شهید آوینی
 
همایش ناشران و خطاطان قرآن برگزار می شود
پنجمین همایش ناشران و خطاطان قرآن به همت اداره کل دفتر نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن ، 19 اسفند ماه در مصلای شهر قم برگزار می شود .

همایش فوق به منظور ایجاد هماهنگی و تعامل بین ناشران و خطاطان ، با اداره کل نظارت بر چاپ و نشرقرآن کریم برگزار می شود .

ارائه گزارش عملکرد و فعالیت های اداره نظارت برچاپ و نشر قرآن کریم و همچنین دریافت نقطه نظرات فعالان این عرصه از برنامه های این همایش یکروزه خواهد بود .

بر اساس این گزارش ، آگاهی از مشکلات فعالان عرصه های نگارش ، چاپ و نشر قرآن کریم ، برنامه ریزی و گفت وگو به منظور دریافت راهکارهای اساسی برای رفع مشکلات و موانع موجود ، از مهم ترین دستاوردهای چهار دوره قبلی همایش ناشران و خطاطان قرآن کریم اعلام شده است .

حسن تفکری مدیر کل دفتر نظارت برچاپ و نشر قرآن کریم ، افزایش اطلاعات ناشران از قوانین و روند چاپ و توزیع قرآن کریم را از نتایج همایش ناشران و خطاطان قرآن کریم اعلام کرد و گفت : در تلاش هستیم از طریق این همایش اطلاعات و آگاهی های ناشران را به میزانی ارتقاء بخشیم که مراحل مختلف نگارش، چاپ و توزیع قرآن کریم بدون خطا و اشتباه  باشد .

مجوزهای قرآنی طی دو مرحله صادر می شوند، در مرحله اول مجوز چاپ صادر و قرآن چاپ شده از سوی اداره کل نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم مورد بازخوانی قرار می گیرد ،  چنانچه قرآن فاقد غلط باشد ، مجوز نشر آن صادر و روانه بازار می شود ، در غیر این صورت ، می بایست غلط ها و اشکالات قرآن برطرف شده ، از سوی کارشناسان به تأئید رسیده و سپس مجوز نشر دریافت خواهد کرد .

مسئولان اداره کل نظارت برچاپ و نشر قرآن کریم امیدوار هستند از طریق برگزاری همایش خطاطان و ناشران قرآن کریم ، اطلاعات لازم در مورد نگارش و مراحل مختلف چاپ و نشر قرآن کریم در اختیار فعالان این عرصه گرفته ، روند این فعالیت ها بدون اشکال و با سرعت بیشتری انجام شده و در پی آن ، قرآن های عرضه شده ، صحیح و بی نقص باشند .

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo