‎كودكان ایران «عاشورا» را نقاشی می‌كنند

همزمان با برپایی نخستین جشنواره كتاب كودك كودك و نوجوان و با همكاری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، كودكان ایران با موضوع عاشورا نقاشی می‌كنند.

به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مصطفی رحماندوست» مسوول بخش جنبی این جشنواره گفت: نقاشی عاشورایی عنوان كارگاه نقاشی دیواری است كه در آن، كودكان سراسر كشور به همراه كودكان بم و كرمان برداشت‌های خود از واقعه عاشورا به تصویر خواهند كشید. وی افزود: مذاكراتی با مسوولان صدا و سیما صورت گرفته كه بر اساس آن، روزانه 10 دقیقه از برنامه‌های تلویزیون به برنامه‌های این جشنواره از جمله بخش عاشورا اختصاص خواهد یافت كه ترویج و تبلیغ فرهنگ عاشورا و شهادت و معرفی قیام حضرت امام حسین (ع) از جمله اهداف این جشنواره عنوان شده است.

وی ادامه داد: ‌همچنین همزمان با این جشنواره میزگردهای تخصصی با موضوع ادبیات دینی و معنوی برای كودكان با حضور شماری از كارشناسان و نویسندگان حوزه كتاب كودك در شهر كرمان برپا خواهد شد. نخستین جشنواره كتاب كودك و نوجوان ایران از 18 تا 24 اسفندماه با حضور بیش از 100 تن از نویسندگان، مترجمان، محققان، ناشران و كارشناسان حوزه كتاب كودك در كرمان برگزار خواهد شد.

گفتنی است، ‌نحوه ارسال آثار نقاشی به این جشنواره متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

Logo
https://old.aviny.com/news/83/11/28/08.aspx?&mode=print