ایرانیان در کربلا سفره ام‌البنین انداختند و روضه خواندند

شماره مطلب:
9012
چهارشنبه 1402/10/6 04:48

ایرانیان در کربلا سفره ام‌البنین انداختند و روضه خواندند

موکب محبان علی بن ابیطالب(ع) که هرهفته با حضور زائران ایرانی شب‌های جمعه در کربلا مراسم عزاداری برگزار می‌کند، این هفته به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) ۳ شب در بین‌الحرمین کربلای معلی سفره ام‌النبین برپا می‌کند. این مراسم از شب گذشته سه‌شنبه ۵ دی‌ماه آغاز شد.

این مراسم همراه بود با سفره ام‌البنین که توسط زائران ایرانی در بین‌الحرمین برپا شده بود.

ادب، وفاداری و ولایتمداری از مهم‌ترین ویژگی های حضرت ام البنین(س)بود

در مراسم شب گذشته ابتدا حجت‌الاسلام ناصر رفیعی سخنرانی کرد و اظهارداشت: فضایل و ویژگی‌های خاص حضرت ام البنین سلام الله علیها، ایشان را به یکی از بانوان برجسته تاریخ اسلام و تشیع تبدیل کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ادب و متانت و وفاداری مادر گرامی حضرت ابالفضل العباس(ع) که ۴ شهید را در صحرای کربلا تقدیم کرده است، از ویژگی‌های برجسته ایشان بود.

وی گفت: حضرت ام البنین (س) اهل فضل و ادب بود و اولین کسی که در وصف حضرت ابالفضل العباس(ع)شعر سروده ایشان است.

رفیعی با بیان اینکه ولایتمداری حضرت ام البنین(س) از دیگر ویژگی‌های بارز این شخصیت بزرگ است، تصریح کرد: با اینکه ۴ فرزند برومند و دلیرش را در واقعه کربلا تقدیم کرد هیچگاه لب به شکوه و شکایت نگشود و همواره مدافع حریم ولایت بود.

رفیعی گفت: در دامان پر مهر و ادب این مادر بزرگوار، حضرت ابالفضل العباس(ع)پرورش یافت که وفاداری و غیرت را تعریف دوباره کرد.

در ادامه مراسم سیدرضا تحویلدار، سید ایمان سجادی و فریدون کریم‌پور به روضه‌خوانی پرداختند. کریم‌پور مداح شب‌های جمعه کربلا در روضه‌خوانی خود همچون رسم هرهفته این مراسم دعای سلامتی امام زمان(عج) را خواند و سپس به روضه‌خوانی پرداخت.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X