شهید آوینی

 

نخستین نمایشگاه بزرگ قرآنی بم برگزار می شود

نخستین نمایشگاه بزرگ قرآنی و نمایشگاه فرهنگی - هنری «عطرحیات» در بم برگزار می شوند .

محمد علی جوشایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم و مدیر نمایشگاه های بم ضمن بیان این مطلب و با تأکید بر این که تا کنون در بم نمایشگاه قرآنی با چنین وسعتی (به لحاظ کمی و کیفی ) برگزار نشده است ‏اظهار داشت : دو نمایشگاه قرآن و فرهنگی - هنری بم با عنوان عطر حیات ، در یک مکان، اما به صورت مستقل برگزار خواهند شد .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم ‏ روحیه بخشی به مردم بم ، ارتقاء و همچنین ترویج مسائل و مبانی دینی و مذهبی در بم ، شروع زندگی جدید و آغاز فعالیت های دوباره در بم را از اهداف این دو نمایشگاه اعلام کرد.

وی با اشاره به این که 170 شرکت کننده ‏ ، آثار مختلف خود را در 70 غرفه به نمایش می گذارند ‏ گفت : ‌آثار صوتی و تصویری ‏، نرم افزار ، کتاب ، تابلوهای نفیس قرآنی ، غرفه ویژه کودکان و نوجوانان و غرفه های آموزشی با برنامه های آموزشی ، از جمله بخش های تشکیل دهنده نمایشگاههای بم است .

جوشایی افزود : سالنی با 600 نفر گنجایش در نظر گرفته شده که طی برگزاری نمایشگاه و در هفت شب ‏، برنامه های ویژه و خاصی را ارائه می دهند که شب شعر، ‏ شبی در محفل قرآن و یادواره هنرمندان فقید بم از جمله برنامه های  پیش بینی شده برای این شبها است .

کمالی مدیر بخش کتاب نمایشگاه بم نیز در مورد این بخش از نمایشگاه به خبرنگار گروه دین واندیشه «مهر» گفت :‌ در بخش کتاب نمایشگاه فوق ‏بیش از 11 هزار عنوان کتاب با 40 درصد تخفیف عرضه می شوند ،‏ از این میان که اکثر آنها از قم و تهران ارائه شده اند ‏، 6 هزار عنوان متفرقه (یک هزار عنوان کتاب کودک و پنج هزار عنوان کتاب در زمینه های مختلف) و 5600 عنوان نیز در زمینه علوم قرآنی و مذهبی هستند .

پیش بینی شده نمایشگاه های فوق از این پس هر سال در بم برگزار شود .

نمایشگاه های فوق ، روز سه شنبه 15 دی ماه افتتاح می شوند و تا 22 دی ماه  پذیرای علاقمندان بازدید کننده هستند .

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo