شهید آوینی

 

نخستین جشنواره کتاب دین

نخستین جشنواره کتاب دین ، از سوی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی فردا بعداز ظهر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار می شود .

 در این جشنواره که با حضور ناشران و نویسندگان برتر حوزه دین برگزار می شود ، از محققان ، ناشران و دیگر فعالان برجسته این عرصه ، تجلیل خواهد شد .

توجه ویژه به نشر دینی ، بررسی و ارزیابی فرهنگ دینی ومکتوب ، شناسایی وتقدیر از مؤلفان ، مترجمان ونویسندگان کشور در زمینه های دینی ، تعیین سیاست و برنامه ریزی برای حمایت از اهل قلم و افزایش انگیزه وتوان علمی برای نویسندگان ومؤلفان آثار دینی  ازجمله اهداف این جشنواره اعلام شده است .

تأسیس انجمن اسلامی نویسندگان دینی و انجمن ناشران دینی ، ایجاد زمینه لازم به منظور ارائه مشاوره علمی به ناشران و بهبود وضعیت کتابهای دینی نیزازدستاوردهای پیش بینی شده برای نخستین جشنواره دو سالانه کتاب دین است.

به منظور برگزاری این جشنواره کتابهای دینی منتشر شده بعد از سال 1381 ، در پنج گروه تخصصی  فلسفه – کلام و عرفان اسلامی ، علوم قرآنی – حدیث و اخلاق اسلامی ، فقه – اصول و حقوق اسلامی ، سیره – تاریخ – فرهنگ و تمدن اسلامی ، علوم انسانی و دین ، گردآوری و مورد بررسی و ارزیابی دقیق کارشناسان قرارگرفته اند .

در این جشنواره که با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همراه است ، برترین کتابهای دینی در پنج رشته و دوازده شاخه معرفی خواهند شد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo