شهید آوینی
 
گزارش كامل سفر رییس‌جمهور و بازدید وی از مناطق زلزله‌زده‌ی زرند

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی صبح روز شنبه برای بازدید از منطقه‌ی زلزله‌زده‌ی زرند و ابراز همدردی با مردم رنج كشیده و بازماندگان جانباختگان این حادثه وارد كرمان شد.

رییس‌جمهور پس از ورود به كرمان بلافاصله راهی منطقه‌ی زلزله‌ی زده‌ی زرند شد و روستای زلزله‌زده‌ی شهرستان زرند را یكی پس از دیگری از نزدیك مورد بازدید قرار داد. كریمی، استاندار كرمان طی این بازدید رییس‌جمهور را در جریان روند امداد رسانی و فعالیت‌های انجام شده برای رسیدگی به مناطق زلزله‌زده قرار ‌داد. خاتمی هم‌چنین ابراز همدردی با مردم رنج كشیده و بازماندگان جانباختگان این حادثه به گفت‌وگو پرداخت. بر اساس این گزارش، مردم نیز ضمن ابراز احساسات و بیان مشكلات خود خواستار توجه بیشتر مسوولان به مشكلات خود شدند.

رییس‌جمهور در جریان سفر به منطقه‌ی زلزله‌زده‌ی زرند و بازدید از بخش داهویه با ابراز همدردی با مردم این منطقه گفت: بسیار متاثرم كه در این موقعیت و در این حالت در میان شما مردم خوب، شریف و مقاوم داهویه هستم.

خاتمی افزود: دلم می‌خواست كه با شما مردمان خوب، از زندگی، آینده و آبادانی سخن گویم. با كمال تاسف در حالی در میان شما هستم كه مناطق مسكونی شما با خاك یكسان شده، عزیزان شما و ما از میان رفته‌اند، تعداد زیادی مجروح شده‌اند و همه‌ی ما داغداریم. انگار محرم سبب شد كه از دو جهت داغدار باشیم؛ یكی برای كربلای حسین(ع) و بدن‌های قطعه قطعه شده‌ی شهدای كربلا و یكی هم برای عاشورایی در داهویه و در بسیاری از مناطق شهرستان زرند و استان كرمان كه محرمی دیگر برای ما بود. البته درك درددل بازماندگان عزیر مشكل است، تنها می‌توانم بگویم كه خداوند به شما صبر دهد. این حادثه‌ای الهی است كه باید با آن روبه‌رو شد. ضمن این‌كه می‌دانم از نظر روحی در وضعیت خوبی نیستید. از بین رفتن همه‌ی امكانات زندگی و زندگی كردن در چادرها و كمپ‌های موقت با این وضعی كه هست، كار دشواری است، اما از خدا می‌خواهم كه به مسوولان این توفیق را بدهد كه زودتر بتوانند سر و سامانی به وضع شما بدهند.

وی ادامه داد: من از همان لحظات اول كه این خبر را شنیدم، در جریان امور بودم و خبرها را لحظه به لحظه می‌گرفتم، این تقدیر الهی است كه باید در برابر آن راضی باشیم. سال گذشته كمی پیش از این حادثه‌ی تلخ و فاجعه‌بار بم را داشتیم و امسال حادثه‌ی زرند و سایر روستاها و مناطقی را كه با این مصیبت روبه‌رو شدند. امیدوارم كه خداوند به شما صبر و به ما این همت را بدهد كه بتوانیم به شما خدمت كنیم.

رییس‌جمهور ادامه داد: تصمیم خوبی در دولت گرفته شده است. فكر می‌كنم همین امروز و فردا لایحه‌ی دو فوریتی در مجلس برای تامین بودجه‌ای كه باید در خدمت شما قرار بگیرد مطرح شود، در حال حاضر هم برای تامین مقدمات اولیه‌ی زندگی تلاش شده. من همین جا به دوستان عزیز توصیه می‌كنم كه خدمت‌رسانی را بهتر و بیشتر انجام دهند و در دولت نیز پی‌گیری خواهد شد. ان‌شاءالله مسائل شما پی‌گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم در آینده‌ی نه چندان دور، شما را در وضعیتی كه دارای آرامش باشید قرار دهیم، گرچه داغ دل شما به این سادگی آرام نمی‌گیرد و فقط لطف خداوند است كه می‌تواند بر دل‌های داغدار شما و ما مرهم بگذارد.

خاتمی ابراز امیدواری كرد كه پیام مردم این منطقه را به تهران بیاورد تا در آن‌جا بتوان بهتر و بیشتر به مسائل مردم منطقه رسیدگی كرد.

رییس‌جمهور از مجروحان زلزله‌ی اخیر در بیمارستان شهرستان زرند نیز عیادت كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی ظهر روز شنبه در جریان سفر یك‌روزه به استان كرمان با حضور در بیمارستان 160 تختخوابی امام علی (ع) شهرستان زرند از مجروحان و آسیب‌دیدگان زلزله‌ی اخیر در این بیمارستان عیادت و با آنها گفت‌وگو كرد.

مجروحان این حادثه نیز با بیان مشكلاتشان توجه بیشتر مسوولان را به حادثه‌دیدگان خواستار شدند.

بر اساس این گزارش، همچنین، پزشكیان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، مجید انصاری معاون رییس‌جمهور و حسین مرعشی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به نمایندگی از خاتمی به منطقه صعب‌العبور و زلزله‌زده‌ی حتكن اعزام شدند تا از نزدیك ضمن بازدید از این منطقه، در جریان روند امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله قرار گیرند.

 با حضور رییس‌جمهور، جلسه‌ی ستاد رسیدگی به زلزله‌زدگان زرند تشكیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی در جریان سفر خود به استان كرمان و بازدید از مناطق زلزله‌زده در جلسه‌ی ستاد رسیدگی به زلزله‌زدگان زرند و روستاهای اطراف آن كه در محل فرمانداری شهرستان زرند تشكیل شد، شركت كرد.

در این جلسه، محمدعلی كریمی استاندار كرمان با ذكر جزئیاتی از زمان وقوع زلزله تاكنون، گزارشی از روند رسیدگی به مردم آسیب‌دیده‌ی این مناطق، فوت‌شدگان، مجروحان، امر بهداشت و درمان، مسائل امنیتی و نظامی و كنترل ترافیك، اقدامات امدادی و دیگر كارهای انجام شده ارایه و به سوالات رییس‌جمهور در این زمینه پاسخ‌های لازم را ارایه كرد.

در این جلسه، نوربالا رییس سازمان هلال‌احمر، شریف‌زادگان وزیر سازمان رفاه و تامین اجتماعی، راه‌چمنی رییس سازمان بهزیستی، باهنر نماینده‌ی مردم كرمان در مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مقامات و مسوولان استان كرمان حضور داشتند.

رییس‌جمهور خبر داد كه شورای عالی مدیریت بحران تشكیل شده است.

 خاتمی كه پیش از شروع جلسه ستاد غیرمترقبه استان كرمان با خبرنگاران گفت‌وگو می‌كرد، در پاسخ به سوالی گفت: این توفیق را پیدا كردم كه در معیت همكاران عزیزم از دولت، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، مسوولان استان و برخی همكاران دیگر برای عرض سلام، ادب و همدردی با مردم مصیبت‌دیده به این منطقه بیاییم.

وی افزود: گرچه بنده موفق نشدم از همه‌ی روستاها و مراكز آسیب‌دیده دیدن كنم، اما الان هم كه این‌جا نشسته‌ام آقایان مرعشی، انصاری و پزشكیان از حتكن كه یكی از مناطقی است كه آسیب اساسی دیده در حال بازدید هستند. بنده فقط توانستم از ریحان‌شهر، اسلام‌آباد و داهویه كه از مركز مهم زلزله بود و نیز گت‌گویه بازدید و دیدار كنم و الان هم در زرند هستم كه تحت تاثیر این زمین‌لرزه بوده و تعدادی هم كشته و زخمی داشته است.

رییس‌جمهور با اشاره به ملاقات با مجروحان حادثه در بیمارستان زرند گفت: از مجموع بیش از 300 روستای شهرستان حدود 140 روستا تحت تاثیر شدید زلزله بودند. بعضی‌ها صد در صد تخریب و بعضی‌ها كمتر آسیب دیدند. تعداد كشته‌شدگان طبق آمار 612 نفر است و كمتر از 1500 نفر مجروح داشته است، اما آسیب‌ها اساسی است و بعضی روستاها به كلی با خاك یكسان شده، بعضی‌ها هم آسیب اساسی دیده‌اند.

وی با قدردانی از سرعت عمل در استان كرمان، تهران و كل كشور پس از بروز حادثه ، گفت: 20 دقیقه بعد از وقوع این حادثه برای استاندار محترم و مسوولان استان مشخص بود كه كجا زلزله آمده، از این رو بلافاصله در استانداری‌ نیروها آماده بودند و در كوتاه‌ترین زمان ممكن خود را به مناطقی كه حتی دسترسی به برخی از آنها به دلیل كوهستانی‌بودن و بارش برف سخت بود، رساندند، البته یكی یا دو ساعتی كه فاصله می‌افتد، طبعا خسارت‌ها را بیشتر می‌كند، چون به‌خصوص در امداد نجات، ثانیه‌ها موثر هستند.

خاتمی با بیان اینكه آن‌چه تحقق یافت نشان‌دهنده‌ی آمادگی است كه در كشور بعد از حادثه‌ی پرفاجعه‌ی بم ایجاد شده، اظهار داشت: به‌ویژه در استان آمادگی بسیار درخور ستایشی وجود دارد.

رییس‌جمهور با قدردانی و تشكر از دستگاههای فعال ارتش، سپاه، هلال‌احمر، بهزیستی، بهداشت و درمان، وزارت كشور و سایر ارگان‌ها به‌خصوص استاندار و نیروهای داخلی استان گفت: البته این امر به معنی نبود مشكل نیست. مشكل بسیار بزرگ است. كشته‌ها و زخمی‌های بسیار داده و خانه‌ها ویران شده است. زندگی زیر چادر مشكل است. اما مهم این است كه توانستیم در لحظه‌های اول این تلاش را انجام دهیم و ان‌شاءالله بتوانیم در آینده مشكل را به صورت اساسی حل كنیم.

خاتمی در ادامه با اشاره به یك اتفاق‌نظر بین وزارت كشور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان مسكن و شهرسازی و بنیاد مسكن انقلاب اسلامی، گفت: طرح مناسبی وجود دارد كه ان‌شاءالله بتوانیم حداكثر ظرف دو برنامه، كل مناطق آسیب‌پذیر كشور را به وضع مناسبی بازسازی یا بهسازی و درجه‌بندی كنیم كه كرمان هم جزو اولویت‌های جدی آن است.

وی با بیان اینكه كار را از روستاها شروع خواهیم كرد، ادامه داد: ان‌شاءالله منابع حیاتی زندگی مانند آب، برق، گاز و سایر امور در دستور كار قرار خواهد گرفت.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای مقابله با بحران‌های طبیعی گفت: برنامه به لحاظ تئوری و نظری وجود داشته؛ از جمله اساسنامه امداد و نجات كشور كه تصویب شده بود. مهم سازماندهی برای عملی شدن برنامه‌هایی است كه وجود دارد. كشور ما حادثه‌خیز است. ظرف این مدت كوتاه زلزله‌ی بم را داشتیم. در این منطقه (زرند) دوباره زلزله داشتیم. در گیلان، برف مشكلات بزرگی ایجاد كرد. سیل و سایر مسائل وجود دارد و ما باید آماده باشیم.

وی تصریح كرد: خوشبختانه با نظر رهبر معظم انقلاب قرار شد كه “شورای عالی بحران“ را زیر نظر معاون اول رییس‌جمهور تشكیل دهیم، همین شورا هدایت و هماهنگی می‌كند و با اجازه‌ای كه از فرمانده كل قوا گرفته شد، در جریان گیلان و اخیرا این‌جا (زرند) موثر بود. وزارت كشور هم بسیار فعال شد.

خاتمی تصریح كرد: ما باید به سوی پیشگیری برویم. مانند همه دنیا كه این كار را كرده‌اند. البته هزینه‌ی زیادی دارد ولی از یاد نبریم كه جان و سلامت مردم بزرگ‌ترین سرمایه‌ای است كه ما داریم. به‌علاوه اگر ما با تدبیر این كار را انجام دهیم، به لحاظ اقتصادی هم می‌توانیم شاهد رونق عظیمی در زمینه‌ی ساخت و ساز كه در واقع پشتیبان رونق اقتصادی در جامعه است، باشیم.

رییس‌جمهور گفت: بعد از انقلاب، تلاش‌های فوق‌العاده زیادی در كشور صورت گرفت و دستاوردهای خوبی داشتیم ولی باید اعتراف كنیم كه نسبت به حوادث غیرمترقبه و آسیب‌هایی كه از این جهت برای كشور پیش می‌آید، غفلت كرده‌ایم.

 خاتمی كه در جلسه‌ی رسیدگی به روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان منطقه‌ی زرند و روستاهای اطراف آن در محل فرمانداری و با حضور تنی چند از اعضای هیات دولت و مسوولان استان كرمان سخن می‌گفت، تصریح كرد كه این امر در حال حاضر باید در اولویت قرار گیرد.

خاتمی با بیان اینكه به محض این‌كه حادثه‌ای پیش می‌آید، تحركی ایجاد، اما این حركت، مثل یك شمع، تمام می‌شود تا حادثه‌ی دیگری پیش بیاید، گفت: در كشور ما هیچ راهی جز این‌كه با این حوادث با روش‌های موجود در دنیا برای كم‌كردن میزان خسارات انسانی و مالی روبه‌رو شویم، وجود ندارد. باید به این امر اعتراف كنیم. من نیز در دولتم اعتراف می‌كنم، آن‌طور كه باید و شاید به مساله‌ی مقاوم‌سازی، بازسازی و پیش‌گیری توجه نكرد‌ه‌ایم. نه این‌كه كار دیگری نشده باشد. در كشور خیلی كارهای خوبی شده، ولی انتظار این است كه یكی از اولویت‌ها این باشد كه مساله‌ی مقاوم‌سازی مورد توجه قرار گیرد. اگر بتوانیم در این مدت با توجه به همراهی مجلس، پایه‌ی درستی برای این كار بگذاریم، البته این طور نیست كه همین فردا تامین اعتبار شود، بلكه سال‌ها طول می‌كشد، اما هر وقت جلو ضرر را بگیریم، نفع است.

رییس‌جمهور ادامه داد: امیدوارم در مدت باقی‌مانده همت كنیم و این مساله را پایه بگذاریم؛ هم‌چنان كه بعد از فاجعه‌ی بم، مساله‌ی مقاوم‌سازی و بازسازی مطرح شد و این طرح باید در سطوح وسیع‌تر مورد توجه قرار گیرد.

وی به مساله‌ی بهداشت محیط زیست بعد از حوادث اشاره كرد و گفت: بعد از این حوادث، سلامت افراد به صورت خیلی شدیدتر تهدید می‌شود. یكی از افتخارات ما این بود كه وضع بهداشتی بم، بعد از زلزله حتی از دوران قبل از زلزله نسبتا مطلوب‌تر بود و این نشانه‌ی همت دوستان است. دوم این‌كه ما تحت تاثیر مسائل حاد انسانی قرار گرفته‌ایم. یادمان نرود كه مسائل اقتصادی منطقه و زندگی جاری است و زمین‌های كشاورزی و دامداری آسیب دیده ، نمی‌توانیم منتظر شویم كه مساله‌ی اسكان حل شود تا بعد به دیگر كارها برسیم. خواهش می‌كنم به صورت جداگانه در عین حال كه مساله‌ی اسكان، مداوا و امدادرسانی را در نظر می‌گیریم، به مساله‌ی بازسازی و ترمیم منابع اقتصادی منطقه نیز توجه كنیم كه مردم آسیب كمتری ببینند. مساله‌ی دیگر این است كه اگر بناست اسكان موقت نداشته باشیم كه ظاهرا هم منطقی نیست و در روستاهای بم هم امكان این كار وجود نداشت، به سرعت ساخت و ساز را شروع كنیم. با توجه به این‌كه بهار و تابستان در پیش است باید همت كنیم و حتی اعتبارات بیشتری را اختصاص دهیم.

وی به مساله‌ی تحصیل و آموزش و پرورش نیز اشاره كرد و گفت: با توجه به اهتمام بیشتر نسبت به تحصیل دانش‌آموزان، ذهن آنها به لحاظ روحی متوجه این امر می‌شود.

وی در پایان از دست‌اندركاران رسیدگی به آسیب‌دیدگان زلزله‌ی زرند تشكر كرد.

رییس‌جمهور از خبرنگاران خبرگزاری‌ها، صداوسیما و وسایط ارتباط جمعی و مطبوعات به دلیل سرعت عملشان در اطلاع‌رسانی در زمینه‌ی حادثه‌ی زلزله‌ی اخیر تشكر كرد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی بعد از ظهر روز شنبه پس از پایان جلسه‌ی رسیدگی به مناطق زلزله‌ زده‌ی استان كرمان، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاری كه پرسید چرا از همه‌ی مناطق زلزله بازدید نكردید، گفت: دلم می‌خواست كه به همه‌ی مناطق بروم، البته حتكن جای بسیار سنگینی بود و هیاتی از طرف ما به آن منطقه رفتند.

وی با اشاره به این كه از ریحان‌شهر، اسلام‌آباد،‌ داهویه مستقیما دیدار كرده و اكنون در زرند است، افزود: ان‌شاءالله برای دیگر روستاها كه آسیب كمتری دیده‌اند، هیات‌هایی معین خواهم كرد تا از نزدیك به مردم آن منطقه عرض سلام و ادب كنند، از همین جا برای همه‌ی بازماندگان آرزوی صبر و اجر می‌كنم و برای از دست رفتگان آرزوی علو درجات، برای مجروحان آرزوی شفا و برای مسوولان توفیق خدمت بیشتر به مردم را دارم.

وی هم‌چنین خاطرنشان كرد كه هم برای استان گیلان و هم استان كرمان به خاطر حوادثی كه رخ داده است،250 میلیون دلار برای لایحه‌ای كه قرار است در مجلس بررسی و مورد تصویب قرار گیرد در نظر گرفته‌ شده است، افزود: اعتباراتی كه مورد نیاز است، خیلی بیشتر از این‌ها خواهد بود، ولی ما فعلا می‌خواهیم حركت را شروع كنیم؛ ان‌شاءالله طی سال‌های آینده مشكل را حل خواهیم كرد و اولویت، علاوه بر تامین نیازهای روزمره‌ای كه وجود دارد، سرعت عمل در تصمیم و تامین بهداشت مناطق آسیب دیده است.

وی هم‌چنین ابراز امیدواری كرد كه با سازوكار بهتری، در كوتاه‌ترین مدت، ساختمان‌های مقاومی ساخته شود و بتوانیم عزیزان بازمانده و كسانی كه آسیب دیده‌اند در شرایطی كه هوا بدتر می‌شود، بتوانند در خانه‌های خود مستقر شوند.

رییس‌جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگاری كه نسبت به مسایل بهداشت و درمان گلایه‌مند بود، اظهار داشت: یك هزار و 400 نفر در شب اول به دستگاه‌های بهداشت و درمان ارجاع و حدود نهصد نفر از آنان همان شب اول مرخص شدند. حدود چهارصد نفر هم تا سه روز باقی مانده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند. الان 200 نفر در زرند و كرمان بستری هستند و طی بازدیدی كه داشتم متوجه شدم كه سرعت عمل زیادی در مساله‌ی بهداشت و درمان بوده است. از ساعات اولیه‌ی حادثه كارهای اولیه‌ی بهداشت و درمان با سرعت عملی انجام شده است. این كه در ساعت 5 و 55 دقیقه‌ی زلزله بیاید و 6 و 15 دقیقه ستاد حوادث در استانداری تشكیل شود و بلافاصله نیروهای انتظامی، هلال احمر، كمیته‌ی امداد و همه‌ی دستگاه‌ها راه بیفتند و یك ساعت و نیم بعد از جریانات، مستقر شوند - هرچند مصیبت سنگین است - ولی كارهایی كه انجام شده نشان می‌دهد كه سرعت عمل بالا بوده است.

وی در پاسخ به پرسش یك خبرنگار محلی كه دیپلماسی آمریكا در زمینه‌ی امدادرسانی به زلزله‌زدگان بم و زرند را یادآور شد و گفت اگر آمریكا به ادعای خودش صداقت دارد بیاید و دارایی‌های ایران را كه بلوكه كرده آزاد كند،

اظهار داشت: امیدوارم كه آمریكایی‌ها صدای شما را بشنوند، ما هم صدای شهروند خود را مورد تایید قرار می دهیم. متاسفانه در این موارد، ادعا بیش از عمل است و به ما در جریان بم هم خیلی وعده دادند، ولی آنچه كه عمل شد، خیلی كمتر بود و ما هم باید روی پای خود بایستیم و به آمریكا می‌گوییم، مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان. در عین حال اگر هم بخواهند خیر برسانند، از نظر ما همین كه دارایی‌هایمان را آزاد كنند، خیلی بهتر و بیشتر می‌توانیم كار كنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در این باره مبنی بر این كه استان كرمان پایگاه زلزله‌نگاری ندارد، گفت: یكی از كارهایی كه باید انجام دهیم، ریزمونیتورینگ است و سه، چهار دستگاه در این باره دارند كار می‌كنند و ان‌شاءالله باید متمركز شویم و قطعا ما برای رسیدگی به مساله زلزله و پیشگیری، استان كرمان از اولویت‌های ما است و این استان نشان داده است كه وضعیت حساسی دارد و ان‌شاءالله این برنامه‌ای كه ما فردا در دولت مطرح خواهیم كرد، اولویت را به استان كرمان خواهیم داد.

رییس‌جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگاری كه از رطوبت چادرها انتقاد كرده و خواستار توجه نسبت به اسكان موقت زلزله زدگان شد، گفت: این دوستان ما كه زیر چادر هستند، باید از حداقل زندگی برخوردار باشند، یعنی نمی‌شود فقط با چادر دادن مشكل را حل كرد. باید آماده كرد، شن‌ریزی كرد، عایق‌بندی كرد، من از جناب آقای استاندار و ستاد حوادث غیرمترقبه خواهش می‌كنم؛ نكته‌ای كه این خبرنگار عزیز گفتند، مورد توجه قرار گیرد. بعد از ارائه‌ی چادر تضمین و تامین زندگی در درون چادرها مهم است. الویت تامین امكانات و هم‌چنین ظرف یك سال تامین خانه‌های دایمی است و اگر ببینیم كه نمی‌شود، قطعا باید اسكان موقت را برای دوستان در نظر بگیریم.

در حاشیه

- رییس‌جمهور در فرودگاه كرمان مورد استقبال حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری امام جمعه و نماینده‌ی ولی فقیه در این استان و كریمی استاندار كرمان و دیگر مسوولان محلی این استان قرار گرفت.

- قرار بود رییس‌جمهور با بالگرد از مناطق زلزله‌زده بازدید كند ولی دلیل بارش شدید باران با اتومبیل راهی زرند شد.

- رییس جمهور صبح امروز در حالی وارد كرمان شد كه باران شدید در حال باریدن بود.

- خاتمی از چند منطقه‌ی زلزله زده بازدید كرد. وی در داهویه مورد استقبال مردمی قرار گرفت‌ كه می‌گفتند؛ دست گل محمدی به شهر ما خوش آمدی؛ خاتمی خاتمی حمایتت می‌كنیم؛ مرگ بر‌ آمریكا و مرگ بر اسراییل

- مردم مناطق مختلف زلزله زده تلاش می‌كردند نامه‌های خود را به رییس جمهور برسانند.

- رییس جمهور حین بازدید از مناطق مختلف زلزله زده با ابراز احساسات شدید مردمی مواجه می‌شد كه وی را احاطه كرده بودند.

- حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رییس‌جمهور و هم‌چنین دكتر محمدرضا راه چمنی رییس سازمان بهزیستی كشور در جریان سفر رییس‌جمهور به وی ملحق شدند.

منبع:خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo