شهید آوینی

 

کنگره غدیر در قم برگزار می‌شود

دبیر اجرایی کنگره غدیر گفت: کنگره غدیر روز پنج‌شنبه هشتم بهمن ماه با سخنان آیت الله مکارم شیرازی در قم آغاز به کار خواهد کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رسا، حجت الاسلام احمدی با اعلام این مطلب اظهار داشت : کنگره بین‌المللی غدیر با مشارکت مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، بنیاد بین‌المللی غدیر و مجمع جهانی اهل بیت (ع ) برگزار می‌شود.

کمیته علمی این کنگره چهار کتاب «غدیر‌شناسی و پاسخ به شبهات»، «به سوی نور، دفاع از امیرالمؤمنین (ع ) »، « زیارت نور» و «جلوه آفتاب» را چاپ و منتشر خواهد کرد.

وی با بیان این که کمیسیون‌های مخاطب‌ شناسی پیروان غدیر در کشورهای جهان برای تعیین راهکارهای مناسب هماهنگ شده‌اند، گفت : چهار کمیسیون امریکا و اروپا، عربی، افریقا و آسیایی اقیانوسیه در پنج جلسه مختلف راه‌کارهای مناسب برای فرهنگ شدن غدیر در مناطق خودشان را کارشناسی و جزواتی نیز تهیه کرده‌اند که این جزوات بعد از کنگره به مراکز مربوطه ارسال خواهد شد.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی غدیر در خصوص برنامه‌های پیش ‌بینی شده در این کنگره خاطر نشان کرد : کنگره غدیر روز پنج ‌شنبه با حضور آیت الله مکارم شیرازی آغاز خواهد شد و سپس چند مقاله ارائه می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد : ستاد غدیر سال 80 راه ‌اندازی شده و تاکنون 84 جلسه برگزار کرده است و 13 اداره و نهاد شورای شهر، آل‌البیت، شهرداری، مؤسسه در راه حق، دفتر تبلیغات، بنیاد بین‌المللی غدیر، اوقاف و نماینده حوزه در آن همکاری می‌کنند.

حجت الاسلام احمدی در پایان افزود: در این کنگره که صبح و عصر روز پنج‌ شنبه برگزار خواهد شد، ابتدا آیت الله مکارم شیرازی سخنرانی خواهند کرد. سپس آیت الله جوادی آملی به ایراد سخن می‌پردازند. بعدازظهر پنج‌شنبه نیز آیت الله میلانی بیاناتی خواهد داشت و در اختتامیه هم آیت الله خزعلی سخنرانی می‌کند.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo