شهید آوینی
 
بزرگترین قرآن خطاطی جهان فردا به نمایش در می آید

قرآن یزد جردی بزرگترین قرآن خطاطی در ابعاد 112 در 132 سانتی متر در سال 81 به كتابخانه ملی جمهوری اسلامی اهداء شد و در روند افتتاح ساختمان جدید مركز اسناد و كتابخانه ملی برای بازدید علاقه مندان به نمایش در می آید 

قرآن یزدجردی با تلاش غلامرضا یزدجردی و با هنرمندی شادروان استاد محمود طلادار در 359 صفحه و در ابعاد 112 در 132 سانتی متر بر روی پارچه كتان بوم شده است.

طراحی ،‌تذهیب و اجراء این مصحف شریف 5 سال به طول انجامیده و در سال 81 در ابتدای دوره دوم ریاست جمهوری حجت الاسلام خاتمی به كتابخانه ملی اهداء گردید تا ضمن نگهداری از این اثر ارزشمند مورد بازدید اهل نظر هم قرار گیرد.

تهیه كننده این مصحف شریف علاقه مند به امور نابینایان و ناشنوایان است كه جمعی از دست اندركاران خدمت به معلولین و نابینایان اقدام به تشكیل هیات امنایی كرده اند تا ضمن پاسداری از حریم این اثر الهی و هنری توجه بازدید كنندگان را به كمك رسانی به موسسه استثنایی عصای سفید ویژه معلولین ورداورد و موسسه خیریه غلامرضا یزدجردی معطوف كنند.

طراحی و نظارت جلد این مصحف شریف از سوی سید احمد قائم مقامی است.

گفتنی است مركز جدید كتابخانه ملی و مركز اسناد جمهوری اسلامی ایران فردا 11 اسفند ساعت 9 صبح با حضور رئیس جمهور و بیش از 30 تن از روسای كتابخانه های ملی، تعدادی از كشورهای جهان و تنی چند از علما ، صاحبنظران، كتابداری و اطلاع رسانی و جمع كثیری از هنرمندان و صاحبنظران ایران افتتاح می گردد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo