شهید آوینی

 

سایت اختصاصی دو حکیم استرآبادی( میرداماد و میرفندرسکی ) افتتاح می شود

ما معتقدیم که احیای شخصیت های علمی می تواند مقدماتی برای الگو دهی برای مردم و خصوصا نسل جوان باشد. نسل جوان گذشته باید هویت خویش را بشناسد تا بتواند برای آینده خود یک الگوی مناسب انتخاب کند.

درباره همایش دو حکیم استرآبادی؛ میرداماد و میرفندرسکی که به زودی در استان گلستان برگزار می شود گفت : این همایش که با همکاری فرهنگستان علوم، استانداری گلستان، انجمن حکمت و فلسفه ایران، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و موسسه فرهنگی میرداماد برگزار خواهد شد بستر مناسبی را برای احیای هویتی و فرهنگی در منطقه ایجاد می کند. ما در استان گلستان به کارهای اجرایی و عمومی  این همایش مشغول هستیم و در این کار هدفمان آشنایی بیشتر مردم با این دو حکیم بزرگوار است.

وی در ادامه با تاکید بر این مطلب که قصد داریم به زودی کتابی به زبان ساده و عمومی درباره این دو شخصیت برای عموم مردم منتشر کنیم تا تعداد بسیاری از مردم با این دو شخصیت علمی تا قبل از همایش آشنا شوند گفت : همچنین قصد داریم کتابی را نیز برای کودکان تدوین کنیم تا آنها نیز اطلاعی هر چند مختصر با این دو فیلسوف پیدا کنند. به زودی سایت اختصاصی دو حکیم استرآبادی را نیز افتتاح خواهیم کرد تا علاقمندان بیشتری با این همایش آشنا شوند.

خواجه نژاد افزود: هدف ما این است که این همایش بستری برای پژوهشگران و محققان استانی فراهم کند تا آنها هم بتوانند در این همایش شرکت علمی داشته باشند. ما سال گذشته 50 هزار برگ به صورت کاتالوگ درباره زندگی این دو بزرگوار تهیه کردیم و در اختیار دانش آموزان استان گلستان قرار دادیم و بسیار جالب توجه بود که تعداد زیادی از این دانش آموزان اطلاعی درباره این که میرداماد و میرفندرسکی از این منطقه بودند نداشتند و این موضوع سبب شد که آنها نیز اشتیاق بیشتری به شخصیت های علمی منطقه نشان دهند.

قائم مقام موسسه فرهنگی میرداماد در ادامه اظهار داشت : ما معتقدیم که احیای شخصیت های علمی می تواند مقدماتی برای الگو دهی برای مردم و خصوصا نسل جوان باشد. نسل جوان گذشته باید هویت خویش را بشناسد تا بتواند برای آینده خود یک الگوی مناسب  انتخاب کند. قطعا معرفی این دو بزرگوار می تواند راه روشنی برای آینده جوانان باشد.

وی در پایان گفت : با تجربه ای که سال گذشته از همایش حکیم جرجانی داشتیم و اشتیاق مردم و پژوهشگران منطقه را دیدیم متوجه شدیم که مردم ما ذهنیت مناسبی جهت آشنا شدن با بزرگان منطقه را دارند ، به همین دلیل امیدواریم این همایش با ابعاد تاثیرگذاری بیشتر برای جوانان و عموم منطقه استان گلستان برخوردار شود.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo