جوایز سیزدهمین جشنواره عمار برای تولیدات موسسه شهید آوینی

شماره مطلب:
3166
دوشنبه 1401/10/26 09:58

جوایز سیزدهمین جشنواره عمار برای تولیدات موسسه شهید آوینی

در میان برگزیدگان سیزدهمین جشنواره فیلم عمار، چندین اثر تولید شده در موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی به چشم می خورد. در آئین اختتامیه این رویداد مردمی، مستندهای «پاییز پنجاه سالگی»، «مادیون»، «کابوس نیمه‌شب» صاحب جوایزی از بخش های مختلف جشنواره شدند.

سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» در حالی به نقطه پایانی رسید که چند مستند از تولیدات موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی صاحب جایزه شدند و جزو آثار برگزیده بخش های «حافظه ملی»، «نهضت جهانی مستضعفین» و «جنگ اقتصادی» شدند.

به گزارش روابط عمومی موسسه، در مراسم پایانی سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» که با حضور محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، وحید جلیلی قائم مقام رییس سازمان صدا و سیما، مستندسازان و اهالی فرهنگ و هنر در سینما فلسطین برگزار شد، لوح تقدیر بخش «حافظه ملی» به «کابوس نیمه‌شب» به کارگردانی علی عارضی رسید. این مجموعه مستند تولید شده در موسسه اندیشه شهید آوینی، تاریخ‌نگاری تصویری از روزهای منتهی به مرگ شاه مخلوع از زمان فرار از ایران در تاریخ 26 دی ماه 1357 تا زمان مرگ در قاهره را روایت می کند.

مستند «پاییز پنجاه سالگی» به کارگردانی «محسن اسلام زاده» که پیش از این جوایزی از جشنواره مستند «سینما حقیقت» را کسب کرده بود، لوح افتخار بخش «نهضت جهانی مستضعفین» را در سیزدهمین جشنواره فیلم «عمار» کسب کرد. این مستند تولیدی موسسه اندیشه شهید آوینی از زبان شهید «محمّد جمالی»؛ دوست و همرزم «شهید سلیمانی» به دوران حضور این قهرمان ملی در جنوب شرقی کشور می پردازد.

مستند «مادیون» محصول موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی به کارگردانی «مرتضی اسفندیاری» دیگر اثری بود که در آئین اخختامیه سیزدهمین جشنواره فیلم «عمار» در بخش «جنگ اقتصادی»، لوح افتخار گرفت.

لازم به ذکر است که بخشی از مراسم اختتامیه به گرامیداشت یاد و خاطره نادر طالب زاده اختصاص یافت. همچنین یاد شهید فخری زاده و شهدای مدافع امنیت؛ شهیدان آرمان علی وردی و روح الله عجمیان گرامی داشته شد و از 4 بانوی کارآفرین تجلیل به عمل آمد. «جمال شورجه»؛ سینماگر پیشکسوت انقلاب اسلامی نیز مورد تجلیل قرار گرفت.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X