شهید آوینی

 

همایش احیای روح اسلام در تورنتوی كانادا برگزار می شود

همایش احیای روح اسلام از روز شنبه به مدت سه روز در سالن تأتر اسکای دم درتورنتو، پایتخت فرهنگی، هنری و اقتصادی کانادا، برگزار می شود.

برگزار کنندگان این همایش که برای دومین سال متوالی برگزار می شود، هدف از برگزاری این همایش را گردهمایی و انسجام علمای اسلام در سطح بین المللی عنوان کردند.

سخنرانان و موضوع سخنرانی آنان عبارت است از: دردفاع از نبوت در عصر سکولاریسم / دکتر عبدالله حکیم از آفریقای جنوبی؛ درباب اسلام امروز: کانادا و ایالات متحده/ دکتر جمال بدوی ؛ میراث پیامبر اسلام (ص)/ عمر خالد واعظ مصری مستقر در لندن؛ درسهایی برای عصر مدرن: اتفاقات بزرگ زندگی پیامبر/ دکتر طارق سوائیدان؛ اشعاری که در مدح پیامبر اکرم سروده شده/ دکترعمر عبدالله و شیخ حمزه یوسف ازعلمای مسلمان ایالات متحده؛ آخرین لحظات زندگی پیامبر/ شیخ سلیمان مولا از آفریقای جنوبی؛ شیخ مختار مقروی/ پرتو نبوت در عصر بحران؛ درباب روحیه بخشش/ امام سراج وحاج؛ روحیه عشق: تفکراتی درباب حضرت عیسی (ع) و بازگشت او/ شیخ حمزه یوسف .

این همایش توسط چندین سازمان جوانان و جوانان سراسر کانادا حمایت می شود. در سال 2003 این همایش توسط گروهی از دانشجویان برگزاری شد. آنها موفق شدند در همایش سال گذشته 3500 مسلمان را  که عمدتاً از آمریکای شمالی گردهم جمع کنند که  در آن میان شخصیت های برجسته بین المللی نیز به چشم می خورد.

بر اساس آمار اردیهشت ماه سال گذشته، تعداد مسلمانان کانادایی در دهه گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. در این کشور به طور تقریبی 600 هزار مسلمان زندگی می کنند و اسلام بزرگترین دین غیر مسیحی در کانادا است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo