شهید آوینی

 

اقدام آگاهانه مسلمانان اتریش وضعیت ضد اسلام را کنترل کرد

بسیاری اعتقاد دارند مسلمانان در اروپا معمولاً به اظهارات ضد اسلام شدیداً واکنش نشان می دهد و گاهی اقدامات متقابلی انجام می دهند . این در شرایطی است که جامعه مسلمانان اتریش نمونه خلاف باور عمومی را ثابت کرده و با دقت وضعیت را کنترل می کنند.

به نقل از اسلام آن لاین، یکی از ستارگان موسیقی راک اتریش اظهارات  توهین آمیزی را درباره دین اسلام در ترانه آهنگ تازه خود ارائه کرده بود و بنا به درخواست نمایندگان جامعه مسلمان این اظهارات را از ترانه برداشت.

"طرفه باغاجتی" قائم مقام «شبکه اروپایی علیه نژاد پرستی» در گفت و گو با اسلام آن لاین گفت : اقدام این خواننده به طور قطع احترام بسیاری را از سوی جامعه مسلمانان برایش به ارمغان می آورد.

وی افزود : گفت و گوی مستقیم میان احزاب بدون در نظر گرفتن اختلافات مطمئناً تاثیرات به سزایی دارد.

ترانه « روزهای خوب اروپا در حال از بین رفتن است» به اروپائیان هشدار می داد که تعداد مسلمانان در اروپا از مسیحیان بیشتر می شود. « انجمن اسلامی ابتکارعمل اتریش» و « شبکه اروپایی علیه نژاد پرستی» این خواننده را وادار کردند تا موارد توهین آمیز این ترانه را به احترام مسملانان داخل و خارج کشور از ترانه بردارد.

علاوه بر این ، جامعه مسلمان نگران این امر بود که اگر این ابیات به زبانهای دیگر ترجمه شود ممکن است منجر به اسلام هراسی و تبعیض دینی شود.

این خواننده گفت : وی به نوبه خود تصمیم گرفته است عبارات توهین آمیز را از ترانه حذف می کند. این در شرایطی است که وی ادعا می کرد، قصد داشته اسلام هراسی و تبعیض دینی علیه مسلمانان را به استهزا بگیرد نه این که موجب اسلام هراسی شود.

اسلام در سال 1908 در اتریش به رسمیت شناخته شد و پس از دین مسیحیت کاتولیک دومین دین بزرگ این کشور محسوب می شود. مسلمانان اتریش 500 هزار نفر تخمین زده شده اند و این تعداد 6 درصد از 8 میلیون جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. بنا بر قانونی که در سال 1867 در اتریش تصویب شد احترام به تمام ادیان در این کشور تضمین شده و به مسلمانان حق ساخت مسجد و عمل به آداب دینی نیز داده شده است. در اتریش 76 مسجد و مکان نیایش وجود دارد و از این تعداد 53 مسجد تنها در وین قرار دارد. مسلمانان این کشور در سال 2004 نشان داده اند که توانایی ادغام در جامعه اتریش را دارند.
 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo