همديگر را شروع كنند، رژيم غاصب صهيونيست نفس راحتى خواهد كشيد؛ اين را خوب فهميدند، درست فهميدند؛ لذا از يك طرف گروه‌هاى تكفيرى را به راه مى‌اندازند كه نه فقط شيعه را تكفير كنند، بلكه بسيارى از فِرق اهل سنّت را هم تكفير كنند؛

از آن طرف هم يك عدّه مزدور را به راه بيندازند كه براى اين آتش هيمه فراهم كنند، بنزين روى آتش بريزند؛ كه مى‌بينيد، ميشنويد، يا خبر داريد. وسائل ارتباط جمعى و رسانه در اختيار اينها ميگذارند؛ در كجا؟ در آمريكا! در كجا؟ در لندن! آن تشيّعى كه از لندن و از آمريكا بخواهد براى دنيا پخش بشود، آن تشيّع به درد شيعه نميخورد. رهبران دينى تشيّع و بخصوص بعد از پيروزى انقلاب اسلامى، امام بزرگوار و ديگران، اين همه تأكيد ميكنند بر حفظ اتّحاد امّت اسلامى و برادرى مسلمانان با يكديگر، آن‌وقت يك عدّه‌اى - كاسه‌ى داغ‌تر از آش - دنبال آتش‌افروزى، دنبال ايجاد درگيرى و اختلاف [هستند]. اين همان چيزى است كه دشمن ميخواهد؛ اين همان چيزى است كه دشمنان دنياى اسلام كه نه شيعه‌اند، نه سنّى‌اند، نه اين را دوست دارند، نه آن را دوست دارند، دنبالش هستند. اينها را بايد بفهميم، اينها را بايد توجّه كنيم.»

 



منبع: به نقل از فرهنگ نیوز

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo