«برزخیها»، روایتی از مظلومیت بعضی ستارگان سینماست

شماره مطلب:
3317
سه شنبه 1401/12/23 11:51

«برزخیها»، روایتی از مظلومیت بعضی ستارگان سینماست

کارگردان مستند «برزخیها» می‌گوید با دیدن تماشاگران انبوه فیلمش در شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» به آرزویش درباره این مستند و روایت بخشی از تاریخ سینمای ایران رسیده است.

به گزارش روابط عمومی مرکزگسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، ساناز مودت: مستند «برزخی ها» به کارگردانی عارف افشار شنبه ۲۰ اسفندماه در سالن سینمای دانشگاه غیرانتفاعی سوره نمایش داده شد و پس از آن جلسه نقد و بررسی مستند با حضور عارف افشار کارگردان اثر، دکتر رامتین شهبازی منتقد و مدرس و دکتر امیررضا نوری پرتو در سالن سینما برگزار شد.


در شروع این جلسه دکتر رامتین شهبازی گفت: بعد از انقلاب به تاریخ سینمای ایران زیاد پرداخته نشده که در مستند برزخیها به یک بخش هایی از آن تاریخ اشاره دارد.

 

بعد از آن عارف افشار خطاب به دانشجویان و مخاطبان حاضر در سالن گفت: خیلی خوشحالم که در جمع شما هستم و این اولین اکران دانشجویی است که خودم هم در آن حضور دارم. شما با دیدن پوستر و فیلم من متوجه خواهید شد که من متعلق به گروه سیاسی خاصی نیستم و دغدغه من از پوستر فیلم و نقطه گذاری‌های مستند مشخص است و دغدغه من از ساخت این مستند مظلوم واقع شدن یک سری آدم است که قربانی نگاه سیاسی دو طرف قصه ماجرا در برهه تاریخی می شوند.

 

عارف افشار در خصوص علاقه مندی به هنر سینما و ساخت مستند گفت:هدف من از ساخت مستند به سنین نوجوانی من برمی گردد. من به واسطه علاقه پدرم به ستاره های سینمای قبل از انقلاب به این هنر علاقه مند شدم.


در ادامه رامتین شهبازی در مورد ارتباط صمیمی و گرم بین آقای افشار و سعید مطلبی اشاره کرد که آقای افشار گفت: تولید کار ۱۶ ماه طول کشید زیرا از تولید تا پایان کار من منتظر آقای مطلبی بودم چون در زمان ساخت این مستند خارج از ایران بودن و بعد از یک سال به ایران برگشتن و به سختی توانستم اعتماد ایشان را جلب کرده و یک قرار با ایشان در منزل شخصیشان بگذارم و همون روز من تمام تجهیزات را یک روزه اجاره کرده و با اجازه خودشان همان روز تصویر ایشان را گرفتیم و دیدار و صمیمت تنها در یک جلسه اتفاق افتاد.

 

دکتر نوری پرتو در مورد مستند برزخیها گفت: این مستند در نقد سانسور و ممنوع الکار کردن است و این مستند یک سند بسیار خوب تاریخی از یک برهه از زمان است.
 

در آخر عارف افشار در خصوص انتخاب سوژه خود گفت: علاقه شخصی من را به سمت ساخت این مستند کشاند و این مستند من را به یکی از آرزوهای زندگیم رساند، شب اکران مستند من در شانزدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت وقتی در پردیس ملت به سمت سالن یک رفتم دیدم که برای دیدن مستند من صف طولانی و طویلی از مردم تشکیل شده بود.  برای من این اتفاق بزرگی بود که منتقدان در کنار مردم این مستند را ببینند.

این مستند توسط موسسه اوج تولید شده است.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X