حضور ۱۰۰ نفر از علمای جهان اسلام در کنفرانس «طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری»

شماره مطلب:
9056
چهارشنبه 1402/10/20 11:51

حضور ۱۰۰ نفر از علمای جهان اسلام در کنفرانس «طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری»

حجت الاسلام شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری همایش بین المللی «طوفان الأقصی و بیداری وجدان بشری» که در موزۀ شهدا برگزار شد، گفت: ما در حال تغییر نظم کنونی جهانی به سمت نظم نوین جهانی هستیم. شاخصه های این نظم در درجۀ اول، آگاهیِ تودۀ مردم مسضعف نسبت به وضعیت جهانی است. آنچه امروز شاهدیم، این است که علی رغم بیش از صد سال فعالیت رسانه های وابسته به استکبار جهانی، امروز توده های مستضعف جهان راه حقیقت را یافته اند و دروغ و تزویر را از حقیقت تشخیص داده اند و به حکم ارزش های انسانی و اخلاقی، در میدان حضور یافتند. این حضور توده های مردمی در میدان بزرگ ترین ویژگی نظم نوین جهانی است.

وی افزود: امروز با شهادت خبرنگاران در غزه همه آگاه شدند که عده ای مستکبر به دنبال پوشاندن حقیقت هستند تا نگذارند حقیقت میدان به جهانیان مخابره شود. هر قطره خون مظلومان غزه امضایی است بر جنایت های رژیم صهیونیست.

وی با اشاره به همیاش طوفان الأقصی و بیداری وجدان بشری گفت: علاوه بر کنفرانسی که در روز یکشنبه 24 دی با حضور رئیس جمهور برگزار خواهیم کرد، به صورت همزمان در کشورهای مختلف از جمله ترکیه، تونس، موریتانی و دیگر کشورهای جهان علما ظرفیت خود را به میدان می آوردند. امروز شاهد برگزاری همایش های علمایی و نخبگانی برای تبیین مقاومت هستیم. این همایش با حضور 100 نفر از علمای برجستۀ علمای اسلام برگزار خواهد شد و به تبیین این موضوع خواهند پرداخت که اینک در منطقه و میدان چه حادثه ای در حال وقوع است.

شهریاری افزود: ما در این کنفرانس به دنبال تأکید توقف بدون قید و شرط جنگ در غزه هستیم. اخطار می‌کنیم به کسانی که به آتش این جنگ دامن می زنند. به آنها می گوییم مراقب باشید که شما یک بار دیگر جنگ جهانی جدیدی را کلید نزنید. آنچه شما به دنبال ارتکاب آن هستید، بسیار شبیه رفتار کشورهای اروپایی در جنگ های جهانی است. تنها راه خروج از این فتنه و مصیبت بزرگ در منطقه، توقف بدون قید و شرط جنگ است. تشکر می‌کنیم از علمایی که برای اولین بار علیه رژیم صهیونیستی فتوا دادند و کالاهای صهیونیستی را تحریم کردند. تشکر می‌کنیم از مقاومت لبنان که به کمک مردم غزه آمدند. تشکر می‌کنیم از مقاومت یمن که از رسیدن جنگ افزار به رژیم غاصب صهیونیستی جلوگیری کردند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه در این شرایط آنچه که بر تمام ملل ظلم ستیز دنیا واجب است، تحریم کالاهای اسرائیلی است، گفت: آنچه که بر دولت های اسلامی الزام آور است، قطع رابطۀ سیاسی دائمی و یا حداقل موقتاً با رژیم غاصب است. آنچه بر حکومت ها و دولت ها واجب است، حمایت از مردم فلسطین است. فلسطینیان از بدیهی ترین حقوق خودشان محروم شدند و این چه پیامی جز ددمنشی دشمنان است. سازمان های بین المللی و در رأس آنها سازمان ملل متحد و شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نتوانستند وظایفی را که بر عهده گرفتند، به خوبی انجام دهند. نمرۀ مردودی برای این سازمان یک بار دیگر صادر شد. سازمانی که با تأکید بر صلح و همزیستی مسالمت آمیز در دنیا تأسیس شده بود، اینک شاهد ناتوانی آنها در جلوگیری از جنگ هستیم.
وی افزود: با توجه به حضور جهانی ملل مختلف در صحنه و میدان و نیز اثربخشی حضور خبرنگاران در صحنۀ غزه، سبب شده ما امروز شاهد کلید خوردن نظم نوین جهانی باشیم. کلید خوردن ماجرایی که پیامش را انقلاب اسلامی تولید کرد و با ایجاد مقاومت مردمی در لبنان، سوریه، عراق، یمن و امروز در غزه، شاهد یکپارچه شدن ملت های مسلمان در مقابل استکبار جهانی هستیم. در این پیچ تاریخی و قلۀ صعود مستضعفان علیه مستکبران، علمای اسلامی وظیفۀ خودشان دانستند با این همایش پیامی را از ناحیه خبرگان و فرهیختگان و مفتیان و مجتهدان و مراجع جهان اسلام به مردم مستعضف جهان مخابره کنند، به این صورت که نخبگان هم مانند تودۀ مردم در صحنه حاضرند و به اقتضای جهاد تبیین، در کنار آنها حضور دارند.
شهریاری دربارۀ اهمیت حضور مردم جهان علیه صهیونیزم جهانی و جهان غرب گفت: امروز شاهدیم علاوه بر تودۀ مردم که در صحنۀ تظاهرات خیابانی در اروپا و آمریکا و آفریقا و آسیا و تمام نقاط دنیا حاضر شدند ئ مشت محکم آنها و فریادشان علیه رژیم غاصب به هوا بلند است، علما و نخبگان نیز احساس وظیفه کردند و با ابراز فتواها و بیانیه های مناسب، در کنار تودۀ مردم این جنایت را محکوم کنند. امروز صدای جهانی بلند است. صدای علما در کنفرانس بیداری اسلامی بلند بود و امروز در کنفرانس های وحدت اسلامی و همین طور وبینارهای متعددی که در سراسر جهان در حال تحقق است، ما این صدا را می شنویم.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X