شهید آوینی
به همت فرهنگ سرای قرآن
نهمین جشنواره قرآنی كودك و نوجوان با عنوان یادواره غنچه های منتظر برگزار می شود

نهمین جشنواره قرآنی كودك و نوجوان به همت فرهنگ سرای قرآن از ابتدای فروردین 84 تا 5 مرداد ، ایام ولادت حضرت زهرا، همزمان در 25 فرهنگسرا و خانه فرهنگ در تهران برگزار خواهد شد

مجید یراق بافان ، دبیر نهمین جشنواره قرآنی كودك و نوجوان ضمن بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: جشنواره قرآنی كودك و نوجوان در سال 84 در پنج گروه سنی پیش دبستانی ، اول تا سوم ابتدایی ، چهارم و پنجم ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه با هدف فراهم آوردن زمینه های رقابت در كودكان و نوجوانان در عرصه های مختلف قرآنی برگزار می شود.

یراق بافان افزود: شناسایی استعدادهای كودكان و نوجوانان و پرورش این استعدادها با به كارگیری رشته های ادبی و هنری برای القای مفاهیم و دستورات قرآنی از دیگر اهداف برگزاری نهمین جشنواره قرآنی كودك و نوجوان است.

دبیر نهمین جشنواره قرآنی كودك و نوجوان در خصوص رشته های شركت كننده در این جشنواره گفت: علاقه مندان كودك و نوجوان برای شركت در جشنواره قرآنی می توانند با ارسال آثار خود در هر یك از رشته های مختلف قرآنی، ادبی، هنری و رشته ویژه تا پایان فروردین ماه سال 84 در این جشنواره شركت كنند.

وی ویژگی این دوره از جشنواره را نسبت به سال قبل افزایش تعداد رشته ها دانست و تصریح كرد: در سال گذشته در هشتمین دوره این جشنواره 13 رشته حفظ ، قرائت ، اذان ، مفاهیم ، ترتیل خوانی ، شعر ، قصه نویسی ، سرود ، خشنویسی ، نقاشی ، عكاسی ، فیلم كوتاه و ... شركت داشتند و امسال با توجه به تعداد شركت كنندگان و علایق آنها 5 رشته انشاء، جدول، روزنامه دیواری، هنرهای دستی، نمایش و قرائت نماز به رشته های سال گذشته افزوده شده است.

یراق بافان ادامه داد: قرائت نماز جزء بخشهای ویژه نهمین جشنواره قرآنی كودك و نوجوان است كه با هدف توجه به فرهنگ اقامه نماز امسال در رشته های جشنواره ، گنجانده شده است زیرا صحت قرائت نماز از اهداف ستاد اقامه نماز سازمان فرهنگی هنری شهرداری است كه با این كار به تحقق آن نزدیك تر می شوند.

دبیر جشنواره قرآنی كودك و نوجوان عنوان این دوره از جشنواره را ''یادواره غچه های منتظر'' عنوان كرد و گفت: جشنواره قرآنی كودك و نوجوان امسال برای تقویت روحیه انتظار در كودكان و مخاطبین جوان و نوجوان خود نام یادواره غنچه های منتظر را انتخاب كرده، شركت كنندگان در جشنواره می توانند آثر خود را با محتوا و موضوع آیات و پیامهای قرآنی یا امام زمان ارائه دهند.

یراق بافان در خصوص نحوه ثبت نام و شركت در نهمین جشنواره قرآنی كودك و نوجوان گفت: علاقه مندان برای شركت در این جشنواره می توانند به مراكز ، فرهنگسراها و خانه های فرهنگ محل سكونت خود كه دارای كانون قرآن هستند مراجعه كرده و ثبت نام نمایند.
وی تصریح كرد: مرحله مقدماتی این جشنواره همزمان در ایام ولادت پیامبر در اردیبهشت ماه سال 84 در 25 فرهنگسرا و خانه فرهنگ برگزار می شود.

دبیر نهمین جشنواره قرآنی كودك و نوجوان از برگزاری چند رشته به صورت كشوری خبر داد و اظهار داشت : راه اندازی سایتی با عنوان جشواره قرآنی كودكان و نوجوانان با همكاری مراكز انفوماتیك سازمان فرهنگی ، هنری شهرداری برای تعدادی از رشته ها مانند مفاهیم، شعر، قصه نویسی، انشاء، جدول و عكاسی مقدمه ای برای ثبت نام و حضور كودكان ایران در این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: امسال دو رشته مفاهیم قرآنی و جدول قرآنی به صورت كشوری در این جشنواره برگزار خواهند شد و 4 تا 7 اردیبهشت ماه سال 84 آثار برگزیده این دو رشته در روزنامه های كثیرالانتشار به چاپ خواهد رسید.

یراق بافان برگزاری اردوی آموزشی یك روزه را از دیگر برنامه های جشنواره خواند و گفت : برای ارتقاء سطح كمی و كیفی استعدادهای منتخبین مرحله مقدماتی در رشته های قرائت ، حفظ ، اذان و ترتیل اردویی یك روز با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای كودكان و نوجوانان قبل از شركت در مرحله نهایی جشنواره با حضور اساتید رشته های مختلف برگزار می شود.

یراق بافان در پایان گفت: سال گذشته بیش از 350 هزار نفر در جشنواره شركت داشتند، امسال پیش بینی می شود بیش از نیم میلیون شركت كننده داشته باشیم كه از میان آنها به هزار و 200 اثر برگزیده جایزه های ارزنده داده می شود.

گفتنی است اختتامیه این جشنواره 5 مرداد ماه سال 84 در ایام ولادت حضرت زهرا (ع) برگزار خواهد شد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo