بخت اول سیمرغ بلورین/ یادداشت هنرآنلاین درباره «خونه مامان شکوه»

شماره مطلب:
3195
چهارشنبه 1401/11/12 02:14

بخت اول سیمرغ بلورین/ یادداشت هنرآنلاین درباره «خونه مامان شکوه»

مستند «خونه مامان شکوه» ساخته مهدی بخشی‌مقدم به دلیل موضوع جذاب و جسورانه‌اش، بخت اصلی دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند چهل و یکمین جشنواره فجر است.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، علی رضایی: «خونه مامان شکوه» روایتی تکان دهنده از شیوع اعتیاد در زنان است، اما مسئله به همین جا ختم نمی‌شود. فیلم مهدی بخشی مقدم گزارش نیست، مستندی است پر از جزئیات درباره زنان و دخترانی که درگیر اعتیاد هستند و اجبارا در کمپی زندگی می‌کنند. وجه اشتراک این زنان تنهایی است و با وجودی که از خانواده‌ها و جایگاه‌های مختلفی هستند، به وسیله نخ نامرئی اعتیاد بهم گره خورده‌اند.

نکته جذاب در «خونه مامان شکوه» نزدیک شدن فیلمساز، به شخصیت‌هاست. نماهایی از دستهای خالی و لرزان، دیدارهای کوتاه و شادی لرزان آزادی دختران جوان (ترخیص غزل)، تصاویری از چشم‌های ترسیده شخصیت‌ها و ... به معتادان بعد داده است. «خونه مامان شکوه» مستندی است تکان دهنده، که برخلاف اغلب مستندهای سال‌های اخیر وسوسه نزدیک شدن به سینمای داستانی و روایتگری یا استفاده از مصاحبه ندارد. بخشی مقدم با مهارت، به ثبت سندی شرایط می پردازد و حتی از داوری و موضع گیری پرهیز می‌کند.

«خونه مامان شکوه» با توجه به غنای تصویری و موضوع جذابش می‌تواند بخت اول دریافت سیمرغ بلورین چهلمین جشنواره فیلم فجر باشد.مستندی که در اکران‌های عمومی قطعا جذاب و پرتماشاگر خواهد بود.

«خونه مامان شکوه» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) است و تهیه کننده آن مهدی شامحمدی است. «خونه مامان شکوه» یکی از مهمترین مستندهای شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» بود و جایزه بهترین صداگذاری این دوره و جایزه ویژه هیات داوران را به دست آورد.

منبع: هنرآنلاین

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X