مدیر شبکه یک سیما: برنامه‌های متنوع زنده شبکه یک همزمان با نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم

شماره مطلب:
3460
سه شنبه 1402/02/19 11:58

مدیر شبکه یک سیما: برنامه‌های متنوع زنده شبکه یک همزمان با نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم

مرادی بیناباج با تاکید براینکه نمایشگاه کتاب مهمترین رویداد فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: شبکه یک همزمان با نمایشگاه کتاب تهران به صورت مستقیم و پخش زنده اخبار و اتفاقات نمایشگاه کتاب را به مخاطبان اطلاع‎رسانی خواهد کرد.

«میثم مرادی بیناباج» مدیر شبکه یک سیما در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تهران مهمترین رویداد فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که نظیر آن در تاریخ کشور تاکنون وجود نداشته است، اظهار داشت: در واقع به گواه اسناد تاریخی، کشورمان ایران تاکنون هرگز تجمعی از این حجم نویسنده، ناشر، کتابخوان، کتاب‌پرداز، دست‌اندرکاران حوزه چاپ و نشر را در یک مکان و زمان خاص به خود ندیده است و این رویداد تنها به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص دارد.

وی عنوان کرد: اجتماع عظیم فرهنگ دوستان، جمع چهر‌ه‌های ماندگار و تاثیرگذار و تعداد آثار مکتوب در حوزه‌های مختلف فرهنگی کشور خود یک پدیده ماندگار است و جا دارد ما هم به عنوان یک شبکه‌ در رسانه ملی به صورت تخصصی به این حوزه بپردازیم و اهمیت آن را درک کنیم. اگر اهمیت این موضوع را درک کرده باشیم ناگزیر از اطلاع‌رسانی و تبلیغ و ضریب‌دهی به این رخداد عظیم فرهنگی هستیم.

مدیر شبکه یک بر استفاده حداکثری ظرفیت‌ها و امکانات موجود این شبکه در اطلاع‌رسانی اخبار و رویدادهای نمایشگاه کتاب در قالب برنامه‌های متنوع تاکید کرد و گفت: بنای ما در شبکه یک سیما پوشش حداکثری و بهره‌برداری مطلوب از این رخداد عظیم است؛ به نحوی که آحاد جامعه ایرانی و مخاطبان تلویزیون این حس و برداشت را نسبت به این رویداد ملی داشته باشند و متوجه عظمت و شکوه این رویداد علمی و فرهنگی باشند. لذا همه همکاران ما در شبکه یک سیما تمام تلاش خود را بر ضریب‌دهی، برجسته‌سازی و اطلاع‌رسانی این رویداد خواهند کرد و حتما این شبکه بهره یک سال خود را نیز در ۱۰ روز برگزاری نمایشگاه در تهیه و تولید برنامه‌های تلویزیونی با محوریت کتاب جمع آوری خواهد کرد.

مرادی بیناباج ادامه داد: تجربه سال گذشته در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تجربه مغتنمی بود، زیرا ما در سال گذشته تهیه کنندگان ارشد و برنامه‌های جاری شبکه یک را برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت کردیم. آنها موظف به ارتباط‌گیری با ناشران و نویسندگان آثار و مکتوبات جدید شدند و از چهره‌ها و شخصیت‌هایی که در نمایشگاه کتاب شناسایی کرده بودند برای تولید و حضور در برنامه تلویزیونی دعوت به عمل آوردند.

وی با بیان این‌که حضور در نمایشگاه کتاب برکات زیادی برای تلاشگران شبکه یک سیما داشته است، اظهار کرد: این آمار را برای اولین بار به ستاد خبری نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم می‌گویم. جالب است بدانید تهیه و تولید حجم عظیمی از تبلیغ و اطلاع‌رسانی و معرفی کتابی که در طول یک سال گذشته در برنامه‌های شبکه یک سیما به خصوص برنامه‌های جاری در خصوص کتاب صورت گرفت با چندین سال قبل این شبکه برابری می‌کند. به عنوان مثال ما در برنامه‌های مختلف شبکه یک سیما از جمله برنامه ایران امروز در ساعات شب، صبح بخیر ایران در ساعات صبح و سیمای خانواده در ساعات ظهرگاهی به حوزه کتاب و کتابخوانی پرداخته‌ایم. در این دوره هم مانند سنوات قبل تلاش شده است در شبکه یک سیما از تولید برنامه‌هایی با عنوان معرفی کتاب و نویسندگان چهره در سایر برنامه‌های این شبکه هم بهره ببریم و تازه‌های نشر کشور را به سمع و نظر مخاطبان برسانیم.

مدیر شبکه یک در ادامه بیان کرد: شبکه یک سیما همزمان با سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اقدام به طراحی برنامه‌های متنوع زنده تلویزیونی کرده است و بنا داریم در طول ایام برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مستقیم و پخش زنده در سه نوبت کاری صبح، پیش از ظهر یعنی قبل از ساعت۱۴ و عصرگاه اخبار و اتفاقات نمایشگاه کتاب را به مخاطبان اطلاع رسانی کنیم.

مرادی بیناباج به برنامه ایران امروز اشاره کرد و گفت: برنامه ایران امروز یک مجله تلویزیونی شبانگاهی است، امیدوار هستیم اولین قسمت این برنامه همزمان با شروع نمایشگاه کتاب از شبکه یک سیما پخش شود.

وی به دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده شبکه یک سیما از نمایشگاه کتاب اشاره کرد و افزود: در توافقات صورت گرفته شبکه یک سیما با ستاد رسانه‌ای سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مقرر شد شبکه یک سیما یک برنامه ثابت تولید روزانه همزمان با آغاز نمایشگاه کتاب داشته باشد. مواردی که تاکنون گفته شد جمع‌بندی نهایی برنامه‌های شبکه یک سیما است و حتما حجم بیشتری از برنامه‌سازی‌ها و تولیدات در این شبکه ناظر به این رویداد عظیم جمع بندی و اجرایی خواهد شد.

مدیر شبکه یک تاکید کرد: اگر چه نمی‌توان همه اتفاقات قشنگ نمایشگاه کتاب را در همه شبکه‌های سیما به تصویر کشید اما تلاش ما در معرفی کتاب‌های جدید در ایام نمایشگاه مضاعف خواهد شد. همچنین برنامه‌های جذاب و جالب دیگری در حوزه ترغیب و تشویق برای حضور حداکثری خانواده‌ها در نمایشگاه کتاب نیز داریم و در حال رایزنی و توافقات نهایی با تهیه کنندگان هستیم.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X