شهید آوینی

 

تدریس اسلام در دانشگاه های آلمان

یکی از دانشگاه های آلمان بخش تازه ای را برای تدریس موضوعات اسلامی در دانشگاه در نظر گرفته و از استادان و آموزگاران متخصص دعوت کرده است تا از تابستان آینده در این رشته تدریس کنند.

به نقل از اسلام آن لاین، دانشگاه ارلانگن- نورنبرگ در شهر باواریا در نیمسال 2002/2003 دین اسلام را به عنوان یکی از موضوعات تدریس در دانشگاه با هشت دانشجو معرفی کرد ،اما تدریس این رشته از تابستان آینده در این دانشگاه آغاز می شود.

این رشته تازه دانشگاهی دربرگیرنده موضوعات فقه اسلامی، قرآن، حدیث و تاریخ اسلامی است. در این رشته مختصری درباره ادیانی همچون مسیحیت، یهودیت و حتی ادیان همچون هندویسم و بودیسم نیز تدریس می شود.

وزیر علوم و تحقیقات شهر "باواریا" از استادانی که قرار است در این دانشگاه تدریس کنند شرح حال مختصری خواسته تا قرار داد چهار ساله ای با آنها تنظیم کند.

 فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مدارس ابتدایی در کلاس اول و دوم اسلام تدریس کنند و درباره موضوعات اسلامی تحقیق کنند.

در سال 2002 در 21 مدرسه در سراسر شهر باواریا تدریس اسلام وارد برنامه درسی مدارس شد. استادان آلمانی از این اقدام استقبال کرده و آن را به عنوان یک قدم انضمامی در جهت تحکیم جایگاه تدریس اسلام در مدارس توصیف کرده اند. آنها اعلام کردند که این تصمیم هماهنگ با قانون اساسی آلمان و تحت نظارت دولت است.

تدریس درس های دینی در مدارس دولتی  برای دانش آموزان غیر کاتولیک که دین آنها به عنوان دین رسمی در آلمان شناخته شده در قانون اساسی در ماده هفتم مورد تاکید قرار گرفته است.

نمایندگان هیئت ها و سازمانهای اسلامی در کشور نیز بر برنامه درسی و تعیین صلاحیت استادان این رشته دانشگاهی تازه نظارت می کنند.
 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo