شهید آوینی

 

مجموعه تلویزیونی زندگی حضرت موسی(ع) ساخته می‌شود

مجموعه تلویزیونی زندگی حضرت موسی(ع) با حضور یك كارگردان ایرانی و یك كارگردان خارجی به تهیه‌كنندگی محسن علی‌اكبری در معاونت سیما تهیه و تولید خواهد شد.

محسن علی‌اكبری تهیه كننده پروژه تلویزیونی زندگی حضرت موسی(ع) ضمن اعلام این خبر گفت: پس از برپایی جلسات متعدد به این نتیجه رسیدیم كه این پروژه سینمایی _ تلویزیونی را توسط یك كارگردان ایرانی و یك كارگردان خارجی كه از كشور ایتالیا یا مصر انتخاب خواهد شد، تهیه و تولید كنیم.

وی درباره تولیداین كار با حضور دو كارگردان و علت انتخاب یك كارگردان خارجی برای ساخت آن عنوان كرد: هر یك از این كارگردانان وظایف جداگانه‌ای بر عهده خواهند داشت، بخش هایی كه نیازمند جلوه‌های ویژه است مانند، شكافته شدن رود نیل توسط حضرت موسی(ع)، حضور ساحر ه‌ها در قصر فرعون و صحنه‌های مربوط به سواركاری توسط كارگردان خارجی ساخته می‌شود و ساخت دیگر بخش‌های اثر برعهده كارگردان ایرانی خواهد بود، كه علت این تقسیم‌بندی هم به تسلط كارگردانان خارجی بر مسائل مربوط به جلوه‌های ویژه و هدایت صحنه‌های عظیم و جنگی برمی‌گردد.

علی‌اكبری در ادامه افزود: برای انتخاب كارگردان ایرانی چندین گزینه را مدنظر داریم، اما هنوز به نتیجه قطعی درباره این انتخاب نرسیده‌ایم كه این امر به زودی محقق خواهد شد و به محض انتخاب كارگردان ایرانی، كارگردان خارجی را نیز انتخاب خواهیم كرد. این پروژه تاریخی قرار است در كشورهای ایتالیا، مصر و ایران تولید شود و گروه تولید به محض مشخص شدن كارگردان با سفر به كشور مصر لوكیشن‌های مورد نظر را بازدید و انتخاب خواهند كرد.

تهیه‌كننده مجموعه تلویزیونی حضرت موسی(ع) درباره انتخاب بازیگر نقش حضرت موسی(ع) و بازیگر نقش فرعون گفت: تصمیم ما بر این است تا برای این نقش‌ها و یكی دو نقش اصلی دیگر علاوه بر بازیگران ایرانی از دو بازیگر خارجی استفاده كنیم كه گزینه‌هایی هم برای این كار مدنظرمان است. فیلمنامه اولیه این مجموعه تلویزیونی توسط محمدسعید بهمن‌پور به نگارش درآمده و پس از آن توسط گروهی متشكل از شهریار بحرانی، مجتبی فرآورده‌، عبدالحمید قدیریان و شادمهر راستین مورد بازنویسی كامل قرار گرفته و در حال حاضر با مشاورت احمدرضا معتمدی توسط شادمهر راستین برای سومین بار در حال بازنویسی است.

مجموعه تلویزیونی حضرت موسی(ع) قرار است در 26 قسمت 50 دقیقه‌ای تولید شود و از آن یك نسخه سینمایی 90 دقیقه‌ای نیز جهت اكران در سینماها تدوین می‌شود. محسن علی‌اكبری تاكنون تهیه مجموعه‌هایی چون «مردان آنجلس» «مریم مقدس(س)» و پروژه ناتمام «ثارالله» را برعهده داشته است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo