شهید آوینی

 

موفقیت اولین شبكه تلوزیونی_ماهواره‌ای مسلمانان در آمریكا
نخستین شبكه تلوزیونی_ماهواره‌ای آمریكایي‌های مسلمان در اولین ماه‌های افتتاح خود علاوه بر استقبال مسلمانان با استقبال گسترده غیرمسلمانان این كشور روبرو شده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی تاپیكس‌نت؛ اولین شبكه ماهواره‌ای تلویزیونی مسلمانان كه سي‌ام نوامبر سال 2004 در آمریكا افتتاح شد، نه تنها توانسته قریب به هفت میلیون مسلمان آمریكایی را به برنامه‌های خود علاقه‌مند كند، بلكه با استقبال فراوان عده‌ قابل توجهی از آمریكایي‌هایی كه نسبت به جنبه‌های مختلف دین اسلام علاقه‌مندند، روبرو شده است.

بنا بر این گزارش به‌ دنبال حادثه 11 سبتامبر مسلمانان آمریكا به شدت آماج حملات رسانه‌های گروهی آمریكا قرار گرفتند و این درست همان زمانی بود كه مسلمانان این كشور نسبت به وجود یك شبكه ماهواره‌ای انگلیسی زبان احساس نیاز كردند تا از طریق آن جامعه آمریكا را با فرهنگ و ارزش‌های واقعی دین اسلام آشنا كنند.

«موزامیل حسن» مؤسس این شبكه تلوزیونی گفت: جای بسی خوشحالی است كه مي‌توانم با كمال افتخار بگویم كه این شبكه علاوه بر داشتن تولیداتی متنوع،‌ توانسته است اتحاد میان مسلمانان آمریكایی را تقویت كند و در بین مسلمانان و غیرمسلمانان آمریكا رابطه‌ای دوستانه را بر پایه درك متقابل برقرار سازد.

شبكه ماهواره‌ای و تلویزیونی مسلمانان آمریكا كه 24 ساعته مي‌باشد، در هفته‌های اول افتتاح خود تنها چهار ایالت دیترویت، میشیگان، تولیدو و اهایو را تحت پوشش داشت، اما امروز دیگر مردم سراسر ایالت متحده آمریكا مي‌توانند از برنامه‌های این شبكه استفاده كنند.

به گفته دست‌اندركاران شبكه تلویزیونی مسلمانان آمریكا، انتظار مي‌رود كه این شبكه تا پایان سال میلادی جاری در كشور كانادا و در سال 2006 در كشور انگلستان نیز افتتاح شود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo