شهید آوینی
 
مسلمان شدن دو زن مسیحی با تحصیلات دكترا در مصر جنجال آفرید

روز گذشته منابع خبری وابسته به كلیساهای مصر اعلام كردند كه در پی مسلمان شدن دو زن مسیحی با تحصیلات دكترا، قبطي‌های مسیحی دست به تظاهراتی اعتراض‌آمیز زدند.

به نقل از پایگاه اینترنتی جهان عرب، همزمان با پیوستن «ماریان آیاد» و «تویزا ابراهیم»، دو زن مسیحی به اسلام، قبطي‌های مصر روز یكشنبه طی تظاهراتی اعتراض خود را اعلام كردند و این در حالی است كه «آیاد» و «ابراهیم»، به علت هراس از جانشان، شب را تحت محافظت پلیس در بازداشتگاه بسر بردند.

وزارت كشور مصر در بیانیه‌ای آورده است، از آنجائیكه خانواده «آیاد» و «ابراهیم» از این اقدام فرزندنشان راضی نیستند، آنها در حال حاضر در هتل بسر مي‌برند و تا زمان پایان یافتن دادگاه مذهبي‌شان در همان جا خواهند ماند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تلاش‌های جدی در راستای همكاری با رهبران مذهب برای ارائه توصیه‌های مذهبی به این دو نفر صورت گرفته است تا شاید آنها بدینوسیله از تصمیم‌شان صرفنظر كنند.

همچنین خانواده‌های این دو نفر از وزارت كشور و قبطي‌ها خواسته‌اند تا همچنان به توصیه‌های مذهبي‌شان ادامه دهند ولی این دو نفر تاكنون حاضر نشده‌اند از دین جدیدشان، (اسلام) دست بردارند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo