شهید آوینی
 
 روز تجلیل از اسرا و آزادگان

سوم اسفند ماه روز تجلیل از اسرا و مفقودانی است كه با سلحشوری و از جان گذشتگی از كیان و ملت خویش دفاع كردند

انقلاب اسلامی ایران ثمره و دستاورد قرنها مبارزه و تلاش است. این انقلاب گوهر حقیقت ناب اسلام را بعنوان عزیزترین و گرانقدرترین گمشده خویش از میان سالها تحمل غربت دین در صحنه حماسه ها و رنجهای تاریخ به كف گرفت و این واقعیتی انكار ناپذیر است.از این رو بود كه این انقلاب به زودی تبدیل به كانون توجهات و تهاجمات دشمنان گوناگونی شد كه این طلیعه خجسته را به معنای غروب حاكمیت استبدادی و استعماری خود تفسیر می كردند. وقتی در روز 31 شهریور ماه 1359 هجوم سریع و هماهنگ رژیم بعثی عراق به مراكز نظامی و اقتصادی میهن اسلامی ما قطعیت وقوع یك جنگ تمام عیار را در منطقه اعلام كرد، این واقعیت تلخ را نیز به همراه آورد كه تداركی سازمان یافته و جهانی برای مهار و محو انقلاب اسلامی و نظام نوخاسته جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته است. در عین حال جمهوری اسلامی ایران با تاكید بر فرموده امام فقید و راحلمان حضرت امام خمینی (ره) این پیام پر معنای او را مضمون جاودانه دفاع مقدس خویش می داند كه:

baner1

«ما رسماً اعلام می كنیم كه هدف ما تاكتیك جدید در ادامه جنگ نیست،‌چه بسا دشمنان بخواهند با همین بهانه ها حملات خود را دنبال كنند، نیروهای نظامی ما هرگز نباید از كید و مكر دشمنان غافل بمانند. در هر شرایطی باید بنیه دفاعی كشور در بهترین وضعیت باشد. مردم ما كه در طول سالهای جنگ و مبارزه ابعاد كینه و قساوت و عدوات دشمنان خدا و خود را لمس كرده اند باید خطر تهاجم جهانخواران در شیوه ها و شكلهای مختلف را جدی تر بدانند.»

سرانجام پس از هشت سال جنگ، در تاریخ 29 مرداد سال 1367 هـ ش میان ایران و عراق رسما آتش بس برقرار شد و نیروهای ناظر سازمان ملل برای نظارت بر آتش بس در طول مرزها مستقر شدند. سه سال پس از این آتش بس در 26 مرداد 1369 اولین گروه 1000 نفره از رزمندگان ایران كه در عراق اسیر بودند از مرز خسروی وارد خاك ایران شدند و ملت ایران با سرافرازی در دفاع از اسلام و انقلاب و حفظ تمامیت ارضی میهن خود از آزادگان بازگشته به میهن،‌ با شور و شعف استقبال كرد. و امسال روز تجلیل از اسرا و مفقودان مصادف است با یازدهم ماه محرم الحرام و آغاز مصیبت بر خاندان اهل بیت پیامبر (ص) و به اسارت گرفتن ایشان؛ یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo