شهید آوینی

 

تحقق كامل اهداف انقلاب،نیازمند كار وتلاش بی‌وقفه وهمگانی چندین نسل است

رهبر معظم انقلاب ظهر روز پنجشنبه در دیدار جامعه‌ی اسلامی دانشجویان تحرك و نشاط، توانایی، قدرت فراگیری و نوآوری و بهره‌مندی از پاكیزگی باطنی و درونی را از جمله ویژگی‌های جوانی برشمردند و افزودند: هنگامی كه خصوصیات جوانی با ویژگی‌های دانشجویی و محیط‌های دانشگاهی و ایمان و تقوای الهی در هم آمیخته می‌شود تركیب بسیار ممتاز و كاملا تاثیرگذاری به وجود می‌آید كه نعمتی الهی است و باید آن را حفظ كرد.

ایشان با اشاره به مظلومیت تاریخی ملت ایران افزودند: الان هم ملت ایران و جمهوری اسلامی به علت اعلام حمایت از مظلومان و مقابله با ستمگران مورد هجوم ظالمان جهانی قرار دارد و آن‌ها در یك نبرد واقعی و غیر نظامی تلاش می‌كنند از هر راه ممكن قدرت پیشرفت و ابتكار را از ملت بااستعداد ایران بگیرند و او را از هستی ساقط كنند اما ملت ایران نه تنها با زورگویان جهانی مقابله می‌كند بلكه دنیای اسلام را هم به این باور رسانده است كه مقابله پیروزمند با استكبار امكان‌پذیر است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به استقبال پرشور ملت‌ها از مقامات عالی‌رتبه ایران از جمله در سفر اخیر رییس‌جمهور به كشورهای آفریقایی افزودند: رمز استقبال به یاد ماندنی ملت‌ها از مسوولان ایرانی ـ جذابیت آرمان‌های انقلاب اسلامی ـ حمایت ملت ایران از مظلومان و پایداری این ملت در مقابل سیطره استكبار است كه به یاری پروردگار این استقامت تاریخ‌ساز به همت ملت و مسوولان كشور ادامه خواهد یافت.

رهبر معظم انقلاب با تشریح سرنوشت ملت‌های مختلف در دوران استعمار كهنه و نو افزودند: مستكبران با ورود به مرحله استعمار فرانو با استفاده از ابزارهای تبلیغی و تاثیرگذار روحی روانی بر روی آحاد ملت‌ها ـ خریدن عناصر زبده و فعال و تاثیرگذار جوامع و روش‌های پیچیده دیگر، همان اهداف استعماری قدیم را دنبال می‌كنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشبیه آمریكا به یكی از سرهای بزرگ اژدهای هفت‌سر استكبار افزودند: مغز هدایت‌گر این اژدها كمپانی‌ها و سرمایه‌داران صهیونیست و غیرصهیونیست هستند كه برای تامین منافع خود رییس جمهور فعلی آمریكا را بر سر كار آورده‌اند.

ایشان خاطرنشان كردند: بوش پنجمین رییس‌جمهور آمریكاست كه می‌خواهد ملت ایران و جمهوری اسلامی را ریشه‌كن كند اما ـ هر قدر كه كارتر ـ ریگان ـ بوش پدر و كلینتون توانستند او هم خواهد توانست.

رهبر معظم انقلاب، پیشرفت‌های ملت ایران را در برخی عرصه‌ها واقعا شگفت‌انگیز خواندند و افزودند: این پیشرفت‌ها حقیقتا دنیا را متوجه ایران كرده اما باید توجه داشت كه تحقق كامل اهداف انقلاب ـ نیازمند كار و تلاش بی‌وقفه و همگانی چندین نسل متوالی است.

ایشان نسل جوان دانشگاهی را مدیران و سازندگان حال و آینده كشور برشمردند و افزودند: جوانان مومن و صالح در این راه تكالیف سنگینی بر عهده دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای محیط دانشجویی را محیط روشنفكری، نواندیشی و آینده‌نگری‌های آرمان‌گونه خواندند و خاطرنشان كردند: بی‌خبری از سیاست و اقتصاد و اجتماع و بی‌اطلاعی از تحولات داخلی و خارجی در محیط‌های دانشجویی بی‌معناست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جهت‌گیری صحیح را باعث قوام، استحكام و تعمیق تشكل‌های دانشجویی خواندند و با اشاره به ضرورت حفظ انسجام، همكاری و برابری در این تشكل‌ها افزودند: علم و تحقیق ـ بینش سیاسی ـ آگاهی از وضع جامعه ـ تحرك و نشاط جوانی ـ توجه و تكیه بر پروردگار و امید به آینده ـ زمینه‌ساز تحقق نقش بسیار مهم دانشجویان در سرنوشت حال و آینده كشور است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo