معرفی ۱۰ کتاب درباره امام زمان (عج) که باید خواند

شماره مطلب:
3281
یکشنبه 1401/12/14 02:25

معرفی ۱۰ کتاب درباره امام زمان (عج) که باید خواند

انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) همزمان با فرارسیدن نیمه شعبان، بسته مطالعاتی شامل ۱۰ عنوان کتاب پیرامون مهدویت و انتظار و زندگی حضرت مهدی (عج) فراهم کرده است.

انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) همزمان با فرارسیدن نیمه شعبان، بسته مطالعاتی شامل ۱۰ عنوان کتاب را در دو رده سنی بزرگسال و کودک و نوجوان با موضوعاتی پیرامون مهدویت و انتظار و زندگی حضرت مهدی (عج) فراهم کرده است.

ترجمه ۴۰ حدیث از حضرت حجت (عج) برای منتظران ظهور

احادیث، گنجینه گرانبهایی از پیشوایان دین است که به دست ما رسیده است. احادیث در کنار آیات قرآن کریم سرچشمه‌های ناب و زلالی به شمار می‌روند که معارف دینی را به ما می‌آموزد. آنچه در این مجموعه آمده برگزیده کلماتی نورانی از وجود مبارک حضرت مهدی (عج) است که به کوشش جواد محدثی از لابه لای متون موثق دینی گردآوری شده است.

کتاب «حکمت‌های مهدوی» پانزدهمین کتاب از سلسله کتاب‌های «راه زندگی» است. در این اثر چهل حدیث از سخنان حضرت مهدی (عج) همراه با تفسیر و ترجمه همراه با اشعاری متناسب در لابه بلای مطالب به منتظران ظهور هدیه می‌شود.

بازشناسی ابعاد مختلف امامت حضرت مهدی (عج) در کتاب‌های «آینده شناسی و انتظار»

مجموعه کتاب ۳ جلدی «آینده شناسی و انتظار» با موضوعات «امام مهدی و آینده زندگی» و «منتظر، چشم به راهی فریادگر» نوشته محمد حکیمی و همچنین «امام مهدی (عج) طول عمر» نوشته هادی حسینی به بازشناسی ابعاد مختلف امامت حضرت مهدی (عج)، چگونگی طول عمر، غیبت و ظهور ایشان می‌پردازند.

این مجموعه کتاب با اشاره به معنای منتظر و انتظار، آینده زندگی و مباحث مربوط به طول عمر حضرت قائم (ع) ما را با آرمان‌ها، اهداف انسانی و الهی و برنامه‌های امام مهدی (عج) آشنا می‌کند.

پاسخ به پرسش‌ها در باب مهدویت در کتاب «شجره طوبی»

ظهور و قیام جهانی امام زمان (عج) به عنوان رخدادی مهم و مورد بشارت همه پیامبران و اولیای الهی در کانون نگاه علاقمندان به مباحث مهدویت قرار دارد. علیرضا رمضانیان، با در نظر گرفتن اهمیت موضوع ظهور، حاصل ۴ سال تحقیق و پژوهش در این زمینه را در کتابی با عنوان «شجره طوبی» منتشر کرده است.

این اثر پاسخگوی پرسش‌هایی است که در مباحث مهدویت مطرح می‌شود. از همین رو در فصل‌های دوازده گانه این کتاب به معرفت، ضرورت، وظایف، روایات و فرجام زندگی امام زمان (ع) اشاره شده است.

بیان مفهوم انتظار و صبر در «پرواز اسب سفید» برای مخاطب نوجوان

درون مایه کتاب نوجوانانه «پرواز اسب سفید» بیان مفهوم انتظار و صبر است. این رمان روایتگر زندگی دختر نوجوانی به نام گلبرگ است که پدرش در نزاعی با یکی از همسایگان، اتفاقی او را به قتل می‌رساند و به اعدام محکوم می‌شود. گلبرگ به پیشنهاد مادرش به روستا و نزد مادربزرگش می‌رود که در آنجا ماجراهای جدیدی برای او رخ می‌دهد که با موضوعاتی از جمله انتظار و صبر پیوند دارد.

درونمایه این رمان را مفهوم انتظار و صبر در برابر ناملایمات تشکیل می‌دهد و در داستان به سوالات پیرامون این مفاهیم در قالب گفت‌وگوها پاسخ داده می‌شود.

سیده عذرا موسوی نویسنده در این اثر از ابتدا تا انتهای آن کوشیده در قالب رخدادهای گوناگون و مشکلات متعدد، این مفهوم را به تصویر بکشد. زبان و بیان کتاب بسیار روان است. «پرواز اسب سفید» تلاش می‌کند در فضاسازی باورپذیر، از امید، در دل نا امیدی و بخشش و توبه بگوید، در این کتاب، گلبرگ شخصیت اصلی داستان در حین مواجه با مسائل و مشکلات مختلف پخته و شکوفا می‌شود.

یک داستان دنباله‌دار با موضوع زندگی حضرت مهدی (عج)

با گفتن قصه‌های زندگی امامان معصوم (ع) شاید برای کودکان جای سوال باشد چرا قصه همه امامان مربوط به گذشته است؟ ممکن است خدا هیچ امامی را برای راهنمایی در زمان ما نگذاشته باشد؟ کتاب «یک داستان دنباله‌دار» به قلم خانم کلر ژوبرت از مجموعه کتاب‌های «مهربان‌ترین پدر» با یک داستان زیبا و خواندنی کودکان را با امام زمانشان آشنا می‌کند تا با شجاعت و انس بیشتر برای پیمودن مسیر یاری ایشان مهیا شوند.

در این اثر سعی شده به سوالات کودکان پاسخ داده می‌شود که چرا به حضرت مهدی (عج) امام زمان می‌گویند؟ چطور امام زمان (عج) عمر طولانی داشته‌اند؟ خداوند چرا به امام زمان (عج) عمر طولانی عنایت کرده است؟

این کتاب به زبان ساده و کودکانه دارای محتوایی است که در آثار کودک و نوجوان کمتر به آن کمتر پرداخته شده است و به دور از پیچیدگی‌های ساختاری و نوشتاری، کودک را با ویژگی‌های حضرت مهدی (عج) آشنا می‌کند.

دنیا هدیه می‌خواهد

۱۲ داستان این کتاب برگرفته از دعای عهد است. کودک ابتدا با دعای عهد آشنا می‌شود و بخش‌هایی از آن را به فارسی می‌خواند. محتوای داستانی به صورت نیایش و دعای کودکانه است. این کتاب تمرین‌هایی برای خودشناسی، احساسات و نامه به امام زمان (عج) دارد که کودک می‌تواند پاسخ‌هایش را در کتاب بنویسد.

کتاب یک داستان دنباله دار نوشته کلر ژوبرت است. این کتاب را انتشارات به نشر منتشر کرده است.

«پرنده آرزو» برای کودکان

«پرنده آرزو» کتابی است که به بیان داستان‌هایی از زندگی حضرت صاحب‌الزمان (عج) برای کودکان می‌پردازد. این اثر آخرین جلد از مجموعه کتاب‌های «قصه‌های شیرین از زندگی معصومین (ع)» است که به قلم روان مسلم ناصری نوشته شده است.

این کتاب در قالب کتاب‌های پروانه به‌نشر با تصویرگری محمد حسین صلواتیان برای گروه سنی «ب» به صورت مصور تهیه شده‌است.

قصه‌های زندگانی امام زمان (عج)

کتاب «قصه‌های زندگانی امام زمان (عج)»، کتابچه‌ای خواندنی حاوی ۱۲ داستان کوتاه از زندگی امام حسن عسکری (ع) و نرجس بانو مادر بزرگوار امام مهدی (عج) و برخی از روایت‌های معتبر به نقل از ائمه معصوم (ع) است.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X