شهید آوینی
 
شهردارى مشهد زائران را بيمه مى کند

معاون فرهنگى هنرى شهردارى مشهد گفت : اين شهردارى تممى  زائرانى را که به اين شهر سفر مى کنند زيرپوشش "بيمه حوادث " مى برد. سيد جلال فياضى روز چهارشنبه به خبرگزارى جمهورى اسلمى گفت : اين اقدام که در نوع خود براى نخستين بار در کشور صورت مى گيرد توسط شرکت بيمه ايران در مبادى ورودى شهر مشهد اجرا مى شود. وى افزود : مبلغ بيمه يک هزار ريال به ازاى هر نفر است که بر مبناى پنج روز اقامت در مشهد دريافت مى شود. او گفت : شهردارى مشهد در اين چارچوب زائران و مسافران نوروزى را در راه آهن ، فرودگاه ، پايانه مسافربرى، دو مسير ورود زمينى و ۱۵ پايگاه در سطح اين شهر بيمه مى کند. وى همچنين افزود : "ستاد استقبال از بهار" نيز با صرف يک ميليارد ريال اعتبار و بروشورهاى اطلاع رسانى جهت راهنمايى زائران در شمارگان بالا تهيه کرده که در مبادى ورودى شهر توزيع مى شوند.

 معاون شهردار مشهد گفت : امسال سه پايگاه اطلاع رسانى در پايانه ، فرودگاه ، راه آهن و نيز۱۵ پايگاه در نقاط پر تردد اين شهر مستقر است . وى افزود : همچنين دو کمپ اقامتى به استعداد۳۰۰ خانوار در مبادى ورودى به مشهد از قوچان و نيشابور مستقر شده اند تا ضمن پذيرايى از زائران با هداياى معنوى نظير مهر و نبات با دريافت هزينه نازل در اختيار آنها خواهد بود.

او همچنين از تجهيز۱۲ پارکينگ موقت براى ايام نوروز در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع ) خبر داد و گفت : پيش بينى مى شود با تمهيدات در نظر گرفته شده مشکل ترافيکى طى اين ايام نداشته باشيم . وى افزود : از تممى پيمانکاران در سطح شهر مشه نيز خواسته ايم تا قبل از تعطيلات همه پروژه هاى خود را تمام و يا به حالت تعطيل موقت درآورند. او گفت : از فردا نيز به مدت دو روز تممى  امکانات شهردارى مشهد بسيج مى شود تا خيابانهايى که نياز به آسفالت و تعمير دارند به اتمام برسد. وى افزود : تکميل تابلوهاى راهنمى  زائر در سطح شهر، لايروبى جويها و رنگ آميزى جدولها از ديگر اقدامات شهردارى در زمينه آماده سازى شهر و استقبال از نوروز است .

 معاون شهردار مشهد گفت : همچنين براى نخستين بار امسال ضمن توزيع ۳۰۰ هزار پرسشنامه بين زائران ، طرح پژوهشى بررسى ميزان ماندگارى زائران در مشهد اجرا مى شود تا از اين طريق مشکلات ، هزينه ها و ديگر مسايل مربوط به زوار مورد بررسى علمى قرار بگيرد. وى پيش بينى کرد امسال۵ / ۲ ميليون زائر نوروز آتى به مشهد سفر کنند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo