شهید آوینی

 

رضازاده در آستانه انتخاب بهترین وزنه‌بردار قرن
بنا بر اعلام رسمی سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF)، بهترین وزنه‌بردار سال 2004 جهان و بهترین وزنه‌بردار جهان طی سال‌های 1905 تا 2005 با آراء مردم سراسر دنیا انتخاب خواهند شد.

انتخاب بهترین وزنه‌بردار سال توسط فدراسیون‌های جهانی امری عادی كه در سایر رشته‌ها نیز متداول است و تاكنون حسین رضازاده و شاهین نصیری‌نیا این عنوان را از كشورمان به خود اختصاص داده‌اند. اما اینك و در آستانه یكصد سالگی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، بهترین وزنه‌بردار جهان در طی صد سال اخیر با آرا مردم انتخاب می‌شود.

این انتخابات اینترنتی بر روی سایت رسمی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به آدرس www.iwf.net می‌شود و تمامی علاقه‌مندان تا روز 31 دسامبر (11 دی ماه)، یعنی تا آخرین روز سال 2004 میلادی، می‌توانند در این انتخابات شركت كنند.

حسین رضازاده، قوی‌ترین مرد جهان از سال 2000 تاكنون عنوان‌های مختلف جهان را یكی پس از دیگری به خود اختصاص داده و با توجه به محبوبیتی كه در دنیا كسب كرده، شانس زیادی برای انتخاب بهترین وزنه‌بردار قرن دارد. اما وی در این راه حریفان بزرگی را پیش روی دارد. در ذیل به تعدادی از آنان اشاره خواهد شد:

1ـ «هلیل موتلو» وزنه‌بردار سبك وزن كشور تركیه از مهم‌ترین حریفان وی خواهد بود. وی تاكنون به 3 مدال طلای المپیك، 5 مدال طلای جهان، 2 مدال نقره جهان و یك مدال طلای جوانان جهان دست یافته و در بین ورزشكاران جهان از شهرت خاصی برخوردار است.
2ـ «نعیم سلیمان اوغلو» دیگر وزنه‌بردار ترك كه 3 مدال طلای المپیك، 7 مدال طلای جهان، یك مدال نقره جهان و یك مدال طلای جوانان جهان را در كارنامه خود دارد.
3ـ «فولدی ایمر» از مجارستان نیز یك مدال طلا، 2 مدال نقره المپیك، 2 مدال طلا، 6 مدال نقره و 2 مدال برنز جهان را دارد و از جمله وزنه‌برداران معروف جهان است.
4ـ «والدمار باسانوفسكی» از لهستان 2 مدال طلای المپیك، 4 مدال طلای جهان و 5 مدال نقره جهان را دارد.
5ـ «واسیلی الكسیف»، وزنه‌بردار سالهای دور كشور اتحاد جماهیر شوروی نیز از حریفان اصلی رضازاده خواهد بود. وی در كارنامه‌ی خود 2 مدال طلال المپیك و 8 مدال طلای جهان را دارد.
6ـ «پیروس دیماس»، اسطوره وزنه‌برداری كشور یونان نیز با داشتن 3 مدال طلا و یك مدال برنز المپیك، 2 مدال طلای جهان و یك مدال نقره جهان شانس زیادی برای كسب عنوان بهترین وزنه‌بردار قرن را دارد.

اما به رغم وجود این حریفان، رضازاده نیز با در اختیار داشتن دو مدال طلای المپیك و دو مدال طلای جهان و با درخشش‌ در سال‌های اخیر، از شانس بالایی برخوردار است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo