شهید آوینی
در حسینیه جماران و با یاد امام شهیدان
دومین دوره تجلیل از پیر غلامان حضرت ابا عبدالله(ع) برگزار شد

دومین دوره تجلیل از پیر غلامان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با حضور عزت الله ضرغامی و با همت رادیو تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حسینیه جماران برگزار شد.

عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این آیین با گرامی داشت یاد و خاطره سید حسن حسینی به عنوان یكی از پایه گذاران این برنامه گفت: تجلیل از پیر غلامان اهل بیت عصمت و طهارت در واقع عرض ادب و احترامی به دریای بی كران و خروشان عشق و محبت مردم جامعه ما به خاندان پیامبر اكرم است.

وی افزود: این بزرگواران كار بسیار بزرگی مي‌كنند و دست ما را مي‌گیرند و دل‌های ما را به جایی می برند كه مي‌بایست ببرند و اوج هنر هم این است. وی گفت: همانطوری كه یك تابلوی ارزشمند و ماندگار هر چقدر كه زمان از آفرینش آن مي‌گذرد بر ارزش آن افزوده مي‌شود، حقیقتا بسیاری از روضه خواني‌ها، نوحه و اشعار هم هرچه زمان از اجرای آن مي‌گذرد والاتر جلوه مي‌كند. ضرغامی خاطر نشان كرد: تا وقتی مردم ما این مجالس و عرض ارادت ها را دارند، بیگانگان باورشان شده است كه این مردم شكست ناپذیرند.

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به نشست مداحان و ذاكران اهل بیت در آستانه ماه محرم در صدا و سیما گفت: برنامه ریزي‌های مهمی شده تا مطابق رهنمودهای مقام معظم رهبری برنامه و نوحه و روضه خواني‌های فاخر، مانند آن چه در محرم امسال در برنامه‌های ویژه‌ای پخش شد، تهیه و پخش شود.

در این مراسم همچنین شهرام گیل‌آبادی مدیر رادیو تهران در سخنانی توجه به معیشت و بیمه و خدمات درمانی پیر غلامان را ضروری دانست و خاطر نشان كرد: در سال آینده گستره این برنامه به خارج از كشور كشیده مي‌شود و با شناسایی پیر غلامان دیگر نقاط جهان به صورت بین‌المللی در حسینیه جماران برگزار خواهد شد.

همچنین اسفندیار رحیم مشایی مدیر سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران در این مراسم گفت: عاشورا حقیقتی والاتر از یك رویداد و متعلق به همه تاریخ بشر است كه هم به گذشته و هم به آینده تعلق دارد.

گفتنی است در این مراسم 17 تن از مداحان و شاعران پیشكسوت تقدیر به عمل آمد و سلیم مؤذن زاده اردبیلی و محمود اكبرزاده به مداحی و شعر خوانی پرداختند كه حال و هوای حسینیه جماران را روحاني‌ كرد و شركت كنندگان به اتفاق پیرغلامان امام حسین (ع) برای مظلومیت آن حضرت اشك ماتم و عزا ریختند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo