برگزاری اختتامیه جشنواره رسانه‌ای صبح با شعار «یک خانواده یک هدف»

شماره مطلب:
3301
یکشنبه 1401/12/21 03:18

برگزاری اختتامیه جشنواره رسانه‌ای صبح با شعار «یک خانواده یک هدف»

اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «صبح» در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما یکشنبه ۲۱ اسفند با حضور پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از مسؤولان رسانه‌ای کشور برگزار شد.

آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «صبح» در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما امروز یکشنبه ۲۱ اسفند با حضور پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، وحید جلیلی قائم مقام رییس سازمان صداوسیما، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی، حسین روزبه معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، احمد نوروزی معاون معاونت برون مرزی و ابراهیم علی برزی دبیر جشنواره صبح و مدیر شبکه جهانی سحر آغاز برگزار شد.

شعار جشنواره رسانه‌ای صبح «یک خانواده یک هدف» است که به همت معاونت برونمرزی صداوسیما برگزار می‌شود. هدف از برگزاری جشنواره «صبح» نیز حمایت از ایده‌های تولید برنامه‌های متنوع در حمایت از مردم فلسطین  عنوان شده که جایزه ویژه خود را به این امر اختصاص خواهد داد.

بر اساس اعلام روابط عمومی جشنواره صبح، در رقابت ساختارهای نمایشی و مستند این جشنواره داورانی همچون مهدی فرجی، جواد افشار، احسان کاوه، فرهاد قائمیان و مرتضی شعبانی آثار ارسال شده را به داوری می‌نشینند. در کنار این رقابت، تولید کنندگان محتوا در بخش فضای مجازی جشنواره نیز در انتظار آرای نهایی داوران از جمله حسین شیخیان، محمد حسام پور، الهام سلیمانی و سعید حسنی خواهند بود.

از دیگر داوران این جشنواره می‌توان به کارشناسانی همانند سیامک کاکایی و ولی اله قرقانی در کمیته داوران آثار رادیویی و همچنین مسلم رحیمی، مهدی سنایی نیک، فرهاد فریدزاده، داود اسکندری و سید ابراهیم حسینی بخش در کمیته داوران آثار تلویزیونی نام برد.

شبکه‌های مختلف معاونت برون مرزی شامل سحر، الکوثر، پرس تی وی، العالم، آی فیلم، هوسا تی‌وی و هیسپان تی‌وی، خبرگزاری تصویری ایران پرس، مجموعه رادیوهای معاونت برون مرزی و وب‌سایت ۳۰ زبانه پارس‌تودی وابسته به رادیوها، آخرین تولیدات منتخب خود را در این جشنواره به داوری گذاشته‌اند.

ایران با جنگ اقتصادی و شناختی مواجه است

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای معاونت برون مرزی صدا و سیما جنگ شناختی و فتنه سه ماهه با بهانه قراردادن جایگاه و شأن زن در فصل پاییز را جنگی ترکیبی علیه کشور دانست و همبستگی و استفاده از ظرفیت‌ها را رمز موفقیت در ناکام گذاشتن توطئه‌های دشمنان عنوان کرد.

دکتر جبلی در ادامه سخنان خود تلاش عربستان سعودی برای بهبود روابط با ایران و همچنین پیام مقامات آمریکایی برای به نتیجه رساندن مذاکرات هسته‌ای را شاهد دیگری دال بر موفقیت ایران در این جنگ ترکیبی دانست که کشورها را وادار به تعامل با ایران کرده است.

رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه خواستار بسیج ظرفیت‌ها و استفاده از طرح‌های نوآورانه در راستای جریان سازی موثر رسانه ای در معاونت برون مرزی صدا و سیما شد.

پیمان جبلی همچنین گفت: شبکه‌های فارسی زبان معاند سعی در از بین بردن فرهنگ و اعتقادات و آداب و رسوم ملت ما دارند و این جنگ فرهنگی نخست با جنگ نظامی صدام علیه ایران حمایت های نظامی غرب از صدام آغاز شد.

جبلی در پایان افزود: بلوغ رسانه‌ای در معاونت برون مرزی صدا و سیما نقشی مهم و برجسته در استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای ناکام گذاشتن توطئه‌های فرهنگی دشمنان دارد.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X