شهید آوینی

 

تهيه گزارشی از روند اسلام‌هراسی در جهان
شورای روابط اسلامی _ آمريكايی «CAIR» روز گذشته، ۲۵ دی ماه از دولت جرج بوش خواست تا گزارش ويژه‌ای درباره اسلام‌هراسی موجود در جهان انجام دهد.اين درخواست به دنبال افزايش نارضايتی مسلمانان از برنامه‌های ضد اسلامی موجود در رسانه‌های تصويری ايالات متحده انجام شده است.

«CAIR» و چندين گروه اسلامی ديگر كه اغلب از كشورهای عربی هستند، در نشست ۱۳ ژانويه (۲۵ دی ماه) در واشنگتن با سران دولتی آمريكا، موضوعاتی همچون سياست خارجی آمريكا را بررسی كردند.

براساس گزارش «اسلام آنلاين»، «نيحاد اواد»، مدير اجرايی «CAIR» در اين جلسه كه با حضور «پاتر‌يشيا د استاسی هريسون» و «ريچارد بوچر»، دو تن از معاونان وزير كشور و «ويليام برنز»، يكی از سفيران ايالات متحده تشكيل شده بود، پيشنهاد كرد كه دولت آمريكا و شورای روابط اسلامی _ آمريكايی به همكاری در مقابله با چالش اسلام‌ترسی در غرب و حس ضد آمريكايی موجود در جهان بپردازند. متن اين پيشنهاد شامل تهيه گزارشی از پديده اسلام‌هراسی، برپايی كنفرانس‌هايی در آمريكا و جهان اسلام برای بحث و بررسی درباره اسلام‌هراسی، حس ضد آمريكايی و اعزام «سفيران حسن‌نيت» بين‌المللی كه بتوانند درباره هر دو موضوع سخنرانی كنند، می‌شود. در متن اين پيشنهاد همچنين آمده است كه «با مبارزه با تعصب‌های ضد اسلامی می‌توان به كمتر شدن ديدگاه‌های ضد آمريكايی در جهان اسلام كمك كرده و با ياری جستن از مسلمانان آمريكايی به تبيين ارزش‌های ملی پرداخته، اعتبار بيشتری برای اهميت مسلمانان جهان ايجاد و همچنين ديدگاه‌های اسلام هراسانه داخلی را برطرف كرد.

انجام اين نشست پس از اعلام گزارش وزارت كشور آمريكا درباره افزايش روند ضد صهيونيستی در جهان از سال ۲۰۰۳ تا ۱۵ دسامبر ۲۰۰۴، از طرف «CAIR» درخواست شد.گفتنی است، «CAIR» بزرگترين گروه دفاع از حقوق آزادی مسلمانان آمريكاست كه بيش از ۳۰ دفتر در اين كشور و كانادا، همسايه شمالی آن دارد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo