شهید آوینی

 

بسیج مسلمانان جهان برای امداد حادثه‌دیدگان جنوب شرق آسیا

مسلمانان کشورهای عربی و اسلامی برای یاری رساندن و ارسال کمک‌های فوری به مناطق حادثه‌دیده بسیج می‌شوند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رسا ، زلزله جنوب شرق آسیا که مرکز آن در اعماق اقیانوس هند بود، تاکنون بیش از یکصد هزار قربانی گرفته و میلیون‌ها نفر را آواره کرده است، انتظار می‌رود آمار قربانیان همچنان افزایش داشته باشد.

چندین مؤسسه اسلامی که در ایالات متحده و بریتانیا با ارسال پیام‌های مختلف بر روی شبکه اینترنت خواستار بسیج همگانی برای اعزام نیرو و کمک‌های فوری بشردوستانه به قربانیان زلزله شدند.

رئیس یکی از این مؤسسات عمر احمد  طی بیانیه‌ای با خانواده‌های قربانیان اظهار همدردی و برای مجروحین از خداوند شفای عاجل طلب کرد.

بر اساس این گزارش، یک مؤسسه خیریه وابسته به مسلمانان در انگلیس نیز در تلاش برای ارسال مواد غذایی، لباس و مواد دارویی به کشورهای حادثه‌دیده است. این مؤسسه همچنین با صدور بیانیه‌ای خواستار جمع‌آوری کمک‌های فوری در حدود 9/1 میلیون دلار شد. مؤسسه فوق تاکنون حدود 000/300 هزار دلار برای کمک ‌رسانی و نجات زلزله‌زدگان اختصاص داده است.

این مؤسسات با صدور بیانیه‌های مختلف از تمام اقلیت‌های مسلمان و غیرمسلمان خواستند از هیچ‌ گونه کمکی در این رابطه دریغ نورزند.

کشورهای اسلامی منطقه از جمله ایران، عربستان، امارات، قطر و کویت نیز طی اقدامی بشردوستانه میلیون‌ها دلار کمک نقدی، دارویی و غذایی به اندونزی، سریلانکا و هند و بنگلادش ارسال کردند.

گفته می‌شود دامنه حادثه به قدری فراگیر است که امدادرسانی و کمک به زلزله‌زدگان فقط با بسیج همگانی از سوی جامعه بین‌الملل ممکن خواهد بود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo