شهید آوینی

 

دستور آمریكا به اعراب برای تخریب چهره ایران

یک منبع آگاه در عراق از صدور دستورالعمل 10 ماده‌ای آمریكا برای ساماندهی تبلیغات کشورهای عرب خلیج فارس علیه ایران خبر داد.

این منبع آگاه گفت: عناصر اطلاعاتی آمریكا پس از اجلاس اخیر خاورمیانه بزرگ در مغرب، یک سیاست خبری مشترک را برای فعالیت هماهنگ تبلیغاتی کشورهای عربی علیه جمهوری اسلامی‌ایران به آنها ارائه کرده است.

در طرح خاورمیانه بزرگ آمریكا، کشورهای منطقه خاورمیانه به دو دسته کشورهای بیمار و خطرناک تقسیم می‌شوند که از نگاه آمریكا، ایران در راس کشورهای خطرناک برای منافع آمریكا در این منطقه است.

به گفته این منبع آگاه، ارائه چهره منفی از حکومت ایران در بعد سیاسی و جلوگیری از الگوگیری سیاسی از جمهوری اسلامی‌شاخص‌ترین موضوع مورد تاکید در این دستورالعمل عنوان شده است.وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، اخبار منفی ایران باید در رسانه‌های این کشورها برجسته نشان داده شود و اخبار مثبت این کشور نباید انعکاس داشته باشد. همچنین در بخش اقتصادی نباید به موفقیت‌های اقتصادی ایران اشاره شود بلکه باید مشکلات اقتصادی این کشور مورد توجه قرار گیرد.
این منبع آگاه افزود: انتشار گسترده اخبار جنجال برانگیز در باره ایران یکی دیگر از محورهای تبلیغاتی علیه ایران را تشکیل می‌دهد. وی تبلیغ گسترش فساد اخلاقی برخی ایرانیان را در کشورهای خلیج فارس از جمله مصادیق این مسئله عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بند 5 این طراحی سرویس اطلاعاتی آمریكا به حاکمان کشورهای ارتجاع عرب دستور داده شده اخبار حوادث داخل ایران مانند جرم و جنایت، قتل، آدم ربایی و حتی تصادفات جاده ای باید به نقل از رسانه‌های ایرانی به صورت گسترده منعکس گردد. به گفته او، همچنین اخبار درگیری‌های سیاسی و جناحی داخل ایران بایستی مورد استفاده وسیع رسانه‌ها و مطبوعات این کشورها قرار گیرد. خودداری از نقل موفقیت‌های ورزشی ایران در سطح ملی و بین‌المللی و انعکاس برجسته شکست‌های ورزشی به صورت برجسته از دیگر محورهای مورد تاکید تبلیغی مورد اجرا توسط کشورهای عربی است.

این منبع آگاه تاکید کرد: تلاش برای انعکاس گسترده موفقیت‌های کشورهای عربی در مطبوعات ایران و ارائه چهره بسیار مثبت از پیشرفت‌های اقتصادی این کشورها در ایران و دعوت از ایرانیان برای سرمایه گذاری اقتصادی در کشورهای عربی و خروج سرمایه از ایران، از جمله دیگر محورهای این دستورالعمل را شامل شده است.وی افزود: تلاش برای درگیر نشان دادن ایران در فعالیت‌های تروریستی و خرابکارانه در منطقه نیز مورد تاکید سرویس‌های اطلاعاتی آمریكایی قرار گرفته است.

این منبع آگاه در عراق پیش‌بینی کرد: در پی ارائه این دستورالعمل بزودی موج تبلیغاتی گسترده و ضدایرانی به صورت سراسری در میان کشورهای عربی علیه ایران سازماندهی شود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo