شهید آوینی

 

ویژه‌ برنامه‌های عید غدیر خم در قم اعلام شد

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی غدیر در یک نشست خبری ویژه‌برنامه‌های عید غدیر خم در قم را تشریح کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی  رسا، حجت الاسلام حسین احمدی کنگره بین‌المللی غدیر اظهار داشت : کنگره بین‌المللی غدیر روز پنج‌ شنبه ساعت 45/8 دقیقه صبح با خیر‌مقدم‌ گویی حجت الاسلام والمسلمین حسین بوشهری و با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی به عنوان سخنران افتتاحیه برگزار خواهد شد. در ادامه این مراسم آیت الله جوادی آملی از اساتید حوزه علمیه قم هم به سخنرانی می‌پردازد. در عصر روز کنگره ابتدا چهار مقاله و گزارش دبیر کمیته و مقالات خارجی ارائه خواهد شد و سپس آیت الله سید علی ‌اصغر میلانی سخنرانی می‌کند و در نهایت آیت الله خزعلی سخنران مراسم اختتامیه خواهد بود.

حجت الاسلام احمدی خاطر نشان کرد : چهار عنوان کتاب که توسط کمیته علمی کنگره به چاپ رسیده است نیز به شرکت ‌کنندگان در این کنگره اهدا خواهد شد. عناوین کتب عبارتند از غدیرشناسی و پاسخ به شبهات، به سوی نور؛ دفاع از حضرت علی (ع ) ، پاسخ به شبهات جدید در اینترنت و جلوه آفتاب.

وی ادامه داد: در حاشیه این کنگره نمایشگاه کتاب با عنوان غدیر و ولایت توسط چاپ و نشر حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد. در ایام غدیر همچنین همایش فرهنگیان بسیجی با عنوان عید غدیر و پیروزی انقلاب، با مشارکت آموزش و پرورش و بنیاد بین‌المللی غدیر، همایش جوانان علوی پیروان ولایت با هماهنگی آموزش و پرورش در روز عید غدیر، مسابقه کتابخوانی از کتاب خلافت و مهدویت و نیز فرهنگیان بسیجی و مسابقه خوشنویسی ولایت در کتابت ویژه دانش‌آموزان و ... برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی غدیر یادآور شد : صبح و عصر روز عید غدیر جشن با شکوهی با همکاری آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) در حرم مطهر برپا می‌شود. در عصر روز عید سخنرانی آیت الله حائری شیرازی ارائه می‌شود و با همکاری بنیاد شهید انقلاب اسلامی و بنیاد بین‌المللی غدیر جشن ویژه یک هزار نفر از خانواده‌های شهدا در امامزاده ابراهیم (ع ) به همراه اطعام برگزار می‌شود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo