شهید آوینی


در پاسخ به اقدامات اسلام ستیزانه فرانسه

زینب ایمانی عضو افتخاری انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شد

در پی اخراج یك دانش‌آموز ایرانی در فرانسه، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با صدور بیانیه‌ای این اقدام ناشایست دولت فرانسه را محكوم و زینب ایمانی دانش‌آموز محجبه را به عضویت افتخاری این تشكل فراگیر دانش‌آموزی درآورد.

به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر مركزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در این بیانیه آمده است: مدتی است كه دولت‌های اروپایی علیه منافع جهان اسلام و باورهای دینی و ارزشی آنها تاخت و تاز گسترده‌ای را آغاز كرده‌اند و این بار دولت فرانسه در تعقیب سیاست‌های دین‌زدایی اروپاییان یك دانش‌آموز ایرانی را از تحصیل محروم كرد. قانون قرون وسطایی منع حجاب در مدارس كشور فرانسه سبب شده است كه بیش از 43 دانش‌آموز مسلمان از مدارس این كشور طرفدار حقوق انسانی! اخراج شوند! زینب دانش‌آموز ایرانی كه از 2 سال قبل در یكی از مدارس شهر پاریس به تحصیل اشتغال داشته است آماج كینه اسلام ستیزی دولتمردان فرانسه قرار گرفته است. هر چند كه او برای حفظ شئون انسانی و احترام به قوانین فرانسه از روسری مخصوص بنام «بندانا» استفاده كرد كه به عنوان یك پوشش عرفی و متداول در فرانسه تلقی می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: همه آزادگان دنیا بدانند دولت فرانسه با حجاب و علائم مذهبی هیچ مشكلی ندارد و با زیر بنای تفكری كه اجرایی شدن باورها و احكام اسلام است ستیز دشمنی داشته و قصد دارد ریشه اسلام را بخشكاند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: دولتمردان ایران برای چندمین بار است كه در مقابل اخراج دانش‌آموزان مسلمان- از سال 1372 تاكنون عكس‌العمل- شایان توجهی نشان نداده‌اند و از حیثیت دانش‌آموزان مسلمان دفاع چندانی نكرده و مماشات سیاسی را به اسلام ترجیح داده‌اند. این اتحادیه در ادامه تصریح كرد: دولت فرانسه به قوانین و به حقوق انسانی مسلمانان به بازگرداندن همه دانش‌آموزان اخراجی كه به اتهام حجاب از تحصیل محروم شده‌اند باید احترام گذاشته و بیش از این با اقدام و باورهای بیش از یك میلیارد مسلمان بازی نكند و بداند این روند در نهایت به ضرر ملت و دولت فرانسه تمام خواهد شد.زینب دانش‌آموز مسلمان، افتخار همه كشورهای آزاد دنیا است و باید به سرعت و با احترام به مدرسه بازگردانده شود.

اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزان با تاكید بر این كه دولت جمهوری اسلامی ایران باید با كاهش روابط اقتصادی و فسخ قرارداد با شركت‌های فرانسوی همچون شركت نفتی TOTAL در تنظیم روابط اقتصادی سیاسی با كشورهایی كه به اسلام خصومت می‌ورزند تجدید نظر كرده و مانع اقدامات این ستیزه شوند، افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد در صورتی كه فرانسه به پذیرش زینب این دانش‌آموز مسلمان تن در ندهد، سریعا او را به ایران بازگردانده و تحصیلات خود را ادامه دهد و این تشكل دانش‌آموزی افتخار دارد كه وی را به عضویت افتخاری خود در آورد و جنبش دانش‌آموزی ایران اسلامی مفتخر است كه فرزندان اینچنین را در میان خود داشته باشد.

در پایان این بیانیه آمده است: دانش‌آموزان ایران اسلامی اجازه نخواهند داد تا زینب تنها بماند و همگی فریاد می‌زنند یا للمسلمین، به هل من ناصر زینب قهرمان پاسخ دهید و دولتمردان ایران نیز با دانش‌آموزان فرانسوی در ایران مقابله به مثل نمایند.
 

پدر زينب ايماني، دختر ايراني كه به خاطر حفظ حجاب در فرانسه از تحصيل محروم شد، از بي‌توجهي وزارت خارجه و سفارت جمهوري اسلامي در پاريس به وضعيت دخترش، به شدت انتقاد كرد.

در پيام وي آمده است: بنده پدر اين دانش‌آموز هستم و از شما به خاطر رساندن خبر مظلوميت يك مسلمان در كشوري غريب، تشكر مي‌كنم و از خداوند، موفقيت شما را استدعا دارم.

مي‌خواستم توضيحي خدمتتان عرض كنم و آن اينكه ما جز خدا، در غربت به كسي اميدي نداريم. براي روشن شدن بيشتر مطلب، مجبورم خدمتتان عرض كنم، بنده در بدو امر، يكي از مسئولان سفارت را در جريان گذاشتم تا شايد اقدامي ‌انجام دهند، ولي ايشان با بي‌توجهي وانمود كرد كه به حرفهاي ما گوش مي‌دهد و به بهانه داشتن قرار با دندانپزشك، از ما خداحافظي كرد و بعد از آن هم هيچ سراغي از وضعيت ما نگرفت. ظاهرا ايشان نفر سوم سفارت محسوب مي‌شود. ما وقتي برخورد كشورهاي ديگر را با اتباع خودشان و بي‌توجهي مسئولان كشورمان را با مسئله‌اي به اين مهمي ‌مي‌بينيم، واقعا حسرت مي‌خوريم.

شما كه در امور اخبار هستيد همين چند روز پيش ديديد كه چگونه تمام مسئولان فرانسوي از دو گرگان آزاد شده اين كشور از عراق استقبال كردند. رئيس‌جمهور، نخست‌وزير، رئيس مجلس و ده‌ها شخصيت عالي‌رتبه اين كشور، با وجود سرما و بارندگي برف و باران، به پاي هواپيماي حامل گروگان‌هاي آزادشده رفتند و در مدت 123 اسارت آنها، همه روزه مقامات فرانسوي، پيگير اين قضيه بودند. البته شايد بيشتر اين كارها، جنبه تبليغاتي داشته باشد، ولي آنچه كه مهم است، اينها مي‌خواهند به مردمشان بگويند كه شما هر كجا باشيد، ما به فكر شما بوده و در پي حل مشكل شما هستيم. اين در حالي است كه يك دانش‌آموز مسلمان ايراني، براي حفظ يك ارزش با اتكا به خداوند متعال روزهاي پي در پي محروميت را پشت سر گذاشته و هيچ حيله‌ اي را نمي‌پذيرد و تا آخرين مرحله آن، يعني محروميت دايم از تحصيل، پيش مي‌رود.
در حالي كه همچون همه اوليا، از محروميت فرزندم از تحصيل متأثر و غمناكم، ولي به ايمان فرزندم غبطه مي‌خورم. شايد مسئله حجاب براي بعضي‌ها چندان مهم نباشد، ولي همگان مي‌دانند كه اين اصل، چيزي نيست كه بتوان بر سر آن براي زندگي بهتر چند روزه معامله كرد. اين ارزشي است كه هزاران زن مسلمان به آن اعتقاد دارند و پرچمدار اين ارزش، دخت رسول خدا(ص) بود. در زمان ما پس از گذشت ساليان درازي كه استعمارگران به خيال خود اين ارزش را در كشور ما محو كرده بودند، پيروان آن بانوي گرانقدر، بار ديگر اين ارزش اصيل را با هزاران خون دل، زنده كرده و سرمشق هزاران زن مسلمان در جهان شدند.جا داشت كه سفارت جمهوري اسلامي ‌ايران، به عنوان «ام‌القراي مسلمين» براي حفظ ظاهر، يك اعتراض لفظي كم‌خرج نسبت به اين عمل مناديان حقوق بشر مي‌كرد.

گفتني است، مسئولان آموزش‌وپرورش پاريس، پس از سه ماه تنبيه انضباطي زينب، دانش‌آموز ايراني، حكم اخراج او را از تحصيل در فرانسه به دليل داشتن پوشش اسلامي صادر كردند.

وزارت امور خارجه كشورمان تاكنون هيچ واكنشي در برابر اين اقدام كشور فرانسه در مقابل اتباع ايراني از خود نشان نداده است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo