Deprecated function: Creation of dynamic property Drupal\Core\DrupalKernel::$_serviceId is deprecated in Drupal\Core\DependencyInjection\Container->set() (line 20 of /home/aviny/domains/aviny.com/public_html/core/lib/Drupal/Core/DependencyInjection/Container.php).Deprecated function: Creation of dynamic property Composer\Autoload\ClassLoader::$_serviceId is deprecated in Drupal\Core\DependencyInjection\Container->set() (line 20 of /home/aviny/domains/aviny.com/public_html/core/lib/Drupal/Core/DependencyInjection/Container.php).Deprecated function: Creation of dynamic property Drupal\Core\Http\RequestStack::$_serviceId is deprecated in Drupal\Component\DependencyInjection\Container->createService() (line 288 of /home/aviny/domains/aviny.com/public_html/core/lib/Drupal/Component/DependencyInjection/Container.php). برگزیدگان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم۱۰۰ معرفی شدند | موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی

برگزیدگان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم۱۰۰ معرفی شدند

شماره مطلب:
3264
شنبه 1401/12/13 01:16

برگزیدگان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم۱۰۰ معرفی شدند

مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با حضور جمعیتی قابل توجه در تالار ایوان شمس برگزار شد و برگزیدگان این دوره جشنواره معرفی شدند.

آیین اختتامیه جشنواره فیلم 100 امشب در تالار ایوان شمس با حضور جمعی از هنرمندان مدیران سینمایی و سینماگران کشور برگزار شد. این مراسم با تاخیر یک ساعته و با اجرای عبداله روا آغاز شد.  

در ابتدای این مراسم پس از پخش سرود ملی و قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید تیزر این رویداد پخش شد.
سپس عبدالله روا به عنوان مجری روی صحنه آمد و گفت: این جشنواره بعد از چند سال وقفه اینبار در یک جمع گرم برگزار می‌شود و به شما خوشامد می‌گویم. بنا نیست که مراسم خیلی جدی و خشک باشد. نمی‌خواهیم که یک شب خسته‌کننده داشته باشیم به گونه‌ای که همه به ساعت‌های خود نگاه کنند پس سعی کنیم بیشتر به ما خوش بگذرد.

در ادامه کلیپ صحبت‌های یوسف منصوری دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰ پخش شد.

سپس یوسف منصوری دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ به دعوت مجری روی سن آمد و ضمن خوشامدگویی و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: گفته شد دوستان ما امشب جشنواره را جوانانه دیدند و من هم تا به امروز کلیپ را ندیده بودم. اگر شوخی کردیم و گفتیم و خندیدیم، خاطره‌ است و امیدوارم بزرگان سینما ما را ببخشند.

در ادامه عبدالله روا اعلام کرد در طول مراسم کلیپ‌های طنزی پحش خواهد شد که با این ایده ساخته شده‌اند که اگر کارگردان‌های بزرگ سینما فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای می‌ساختند چگونه فیلمی بود. کلیپ اول «رهایی» نام داشت و به عنوان فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای پخش شد و در سکانس‌های متعددی باعث خنده حضار شد. سپس گروه «آکاپلا نیاوران» روی صحنه آمد و به اجرا پرداخت.

پس از آن کلیپ آثار بخش بین‌الملل جشنواره ۱۰۰، موشن هیات انتخاب و تیزر معرفی اعضای هیات داوران این بخش برای مخاطبان به نمایش درآمد.

در ادامه این مراسم با حضور هادی مقدم‌دوست، محمدرضا خردمندان، ویلیام استرلینگر، الکساندروس گاستاپولوس اعضای هیات داوران بخش بین‌الملل جشنواره ۱۰۰ و پخش کلیپ نامزدهای بخش‌های مختلف، جوایز این بخش اهدا شد.

«پیشنهادهای کاغذی» رتبه اول پویانمایی را کسب کرد.
دیپلم افتخار مستند به «هیس‌طوری» اثر اسماعیل عظیمی رسید.
تندیس بهترین فیلم مستند به «آخرین شعر یرموگ» اثر کیومرث محمد چنارانی اهدا شد.
دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی به اثر «بارسا» ساخته شیوا پراسا رسید.
تندیس بهترین فیلم داستانی مشترکا به فیلم‌های «ابر» ساخته آندریان فابیانو استلا و «بالای سر» ساخته کارلز آندرس ریس رسید که وزیر مختار کشور ونزوئلا به نیابت از برندگان این جایزه را دریافت کرد.

در ادامه کلیپ دوم ۱۰۰ثانیه‌ای با نام «تولد» به عنوان اثری که اگر ابراهیم حاتمی‌کیا ۱۰۰ثانیه‌ای می‌ساخت، احتمالا پخش می‌شد، برای مخاطبان به نمایش درآمد.
سپس تیزری از آثار بخش کودک و‌ نوجوان و ویدیویی از اعضای هیات انتخاب و داوران این بخش پخش شد و برای اهدای جوایز بهرام‌ عظیمی، علی جانباز، هادی محمدیان داوران بخش کودک و نوجوان با تشویق حضار روی صحنه آمدند.
این بخش سه تندیس داشت که بدون اولویت اهدا شد.
اولین تندیس به «درخت ترش» ساخته اکبر تراب‌پور و دومین تندیس به «پدرم» ساخته احسان عابدنیا تعلق گرفت.
عابدنیا پس از دریافت جایزه‌اش گفت: این فیلم حاصل تلاش جمعی از بچه‌های اصفهان در کارگاه استاد خردمندان بود. همه دوستانی که در این کارگاه بودند در ساخت این فیلم سهیم هستند. پیامی که این کارگاه برای ما داشت این بود که با کمترین امکانات می‌شود بهترین فیلم را ساخت.
سومین تندیس مشترکا به ۲ فیلم «کیک تولد» ساخته وحید انصاری و «قاب دلتنگی» به کارگردانی محسن عقیلی رسید.

در بخشی از این مراسم از رسول صدرعاملی کارگردان آثاری همچون «گل‌های داوودی»، «من ترانه پانزده سال دارم» و «دختری با کفش‌های کتانی» به پاس چند دهه فعالیت در بخش کودک و نوجوان، توسط کمال تبریزی و پوران درخشنده تجلیل شد.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X