شهید آوینی

 

اعتراض بسیجیان به توقف طرح مستند تلویزیونی «حجاب در ادیان»

بسیجیان هنرمند ضمن اعلام اعتراض خود نسبت به توقف طرح مستند تلویزیونی «حجاب در ادیان»، خواستار پاسخگویی رییس سازمان صدا و سیما در این زمینه شدند.

این مجموعه مستند كه به تهیه‌كنندگی محسن‌ كرمی برای برنامه سیمای خانواده از شبكه یك طراحی شده بود، از سوی جعفري‌جلوه، مدیریت شبكه اول سیما توقیف و از ادامه ساخت آن جلوگیری شد.

گروهی از بسیجیان هنرمند در نامه‌ای خطاب به عزت‌الله ضرغامی، رییس سازمان صدا و سیما خواستار رسیدگی به مسئله توقف ساخت این برنامه مستند تلویزیونی شدند.

در این نامه پس از تاكید بر سخن مقام معظم رهبری در مورد ضرورت حركتی ملی و فراگیر برای «حفظ ارزش‌های اسلامی»، «شناخت هویت دینی»، «معرفی پوشاك ملی» و «مبارزه منطقی با فرهنگ برهنگی» آمده است: از چهار سال قبل طرح جامع مستند تلویزیونی حجاب در ادیان (ایراندخت) با رویكرد ‍«حجاب و پوشاك ملی» را با تلاش مستمر تهیه و تمام اقدامات لازم نظیر شناسایی منابع مالی، رایزنی با نهادها و ارگان‌های ذیربط، مشاوره با كارشناسان مجرب، جلب حمایت چندین تشكل و نهاد فعال در امور زنان و در نهایت اخذ دستور از مسوولان محترم سازمان مبنی بر تولید مستند مذكور را انجام داده، ولی متاسفانه صدا و سیما كه باید بیش از پیش به مقوله مهم "حجاب اسلامی" بپردازد، به رغم وعده‌های مكرر برای ساخت آن، تلاش جدی در این زمینه انجام نداد و عملا طرح را متوقف كرد.

در ادامه این نامه آمده است: لذا به نظر مي‌رسد این گروه در حد توان به تكلیف و وظیفه دینی خود كه همانا دفاع از ارزش‌ها و شعائر اسلامی عمل نموده و حال در ذمه مسوولان محترم رسانه ملی، موكد است كه در جهت تحقق اهداف تعریف و تبیین شده خود، آرمان‌های حضرت امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این راستا قدم موثری بردارند.

گفتنی است، این برنامه كه اكنون 9 ماه از زمان انجام كارهای كارشناسی و تولید آن مي‌گذرد، پیش از تولید از سوی عزت‌الله ضرغامی، رییس صدا و سیما تایید شده و به مدیر شبكه اول سیما ارجاع داده شده بود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo