شهید آوینی
 
عده‌ای به پیام ظلم ستیزی کربلا ضربه می‌زنند
آیت‌الله مکارم شیرازی با هشدار نسبت با لطمه وارد شدن به هدف بزرگ امام حسین(ع) اعلام کرد: گروهی آگاهانه یا نا آگاهانه به پیام ظلم ستیزی کربلا ضربه می‌زنند.
 

آیت‌ الله مکارم شیرازی در پیام خود به همایش تحلیل از احیاگران فرهنگ حسینی با اعلام این‌که امام حسین(ع) همه چیز خود را در راه آزادگی انسان و مبارزه با ظلم و بیدادگری و احیای دین فداکرد،‌ افزود: تفاوت بزرگ قیام امام حسین(ع) با جنگ‌های تاریخی این است که امام حسین(ع) همان گونه که امام خمینی‌(ره) گفته است، آگاهانه برای مقدس‌ترین اهداف الهی تن به شمشیر دشمن سپرد.

در این پیام که توسط نماینده آیت ‌الله مکارم شیرازی در همایش تجلیل از احیاگران فرهنگ حسینی قرائت شد. آمده است : این رمز جاودانگی کربلا و عشق انسان‌های آزاده به مکتب انسان‌ساز امام حسین(ع) است، اما باید به هوش باشیم که گروهی آگاهانه یا نا آگاهانه به این هدف بزرگ لطمه می‌زنند.

این مرجع تقلید در پیام خود افزوده است : بر همه اندیشمندان و آگاهان لازم است که این احساسات و شور حسینی را به راه صحیحی هدایت کنند و از آفات بر کنار دارند تا همه مردم دنیا از شهرت آن بهره‌مند شوند. در این همایش که به همت معاونت پارلمانی سازمان صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد مهندس کردان معاون امور مجلس سازمان صدا و سیما نیز طی سخنانی ارائه آثار قوی از سوی قومیت‌های مختلف ایران در رثای امام حسین(ع) را ما به نقش بر آب شدن افکار عده ‌ای که تصور می‌کنند با تکیه بر مسائل قومی می‌توانند در ایران تفرقه ایجاد کنند دانست.

وی علت برگزاری این همایش و گرد آمدن شعرا و نویسندگان از تمام استان‌های کشور و از شیعه و سنی و غیر مسلمان را سبک شناسی برای عزاداری امام حسین(ع) ذکر کرد. کردان از تدوین اطلس فرهنگی کشور در سازمان صدا و سیما خبر داد و با بیان این‌که تهیه این اطلس منجر به تهیه اطلس رسانه‌ای می‌گردد افزود: رمز حدود به اطلس رسانه‌ای ایران نام مقدس امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به ارائه برخی پیشنهادات در خصوص دائمی یا بین‌المللی کردن همایش تجلیل از احیاگران فرهنگ حسینی اظهار امیدواری کرد با عملی شدن این پیشنهاد در سال‌های آتی و در شهر مقدس قم به عنوان مرکز عالم تشیع ارادتمندان امام حسین(ع) از سراسر جهان گردهم آیند و ظرفیت بیشتری برای ترویج فرهنگ حسینی ایجاد کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo