شهید آوینی

 

مطالبات دانشجویان ایرانی از سفیر لبنان برای پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی

جمعی از دانشجویان پی گیر سرنوشت دیپلمات های ربوده شده ایرانی در لبنان در دیدار با سفیر این کشور در تهران مطالبات خود را در این زمینه مطرح کردند و خواستار انتقال این مطالبات به دولت لبنان شدند.

محمد آقارضی دبیر ستاد مرکزی کنگره شهدا و اسرای دانشگاه های جهان اسلام در حاشیه دیدار دانشجویان با سفیر لبنان گفت : 2 نفر از 4 دیپلمات ایرانی که در سال 61 در لبنان ربوده شده اند و اکنون پس از 22 سال هیچ خبری از سرنوشت آنان در دست نیست ، دانشجو بودند و ما به عنوان دانشجویان ایرانی پیگیری سرنوشت این دو نفر و به طور کلی 4 دیپلمات ربوده شده ایرانی را وظیفه شرعی، عقلی و انسانی خود می دانیم.

وی افزود : ازآنجایی که این  4 دیپلمات در خاک لبنان ربوده شده اند و مسئولیت حقوقی حفاظت از جان آنان بر عهده دولت لبنان بوده است ما در دیدار با سفیر لبنان مطالبات خود را به صورت شفاف مطرح کرده و از سفیر لبنان خواستیم مطالباتمان را به دولت لبنان انتقال دهد .

دبیر ستاد مرکزی کنگره شهدا و اسرای دانشگاه های جهان اسلام مطالبات دانشجویان از دولت لبنان در پیگیری سرنوشت  4 دیپلمات ربوده شده ایرانی در این کشور را این گونه بیان کرد :

1-  ما می خواهیم بدانیم که دولت لبنان در پیگیری سرنوشت این دیپلمات ها به صورت رسمی چه اقداماتی انجام داده و چه برنامه ای برای روشن شدن سرنوشت این  4 نفر در آینده دارد.

2- دولت لبنان باید تحقیق و تفحص و جستجویی جدی در خاک لبنان انجام دهد و نتایج جستجوی خود را رسما اعلام کند.

3- " سمیر جعجع" یکی از سرکردگان نیروهای فالانژیست که در سال 61 نیروهایش اقدام به ربودن  4 دیپلمات ایرانی کرده اند، اکنون در زندان لبنان اسیر است اما در مورد چهار دیپلمات ایرانی از او بازجویی نشده است و ما خواستار آنیم که گروهی ایرانی با حضور در لبنان از "سمیر جعجع" بازجویی حرفه ای کنند تا حقایق ماجرا توسط یکی از شاهدان عینی این آدم ربایی روشن شود.

4- دولت لبنان باید کمیته ای ویژه برای پیگیری این پرونده تشکیل دهد و نتایج پیگیری های این کمیته  در مقاطع زمانی مشخص به افکار عمومی و علی الخصوص دولت ایران و خانواده های این عزیزان گزارش شود.

5- همزمان با حضور فعال و تلاش بی وقفه حزب الله لبنان برای طرح مساله 4 دیپلمات ربوده شده ایرانی در مبادله اسرا میان حزب الله و رژیم صهیونیستی، دولت لبنان می تواند با پیگیری این مساله از جانب دولت آلمان که واسطه این تبادل است، این مساله را به صورت جدی مطرح کند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo