شهید آوینی

 

کمیسیون امنیت ملی چهار وزیر را در خصوص شهادت جانباز رجبی ثانی به مجلس فرا می خواند

کاظم جلالی مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی اعلام کرد: در جلسه صبح سه شنبه هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی موضوع شهادت جانباز رجبی ثانی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد هفته آینده جلسه ای با حضور وزیر اطلاعات، فرمانده نیروی انتظامی و ریاست دادگستری استان تهران تشکیل شده و این مساله مورد بررسی قرار گیرد.

وی روز سه شنبه درجمع خبرنگاران با اعلام طرح سوال از وزرای کشور، اطلاعات ، دادگستری و بهداشت و درمان افزود:هم نیروی انتظامی و هم دستگاه قضایی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: شنیدن این حادثه نیز بسیار دهشتناک است و به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

جلالی تصریح کرد: شهید رجبی ثانی جانباز 35 درصد اعصاب و روان بوده است که بر اثر بی توجهی نیروی انتظامی در تدوین گزارش دقیق به شبعه 2 بازپرسی رسالت فرستاده شده و قاضی مربوط با بی مسوولیتی برای وی قرار ده میلیون وثیقه صادر می کند و چون این جانباز قادر به تامین این وثیقه نبوده راهی زندان می شود .

مخبر کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: علیرغم اینکه خانواده این جانباز اعلام می کند که وی  باید دارو مصرف کند اما این قاضی بی مسوولیت باز استنکاف کرده و اعلام می کند استفاده از دارو باید از سوی پزشکی قانونی تجویز شود که البته ما اکنون نمی دانیم این مساله به پزشکی قانونی ارجاع شده یا نه؟

وی افزود: به دلیل استفاده نکردن از دارو این جانباز با مشکل مواجه و با زندانیان درگیر می شود وبه همین دلیل به بخش اعصاب و روان فرستاده می شود و در آنجا به شدت کتک خورده و حتی دست های او سوزانده می شود.

جلالی اظهار داشت: این جانباز پیش از این ماجرا 90 کیلو وزن داشت اما هنگام شهادت وقتی خانواده اش برای شناسایی او مراجعه می کنند قادر به شناسایی او نبودند.

وی تاکید کرد: این جانباز مدتی نیز به بیمارستان شهید رجایی کرج منتقل و در بخش متروکه این بیمارستان نگهداری می شده و متاسفانه این جانباز را در مکانی قرار می دهند تا بمیرد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo