شهید آوینی
 
 ‎پیكر نمازگزاران جان باخته در حادثه دلخراش مسجد ارك با حضور عزاداران حسینی تشییع شد

مراسم تشییع پیكر نمازگزاران جان باخته در حادثه دلخراش مسجد «ارك» صبح امروز با حضور جكعیت انبوهی از عزاداران حسینی از مقابل حسینیه لباس فروشان واقع در میدان 15 خرداد، تشییع و با حركت جمعیت مشایعت كننده به سمت مسجد ارك ادامه یافت.

همزمان با هفتم محرم، ماه سوگواری و تعظیم ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و هفتاد و دو یار باوفایش، پیكر پاك 20 تن از نمازگزاران جان باخته در حادثه دلخراش و اندوه‌بار آتش‌سوزی مسجد «ارك» تهران در میان صلوات و فریاد «یامحمدا»ی جمعیت عزادار حسینی و خانواده‌های سوگوار از مقابل مسجد ارك تشییع شد.

سوگواران و داغدیده‌گان ضمن عزاداری و نوحه سرایی به مناسبت تكریم ایام محرم‌الحرام، در غم از دست دادن مظلومانه‌ نمازگزاران، در حادثه‌ اندوه‌بار مسجد ارك گریستند.

در این مراسم علاوه بر حدادعادل رییس مجلس شورای اسلامی كه به نمایندگی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مراسم شركت كرده بود، رییس مركز رسیدگی به امور مساجد و آیت‌الله غیوری امام جماعت مسجد ارك نیز حضور داشتند.

رییس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با عرض تسلیت و اظهار تاسف از وقوع این حادثه، پس از ادای احترام به ساحت مقدس حضرت ابا عبدالله‌ الحسین(ع) و تجلیل از صبر خانواده‌های داغدیده، اظهار كرد: حضور شما عزیزان در تجلیل از مقام گل‌های پرپر شده به گونه‌ایست كه گویی كاروان شهیدان از این مكان گذر می‌كرده است.

وی با بیان این كه جانباختگان این حادثه نه تنها دوستدار اباعبدالله بوده‌اند، بلكه در راه این عشق جان خود را فدا كردند، افزود: این جانباختگان در حكم شهیدند و مصداق این شعرند كه :
پروانه صفت چشم به او دوخته بودم
روزی كه خبردار شدم سوخته بودم
خاكستر جسمم به سر شمع فرو ریخت
این بود وفایی كه آموخته بودم

وی در ادامه اظهار كرد: با هیچ بیانی نمی‌توانم تاسفم را به پدران و مادرانی كه جنازه‌های فرزندان خود را بر دوش می‌كشند عنوان كنم و تنها سخنم به زنان و مادران داغدیده است كه خود را با یاد داغ‌های حضرت زینب (س) تسلی دهند.رییس مجلس شورای اسلامی با تشكر از جمعیت داغدار، اظهار كرد: یكبار دیگر نشان دادید خون عاشورا و محرم بر پیكر مردم ایران جاری است و دشمنان و آمریكا بدانند ایرانیان همواره در صحنه هستند و از رهبر خود و انقلاب دفاع می‌كنند.

وی با اشاره با سخنان مقام معظم رهبری گفت: امروز حضرت سید‌الشهداء میزبان این عزیزان است و من نیز به نمایندگی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجدد تسلیت گفته و آروزی علو درجات برای جان‌باختگان این حادثه دارم.

گفتنی است، در ادامه مراسم عزاداری و سینه‌زنی از سوی عزاداران حسینی و خانواده‌های داغدیده برگزار شد و در ساعت 9 و 30 دقیقه پیكر جان‌باختگان پس از تشییع از مقابل محل سكونت، برای تدفین در قطعه ویژه عزاداران حسینی تا بهشت‌زهرا (س) مشایعت شد.

شایان ذكر است، مراسم ترحیم این عزیران فردا جمعه در مسجد قدس شهرك غرب برگزار می‌شود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo