شهید آوینی

 

کار فرهنگی بر کار نظامی ارجح است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در جمع مسئولان و کارکنان بنیاد روایت فتح سخن می ‌گفت، انقلاب اسلامی ایران را مهمترین تحول اساسی در ربع قرن گذشته دانست که نه تنها ایران، بلکه منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

سرلشکر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی از هشت سال دفاع مقدس و سپس فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به عنوان تحولات اساسی دیگر در این دوره یاد کرد.وی سپس به تحول و دگرگونی سریع و چشمگیر در امر فناوری اطلاعات پرداخت و افزود: با توجه به اهمیت فناوری اطلاعات و اطلاع‌ رسانی در جهان امروز، استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و اسرائیل با تسلط بر اکثر شبکه‌های ارتباطی و رسانه‌های جمعی دنیا، آنها را در جهت اهداف سلطه ‌جویانه و زیاده ‌خواهانه خود به کار گرفته ‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به انواع تهدیدات علیه نظام پرداخت و با تقسیم‌بندی آن به تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم، تهدید نوع سوم که تهدید فرهنگی و رسانه ‌ای است را بسیار جدی برشمرد و مقابله با آن را از طریق شناخت دقیق این تهدید و نیز شناخت راه های نفوذ فرهنگ بیگانه را ضروری و امکانپذیر خواند.

وی در ادامه افزود: می‌ بایست با تقویت بنیه فرهنگی و آموزه‌ های دینی جامعه مخصوصا قشر جوان، با تاثیرات شوم رسانه‌های تبلیغی و تهاجم فرهنگی دشمنان به مقابله پرداخت.

سردار صفوی پاسخگویی به موقع و مناسب به شبهات ایجاد شده از سوی دشمن و روشن نمودن افکار عمومی مردم را نیز یک دفاع عالمانه و حکیمانه در مقابل تهدیدات فرهنگی دشمنان برشمرد.

عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به لزوم به چالش کشاندن مبانی لیبرال دموکراسی غرب و آشکار ساختن ماهیت و چهره واقعی دولت‌ های استکباری اظهار کرد: با استراتژی دقیق، معرفی فرهنگ ناب و غنی اسلامی و مردمسالاری دینی می ‌توان الگویی کارآمد و برتر را برای اداره جوامع بشری ارایه داد.

وی در پایان، با ارجح دانستن کار فرهنگی نسبت به کار نظامی، ساماندهی توان فرهنگی هنرمندان و استفاده از ظرفیت ‌های بسیار بالای بسیجیان را برای تبلیغ و نشر فرهنگ گرانسنگ علوی و فاطمی مورد تاکید قرار داد.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo