رونمایی از مستند «جنایت نامرئی» با شرحی از موفقیت‌های داخلی و ناجوانمردی‌های تحمیلی

شماره مطلب:
3159
دوشنبه 1401/10/26 07:58

رونمایی از مستند «جنایت نامرئی» با شرحی از موفقیت‌های داخلی و ناجوانمردی‌های تحمیلی

مستند «جنایت نامرئی»، تازه‌ترین محصول مشترک موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما با حضور جمعی از صاحب‌نظران حوزه‌های پزشکی و رسانه‌ای در محل موسسه رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از مستند «جنایت نامرئی» که با دعوت از اهالی رسانه همراه بود، ضمن پخش بخش‌هایی از مستند، درباره روند تولید و چگونگی ارتباط بیماری‌ها با نقشه استکبار جهانی برای دراختیار گرفتن نظم جهانی توضیحاتی ارائه شد.

سخنران ابتدای مراسم رونمایی از مستند «جنایت نامرئی»، دكتر صالح محقق حضرتی؛ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران و مخترع واكسن G2 بود که با برشمردن تلاش‌های بیست و چند ساله برای دست‌یابی به این واکسن مقاومتی تولید داخلی، گفت: دارویی که تولید شد، بیش از ده برابر سیستم ایمنی بدن را تقویت و تحریک و فعال می‌کند. ما در شروع در حال تولید واکسن برای درمان سرطان بودیم و بعد شرایطی پیش آمد که این دارو برای تقویت سیستم ایمنی سلولی تولید شد. تمام آزمایشات از قبیل کشت سلولی، بررسی بافت‌ها انجام شد و کارآزمایی بالینی هم در سه فاز با موفقیت صورت گرفت و نشان داد که این واکسن می‌تواند بیماری‌های آسمی را در حدود 70 درصد کنترل کند.

دکتر حضرتی در ادامه سخنان خود با توصیف نتایج حاصل از تولید داروی G2 به مکانیسم‌های مهمی اشاره کرد که می‌تواند منجر به کنترل و درمان بیماران مختلف شود. ایشان همچنین با اشاره به تحریمی که از طریق غرب به کشور تحمیل شد و منجر به ایجاد اختلال در ورود واکسن‌هایی مثل آنفولانزا گردید، از G2 به عنوان دستاوردی داخلی برای استفاده بیماران دیابتی اشاره کرد و گفت: انجمن خیریه دیابت به عنوان بزرگ‌ترین NGO کشور که من با مسئولیت دبیر کمیته علمی آن را به عهده دارم، تصمیم گرفتیم که از G2 برای این بیماران استفاده کنیم و در هفت سال گذشته بیش از ده هزار بیمار از این واکسن استفاده کردند و افرادی که به آن‌ها واکسن تزریق شد، رضایت داشتند و عنوان کردند که دچار بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزا نشدند.

دکتر حضرتی درباره فضای درمانی در دوران کرونا گفت: با ظهور کرونا بررسی کردیم و دیدیم که افراد دیابتی با توجه به این که جزو گروه‌های حساس بوده و ایمنی ضعیف بدنی دارند، با تزریق G2 دچار بیماری کرونا نشده یا خیلی خفیف دچار آن شدند. از داروهای ما برای پیشگیری و درمان اومیکرون هم استفاده شد و حدود 5 هزار نفر در کرج تحت درمان قرار گرفتند. سه تزریق به فاصله سه روز انجام شد و افراد بیمار بهبود یافتند و میران مرگ و میر بسیار پایین بود.

دکتر حضرتی در پایان سخنان خود از مسئولان کشور خواست تا با حمایت از تولید این دارو به روند درمان بیماری‌های مختلف ویروسی و عفونتی در جهان کمک کنند.

دکتر مهتاب اسکندری؛ دکترای مطالعات آموزش و پرورش از دانشگاه بریتیش کلمبیا دیگر میهمان برنامه رونمایی از مستند «جنایت نامرئی» بود که طی سخنانی ضمن تجلیل از سرزمین مادری که از آن به عنوان «سرزمین نور» یاد کرد، به چگونگی همکاری خود در تولید این پروژه گفت و با ذکر خاطره‌ای از مواجهه با دو بومی در ونکوور کانادا، عنوان کرد: ما از طریق دو شاخه بومیان و مسیحیان در کانادا رصدیابی کردیم و مستنداتی از طریق دو دوست در کانادا تهیه کردیم. دو گروهی که در آن جا با محدودیت‌هایی مواجه هستند و بدون رسانه هستند. سرخپوست‌ها به دلیل حافظه بدی که از استعمارگران دارند، با ویروس آبله مرغان و کشتار مردمان خود آگاه بودند و به همین دلیل نسبت به بروز ویروس کرونا حساس شدند.

دکتر مهتاب اسکندری افزود: بومیان کانادا اعتقاد داشتند که کرونا یک پروژه ضدمسیحی و ضد بومی است. وقتی من با دو نفر بومی در سال 2019 آشنا شدم، آن‌ها داوطلب شدند که با پروژه آقای سلیمی همکاری کنند، اگر چه در زمستان 2021 محل زندگی آن‌ها توسط پلیس امنیتی کانادا شناسایی و تمام فیلم‌ها و مستندات مربوطه کشف شد و آن‌ها را به حصر بردند. بنابراین ما مدارک زیادی را که از پزشکان و متخصصان و مهندسین و افراد معترض به نظام سلطه پروتکل‌ها داشتیم، از دست دادیم.

خانم دکتر اسکندری با تاکید دوباره به سرزمین نورانی ایران و امید افراد حقیقت‌خواه به جریان داخل ایران، از تولید مستند «جنایت نامرئی» به نیکی یاد کرد و خاطرنشان کرد: خوبان مختلف در این مستند کنار هم آمدند و من به یاد طبل‌هایی افتادم که از طرفی صدای امید آزادی سرخپوستان می‌دهد و از سویی صدای طبل‌هایی است که بر فراز کوه‌های زاگرس در تیتراژ انتهایی سریال سربداران به یاد داریم که نشان نور و فجر است و آمدن موعود را به همگان  نوید می‌دهد.

دکتر علیرضا اصلانی؛ متخصص نانو بیوتکنولوژی دارویی و مخترع و محقق، دیگر سخنران مجلس بود که با انتقاد از فضای تحمیلی تحریم از سوی کشورهای استعمارگر، گفت: متاسفانه اشتباهات فاحش مدیران پیشین وزارت بهداشت و برخی از پزشکانی که تابع محض آن‌ها بودند، موجب مرگ بیماران بسیاری بر اثر استفاده ناصحیح از برخی داروهای وارداتی شد که افراد مسئول در روز جزا تاوان خواهند داد. وی افزود: خداوند استاد طریقت منفرد عزیز را رحمت کند که اگر بود خیلی می‌توانست افشاگری کند. همینطور استاد نادر طالب زاده عزیز که خداوند رحمتش کند.

دکتر اصلانی با اشاره به انواع گزارشاتی که به دلیل اعمال تصمیمات نادرست پزشکی حاصل شد، به موفقیت‌های ناشی از درمان از طریق داروهای گیاهی اشاره کرد و گفت: پروفسور محمدی بیش از 50 هزار بیمار را با چند گیاه و رژیم غذایی ساده درمان کرد و یک مورد هم فوتی نداشت. حتی در ترکیه  هم درمان از طریق داروهای گیاهی گزارش شد. از طرفی ما در کشوری هستیم که امکان پرورش گیاهان مختلف وجود دارد. اما متاسفانه در برخی از نشریاتی که به عنوان تحریریه حضور دارم، شاهد بودم که مدیر مربوطه دستور بایگانی تحقیقاتی که ناشی از مضرات واکسن‌ها است را صادر کرد!

دکتر اصلانی با اشاره به نقش کشورهای استعماری برای کنترل جمعیت جهان، گفت: در دهه 1980 داروهایی در کشورهای آفریقایی برای کنترل جمعیت به شکل رایگان توزیع شد و بیش از 20 هزار زن فوت شدند. بعداً متوجه ایراد در فرمولاسیون دارو شدند. چرا این اتفاق فقط در حوزه کشورهای آفریقایی رخ می‌دهد؟! امیدوارم از این به بعد فریب نخوریم و با دید بازتر به قضایا نگاه کنیم تا  انشاء‌الله هیچ وقت هیچ بهانه‌ای برای بردگی خود به دست دشمن ندهیم.

در ادامه برنامه و با پخش تیزرهایی از بخش‌های مختلف مرتبط با افراد سخنران جلسه، نوبت به دکتر میثم آذربخش؛ متخصص مطالعات استرتژیک رسید که با اشاره به نتایج تحقیقات خود در خصوص تغییر رژیم‌های جوامع، به جنگ چهارم جهانی اشاره کرد که به دنبال فجایع جنگ‌های جهانی به دست استعمارگران و جنگ سرد میان شوروی و آمریکا موسوم به جنگ جهانی سوم، پدید آمده است. این کارشناس به مختصات جنگ جدید جهانی اشاره کرد و گفت: در ذیل جنگ جهانی چهارم از طریق تغییر رنگ‌ها و ادیان سعی در مهار ایران داشتند. ساموئل هانتینگتون عنوان می‌کند که از میان هشت تمدن خفته در دنیا فقط سه تمدن وجود دارد که اگر بیدار شده و با هم هماهنگ شوند، می‌توانند تمدن غرب و به ویژه آمریکا را با چالش مواجه کنند. او از چین و روسیه و ایران نام می‌برد و عنوان می‌کند که چین و روسیه در سطح استراتژیک می‌توانند با آمریکا مقابله کنند و تنها کشوری که می‌تواند قدرت غرب را بگیرد و سبک زندگی آمریکا یا به تعریف ما دین را در اختیار بگیرد، فقط ایران است.

دکتر آذربخش با برشمردن برخی از جنگ‌های سالیان اخیر از جمله تقابل اوکراین و روسیه، رژیم صهیونیستی علیه ایران و تایوان علیه چین، عنوان کرد:  الان می‌بینیم که آمریکا حتی به شرکای خود هم رحم نمی‌کند. همان گونه که در بحران انرژی در اروپا، گاز را چهار برابر قیمت به شرکای خود می‌فروشد! به طوری که صدای مکرون هم درمی‌آید. حتی قرارداد فرانسه با استرالیا برای ساخت زیر دریایی را آمریکا لغو می کند تا خود آن قرارداد را ببندد.

دکتر آذربخش در ادامه به کلید واژه «نظام معترض» اشاره کرد و گفت: حضرت آقا یک بار از این واژه استفاده کرد. نظام ما به ساخت قدرت در جهان معترض است. این قدرت شامل سازمان‌های بین‌المللی مثل سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی هم می‌شود که زیر نظر ارتش آمریکا کار می‌کنند. این سازمان‌ها دلشان به حال ما نمی‌سوزد. در سند امنیت ملی سال 2009 آمریکا وظیفه‌ای به عهده آن‌ها گذاشته شد و عنوان گردید که تمامی سازمان‌های مرتبط زیر نظر آمریکا هستند. آمریکا با شروع جنگ جهانی چهارم در سال 2001 کتابی منتشر کرد با این عنوان که چطور صد سال آینده را شکل دهیم. آن‌ها می‌دانند که سبک زندگی آمریکایی جوابگو نیست و ترامپ هم در دوران ریاست جمهوری خود عنوان کرد که رویای آمریکایی مُرده است و آمریکا دنبال احیای این رویا است. سند 2030 هم براساس این مطالبه شکل گرفت که بررسی آن مطالعات دقیقی می‌طلبد.

در ادامه این نشست، دکتر کاظم فولادی؛ عضو هیئت‌علمی و سرپرست آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبری دانشگاه تهران، با تقدیر از تولید مستند «جنایت نامرئی» به فرآیند طولانی روند پیشروی سیاستمداران برای قربانی جوامع انسانی اشاره کرد و گفت: در این نوع سلطه، سلطه‌گر از طریق پدیده زیستی اعمال نفوذ می‌کند. این یکی از پیچیده‌ترین نمونه‌های سلطه‌گری است که به طور مستقیم با جان انسان‌ها روبرو است، از آن جا که در انتخاب میان دوگانه نان و جان ترجیح انسان به حفظ جان است که در اولویت قرار دارد.

دکتر فولادی ادامه داد: در این مستند برای اولین بار به بهترین شکل نشان داده می‌شود که چگونه سلطه‌گران از طریق پدیده‌هایی مثل بیماری‌ها برای اعمال زور و قدرت استفاده می‌کنند. من با مطالعه فیلمنامه این مستند فکر می‌کنم که آقای سلیمی به خوبی این کار را انجام داده است. البته این نقطه شروعی برای ساخت آثار دیگر و حتی فیلم‌های سینمایی است تا بتوانند به زبان داستان موضوع را برای مردم توصیف کنند.

دکتر فولادی افزود: از آن جا که جمهوری اسلامی ایران داعیه‌دار تمدن اسلامی است و نظام ولایت را برای جهان تصویر می‌کند، روشن‌گر ابعاد نظم نوین جهانی خواهد بود و لازم است تا جایی که در توان ما به لحاظ فنی و علمی و رسانه‌ای است، این موضوع را اول برای مردم خود و بعد برای مردم جهان تشریح کنیم و به لحاظ ذهنی مردم را برای شرایط جایگزین آماده کنیم. اگر این اتفاق نیفتد، فرمول سلطه‌گری همچنان کار خود را دنبال می‌کند. ما باید با شناسایی این فرمول و صحبت درباره آن بتوانیم موجبات آگاهی مردم جهان را فراهم سازیم تا بتوانند برای حیات خود و رسیدن به سعادت در زندگی تلاش کنند.

دیگر سخنران نشست که پشت تریبون قرار گرفت، سهیل سلیمی؛ نویسنده و کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه مستند «جنایت نامرئی» بود که به اختصار شرحی از فرآیند شکل‌گیری ایده تا همکاری با صاحب‌نظران برای تولید این مجموعه مستند ارائه کرد. وی درباره شکل‌گیری ایده ساخت این مستند گفت: از همان روزهایی که کرونا در چین دیده شد و هنوز در ایران شکل نگرفته بود، برایم جالب بود که به بررسی این پدیده بپردازم. اولین مساله‌ای که جلب توجه می‌کرد، فروپاشی جهان از طریق رکود اقتصادی بود. ما با جامعه‌ای مواجه بودیم که هیچ آگاهی از آینده نداشت. این مساله دغدغه‌ای برایم شد تا تولید مستند را جدی بگیرم. طی یک سال به طور مداوم معاملات و اتفاقات اقتصادی کشورها را رصد کردم. کم کم به شواهدی از طریق افراد آگاه در سراسر جهان رسیدم که به من انگیزه داد بیشتر روی موضوع فیلم خود کار کنم.

سهیل سلیمی در ادامه با اشاره به ارتباط متقابل سیاست و اقتصاد، عنوان کرد: این سیاستمداران هستند که جهان را به گونه‌ای هدایت می‌کنند تا از پاندمی کرونا برای مقاصد اقتصادی خود استفاده کنند. بعداً متوجه می‌شوی که کرونا سلاح همان جنگی است که قرار است رخ دهد. این چرخه نشان می‌دهد که سلاح جنگ امروز یک بیماری است. این بیماری برای ما عجیب است و ما به طور مدام با بمباران این بیماری مواجه می‌شویم.

سهیل سلیمی در ادامه با ذکر خاطره‌ای از اکران فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» در دانشگاه بریتیش کلمبیا، به حساسیت سلامت نزد مردم اشاره کرد و گفت: جذابیت این حوزه نزد سیاستمداران همین است که مردم بابت از دست دادن جان خود واهمه دارند و حاضر هستند هر آن چه دارند، بپردازند تا خود و خانواده‌شان زنده بمانند. همه جای دنیا همین است. همین پاشنه آشیل برای برخی شده تا از درمان به شکل ناجوانمردانه‌ای بهره ببرند.  

سهیل سلیمی با برشمردن ویژگی‌های تخصصی و اخلاقی اساتید و کارشناسانی که در تولید مستند «جنایت نامرئی» همکاری کردند، به تقدیر از آن‌ها و کلیه عوامل سازنده مستند و مهدی نقویان به عنوان حامی تولید و پخش مستند پرداخت.

در پایان مراسم، کارشناسان و کارگردان مستند «جنایت نامرئی» روی پوستر اثر امضایی به یادگار گذاشتند.

لازم به ذکر است مجموعه مستند 5 قسمتی «جنایت نامرئی»، تولید مشترک موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما، از روز شنبه 24 دی‌ماه از ساعت 20 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

 

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X